4 cousin

24.4K 704 3
                                    

"Assalamualaikum dan selamat pagi umi abah sayang."Aku menyapa kedua2 orang tuaku setelah melabuhkan punggungku diatas kerusi.

"Waalaikumuasalam.Selamat pagi.Nak pergi mana ni Humaira?"abah meletakkan surat khabar diatas meja lalu mencapai kopi sebelum mencicip sedikit.

"Nak pergi jumpa Abang Shahizam kejap."sambil mengunyah roti sambil berbual.

Walaupun aku kurang gemar makan roti pada waktu sarapa.Namun digagahkan juga tekak untuk makan.
"Ouh,ye laa.Hati2 kat luar sana.Ni balik pukul berapa ni?"Umi datang sambil bawa mihun goreng.

Wow sedapnya.Tapi aku cuma memandang sepi sebab abang Shahizam dah cakap nak breakfeast nanti.

"Tak sure lagi.Sebab Humaira ada nak jumpa kawan lepas jumpa abang shahizam.Ada hal nak story."aku tersengih menampakkan barisan gigiku untuk menyorokkan hal sebenar daripada pengetahuan umi dan abah.

"Emm.Umi,humaira keluar mungkun petang sikit baru balik ye."aku mendapatkan kebenaran daripada umi walaupun takut.

"Lamanya.Cakap betul2 nak pergi mana?"wajah umi mula nampaj risau.

"Halah awak.Anak dara kita ni pandai defend diri punya.Jangan risau."abah menenangkan wajah umi yang kelihatan sedikit tegang.

"Haah.betul tu umi"aku buat2 tergelak untuk tutup gugup ku.Segera aku bangun lalu menyalam kedua2 mereka sebelum masuk ke dalam kereta myvi kesayangan ku lalu meluncur laju meninggalkan rumah keluarga ku.



Kelihatan seorang lelaki segak beruniform polis mencicip kopi sambil mata helangnya memandang ke segenap arah.

Humaira menelan air liur.Segaknya abang sepupu aku sorang ni.Melting sangat.Aku melangkah mendekatinya.

"Assalamualaikum abang shah.Sorry lambat.Humaira stuck dlm jammed.Ada kemalangan tadi"aku menyapa sebelum menarik kerusi untuk duduk berhadapan dengannya.

"Waalaikumusalam.Takapa.Just 15minutes.It's okay"ujarnya seraya senyum.

Mula2 agak kekok untuk borak dengan sepupuku ini.Namun,setelah hampir 2 jam berborak shahizam meminta diri kerana ada tugas yang perlu dia lakukan.

Sudah 10minit masa berlalu tapi aku masih belum berginjak dari restoren tersebut.Akhirnya aku bangun sambil mengeluh kecil.
Segera keretaku meluncur ke jalan titiwangsa untuk bertemu dengan mamat psiko tu.Eh bukan psiko.Cuma tahlaa.

Setelah 15minit memandu aku akhirnya sampai.Aku keluar sambil mata melilau untuk mencari mamat tu.Tapi tak nampak pun.

Eh kan dah lama sangat ni.dah pukul 11.30pgi.Aku janji pukul 10.Serta merta perbualan semalam menerjah gegendang telingaku.

"Lambat seminit aku tak cakap banyak.Aku heret kau masuk bilik hotel.Kita kenduri kat situ"

Meremang bulu romaku.Aku bingkas berjalan menuju ke arah keretaku.Belum sempat aku membuka pintu kereta.Ada satu tangan menahan.

"Sila ikut kami cik." Terdapat 2orang lelaki yang memakai pakaian serba hitam.

"Buat apa saya nak ikut korang.Korang ni sape?"

"Kami orang Tuan Aidan.Tolong bagi kerjasama."salah seorang dari mereja bersuara

"Aidan mana ni hah?Saya tak kenal.Dan saya taknak ikut"

"Tuan Aidan Riyaz.Dia suruh kami tunggu cik sejak jam 10pagi tadi lagi"

"Ouh encik tu.Mana dia?tak nampak pun"

"Dia ada kat kereta.Sila cik"lelaki tu mempamerkan wajah ketat.

Melihatkan wajahnya aku segera akur.Sampai ke sebuah kereta mewah.Pintu dibuka dan aku lihat lelaki tu ada dalam kereta tersebut namun dia tak tengok pon aku.Aku memandang kearah lelaki yang mungkin bodyguard lelaki ini.Mereka hanya menunduk tanda menyuruh aku masuk kedalam kereta.

Pelan2 aku masuk kedalam kereta.Aku sedikit kagum dengan kereta ni.Mewah kemain.Siap ada part yang privacy lagi.Bukan calang lelaki ni nampaknya.
Pintu kereta yang aku tutup tadi telah automatik terkunci dan langsir yang memisahkan ruang kereta bahagian depan pemandu dengan tempat aku duduk telahpun tertutup.

Aku memandang lelaki di sebelahku.

Dia cuma merenung kehadapan.Setelah lama aku mengelug kecil.

"Ada apa encik nak jumpa saya?"aku memulakan bicara.

"What time I told you to meet me?"wajahnya dapat ku lihat dengan jelas dia bengang.Ya sangat bengang.

"Erm erm"aku mengigit bibir bawah.

Aku menekur ke bawah.
Terasa ada tangan yang naik ke atas lalu mengangkat daguku.Dia menekan daguku lalu bibirku terbuka.

"Please don't ever bite your lips in front me.Or you'll regret it"ujarnya keras lalu melepaskan daguku.

"If you do it again.I'm sure my lips gonna taste your delicious and sexy lips"katanya lalu merenung tajam kearah aku.

"Sorry.Ada apa encik nak jumpa saya?"aku kembali menyoalnya.

"Before that.What time we should meet?hmm?"

"After 10."takut2 aku jawab.

"Okay then"dia membuka tab lalu menumpukan perhatian ke tabnya itu.

Aku disebelah seperti tak wujud.Nak tgk luar tertutup.
Mataku semakin memberat sebab terlampau sunyi.Hanya terdengar deruan kereta yang kami naiki.
Akhirnya terlentok kepalaku ke bahu sebelah sebelum masuk jauh ke alam fantasi.






Riyaz dah bagitau pukul 10 kan.Si humaira ni degil.Tu boleh pulak berani dia terlentok atas bahu kawan tu ehh..Hahahaha
Next chapter gonna be on today😘Serius rasa tak sabar nak sampai bab yang lebih advance lagi

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now