76 barang baby

16.3K 436 29
                                    

"SAYANG."panggil Riyaz lagi.Namun Humaira buat tak dengar.Asyik kacau aje dari tadi.Dia nak masak pun tak senang.

"Sayang.Abang panggil ni"panggil lagi.Nadanya juga sudah berubah.Merajuk mungkin.

Humaira mengeluh kecil.Sudip ditangan diletak ke tepi.Dia berpusing ke arah Riyaz yang sedang berpeluk tubuh di tepi peti ais itu.

"Ye abang sayang.Abang nak apa?Abang tak pergi kerja ke?"soalnya lembut.

Riyaz menarik sengih.

"No.Abang malas nak pergi kerja.Abang nak teman kesayangan abang ni"

"Abang....Abang pergi laa kerja.Dah 3 hari Humaira demam abang cuti.Apa kata hari ni abang pergi kerja.Humaira dah sihat laa"pujuk Humaira.

"Takmau.Nak duduk rumah dengan sayang"dia mengelengkan kepalanya berkali kali.Kakinya dihentak ke lantai berkali kali.Bibirnya turut dicebikkan tanda protes.

Humaira bantai gelak.Terhibur dengan tingkah suaminya.Dia mendekati Riyaz sebelum memeluk badan lelaki itu.

"Abang ni dah nak ada anak.Perangai macam apa ni"ujarnya nakal.

"Sayang..."Riyaz tersengih.Saja aje.

"Ye.Abang betul ke taknak pergi kerja lagi ni?"risau juga dia.Termasuk hari ni 4 hari Riyaz cuti.Nanti makin berlambak pulak kerja suaminya ini.

Riyaz mengangguk yakin.

"Sayang.Barang baby?"soalnya lembut.Rambut isterinya yang terjuntai di tepi diselitkan pada belakang telinga.

"Hah?"soal Humaira bingung.

"Satu apa pun kita tak beli barang baby.Anak kita dah nak kuar dah ni.Taknak sediakan apa apa lagi ke?"soalnya sambil mengucup dahi Humaira.Tak pernah habis kasih sayang yang tumpah buat gadis ini.

"Emm..abang free kan harini?Kita pergi beli hari ni je laa,nak?"cadangnya.

Riyaz berfikir sejenak sebelum menjawab

"Bukan ke perempuan suka online.Takyah keluar laa.Kita shopping online aje"usiknya.

Humaira mencebik mulutnya.Dia melepaskan pelukan sebelum berjalan ke tempat memasak itu.

Kang dah majuk.

"Tak sama nak pergi beli sentuh dengan tengok ni.Tak apa laa.Taknak sudah.Nanti saya pergi sendiri"ujarnya mendatar.

Riyaz menjongketkan keningnya.

Tawanya ditahan.Bimbang meletus kemarahan isterinya.

"Okay"jawabnya sebelum berlalu naik.

Humaira tersentap.Okay aje?

Ishhh tak boleh jadi ni.






HUMAIRA mengendahkan Riyaz yang sedang sibuk bersiap sama dengannya.Dia segera mencapai handbagnya sebelum berlalu pergi.

Riyaz mengikuti langkahnya sehingga ke luar rumah.
Humaira buat tak tahu.Dia menapak ke arah keretanya.

Enjin kereta dihidupkan serentak pintu keretanya di sebelah dibuka.

Terkejut dia melihat wajah Riyaz.

"Dah sayang.Turun.Biar abang drive"arah Riyaz lembut.

Malah Humaira mengeleng.

"No need.Awak takyah sibuk nak ikut.Saya boleh pergi sendiri"jawabnya dingin

Riyaz mendengus sedikit kasar.

"Turun Humaira.Biar aku drive.Jangan degil boleh tak?"jerkahnya membuatkan bahu kecil Humaira sedikit terhinjut.

"TURUN"arahnya lagi membuatkan Humaira lekas keluar dari perut kereta membiarkan Riyaz mengambil alih pemanduan.

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now