13 Husna

17.5K 482 2
                                    

Laptop yang memaparkan cerita Kahwin 5 hanya aku biarkan saja.Takda mood nak tonton sebab fikiranku melayang peristiwa tadi yang mana Riyaz mengusurkan cadangannya untyk berkahwin dengan ku secepat mungkin.

Flashback

So sweetheart,how?"soal Riyaz seraya menarik kerusi disebelah Humaira lalu duduk.
"Apa?"acuh tak acuh sahaja Humaira bertanya.
"Is it okay for you if we getting married two months from now on?"
Gulpppp!!!!!

"Err hahahahah kenapa nak dua bulan dari sekarang encik?"soalku sambil ketawa kekok.Sudah terang lagi bersuluh bahwa ketawa itu hanya dibuat2.
"Because sweetheart we can produce baby as soon as possible"dia berbisik sambil merenung tajam ke arahku.
"Eh encik.Ermm saya..saya.."aku mengetap bibirku.Apa aku nak cakap ni?
"Sweetheart,why?tak cukup 2 bulan dari sekarang?hmm?"
"Encik.Are you kidding me?"Humaira mula serius
"Nah baby.I don't make fun baby.Its true.I gonna make you as my baby boo as soon as possible"romantik ujarnya.Ya sangat romantik tapi romantik dia membuatkan aku takut kerana dia seorang psiko.Psiko yang mana wataknya boleh berubah bila2 masa sahaja.Dia takut sangat.
"Esok family aku datang masuk meminang kau.Then,we gonna marry."suara Riyaz memecahkan keheningan yang berlaku selama beberapa minit itu.

Keluhan kecil terbit dari mulutnya.Automatik matanya tertancap pada baju tunangnya yang akan dipakai pada hari esok.Perlahan2 dia bangun menuju ke arah baju yang elok tersangkut pada almari pakaiannnya.Cantik.Rekaan yang sempurna.Sekali lagi keluhan terbit pada mulutnya.Dia berpaling lalu melangkah keluar untuk turun berjumpa keluarganya di bawah.

"Haa Humaira.Mari duduk sini"ajak abah setelah melihat aku melangkah turun dari tangga.Kelihatan abah sedang menonton televisyen bersama abah,Amira,abang aku,kakak ipar aku dan babynya.Anak saudaraku yang baru berusia 6bulan.

Aku tersenyum lalu melangkah kearah mereka.Aku mengambil Husna yang sedang bermain mainannya itu lalu melabuhkan punggungku di sebelah Amira.

"Kakak,esok majlis tunang kamu.Macam mana sedia dah ke?"abang Uwais bertanya sambil mengangkat keningnya gaya mengusik.Aku hanya tersenyum.
"Abang long ni.Erhh.Kak long tengok laa abang long ni"aku membuat muka meminta simpati daripada kakak Iffa.Namun....
"Abang,kenapa tanya macam tu.Tu dah merah dah muka dia.Tapi kan umi abah abang.Nampak gaya orang tu dah tak sabar2 nak ada tunang."
Erkkk..balasan kaklong mendapat tawa yang besar dari seluruh keluarga ku.

Aku segera membuat muka sebelum mengangkat Husna bersamaku.
"Baik masuk tidur laa..kalau semua nak usik Humaira.Dah abang long,kaklong.Husna biar tidur dengan Humaira malam ni.Humaira kasi can kat korang nak honeymoon"kataku lalu mengendong anak sedaraku ini menuju ke arah tangga.

Baru selangkah aku daki tangga terdengar abang long usik kembali
"Haa..baguslaa.nanti dah ada suami susah pula."
Aku menjelir padanya sebelum berlalu naik.

Tit!tit!

Ada pesanan pada aplikasi whatsapp.Aku mengambilnya untuk melihat siapa yang menghantarnya.
Erghhh dia ni lagi.Tiada orang lain ke?










JENG JENG JENG!SAPA YANG WHATSAPP TU?STAY TUNED GUYS.NANTI AKU SAMBUNG UPDATE YE..SORRY PENDEK..NI TAK SAMPAI 500WORDS PON.SEBENARNYA AKU TAKADA IDEA NAK PANJANG2.SORRY AND TQ SUDI BACA💞

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now