28 Why

21.9K 510 13
                                    

"Hah Riyaz.Humaira.Mari makan sekali ni"ajak abah setelah melihat mereka berdua turun daru tangga.

Kaki diatur ke arah meja makan.Humaira mengerling Riyaz di sebelah.Bukan main manis muka mamat ni.Dengan aku sinis dan gatal aje.Ishh.

Kerusi ditarik lalu Riyaz membuat isyarat supaya Humaira duduk.Humaira akur.Riyaz mengambil tempat di sebelah isterinya.

Makanan yang dihidangkan begitu menyelerakan.Ahli keluarga lain juga ada.Husna yang berada di riba kaklong diambilnya Humaira.Dia mengacah ngacah anak saudara yang bulat nya itu.Ketawa muncul dari bibir bayi kecil itu.Dah laa bulat.Buat orang geram aje.

Riyaz memerhati lagak isterinya yang sedang mengacah anak saudaranya itu.Dia tersenyum.Membayangkan hari yang mereka bakal ada bayi.

Humaira menyuakan Husna ke arah Riyaz.Riyaz mengangkat keningnya.Dia tidak biasa dengan bayi bawah umur.Maklumlah anak tunggal.

"Ambil laa dia.Biar dia biasa dengan awak"sekali lagi terangkat kening Riyaz.Awak?ke depan keluarga aje.

Dia menghulurkan tangannya ke arah baby itu.Husna dengan girang menyambutnya.Dia suka akan Riyaz.Kacak agaknya.Wah besar tu pun dah pandai pilih rupa.(Ceh mengada author)

Riyaz turut mengacah anak saudara yang barunya itu.Habis air liur dia mainkan.Suka punya bapa saudara kacak muda.

"Dah dah laa tu.Makan Riyaz.Meh sini.Kaklong nak bagi susu.Kamu berdua makan cepat.Dah lewat ni"ujar kaklong bersama sengihan nakal.

Riyaz tersenyum lalu menghulurkan Husna kepada kaklong.

Humaira mencebik.Sempat aje kaklong mengenakan dia.Ingat dia tak tahu apa maksud tu.Hmmm.

Mereka sekeluarga makan dengan berselera.Riyaz yang menjadi tumpuan pada makan malam itu Maklumlaa dia ahli baru.Humaira diam sahaja.Sepatah orang tanya.Sepatah dia jawab.

Sebenarnya dia memikirkan malam nanti.Riyaz sudah tersenyum gatal.

Selesai makan,Humaira menawarkan diri untuk membantu membasuh pinggan mangkuk namun ditegah umi.

"Dah Humaira.Pergi masuk bilik.Kesian dekat suami kamu tu.Penat.Dari pagi korang asyik bekerja."

"Biar laa umi.Dia nak kenal dengan keluarga kita."

"Apa pulak.Esok esok pun ada.Pergi naik umi cakap"arahnya bersama tangan dicekakkan pada pinggan.

Humaira buat tak endah.Malas dia melayan gatal Riyaz.Umi sudah panas melihat anaknya buat tak tahu.

"HUMAIRA QISTINA!!!"

"Ye ye.Humaira masuk."kaki diangkat menuju ke bilik.Lantak Riyaz laa.

Masuk sahaja dalam bilik,katil ditujunya.Dia segera merebahkan badannya.Penat.Dia nak rehat.Selimut ditarik menutupi badan.Mata dipejam rapat sebelum dengkuran halus kedengaran.


Pintu bilik ditutup perlahan.Aikk dah tidur isteri aku ni.Takkan tak tahu malam pertama kot.Kepalanya digeleng perlahan bersama senyum nakal di bibir.

Kaki melangkah ke arah tempat isterinya berada.Perlahan dia naik ke atas katil sebelum tangan nakalnya bermain di sekitar rambut lebat milik isterinya.Riyaz sengaja melarikan jari kasarnya melurut ke rambut isterinya sebelum ke tepi telinga.

Ada tindak balas dari isterinya itu apabila tangannya menepis jari liar Riyaz.Senyuman semakin lebar.

"Sayang.."meleret dia mengejutkan Humaira dari lena.Kesian.Penat ye.Tapi tolak laa penat tu.Ada hal lebih penting dari penat.

Terpisat pisat Humaira apabila lenanya diganggu.Dia bangki
Tangannya menenyeh matanya.Dia menguap mengantuk.Adoiii mamat ni.Apahal pulak?

"Kenapa?"soalnya malas.

"Tonight our first night.Kenapa apa nya?"Riyaz memainkan jarinya disekitar bibir Humaira.

Segera bibirnya diketap rapat.Adoii jantung apahal kau ni.Kalau dengan Riyaz bukan main kau overtime ye.

"So?are you ready to make a love with me sayang?"soalnya romantik.Tangan kecil Humaira dicapai sebelum dikucup lembut.

"Errr..."

"Hmm baby?"Riyaz merenung jauh anak mata Humaira.

Humaira serba salah.Nak bagitau ke?Kan bagitau malu pulak aku.Tak bagitau kesian dia sasau je ni.

"Baby.I'm asking for you.Please answer me"mukanya sudah berubah.

Gelengan Humaira membuatkan Riyaz tersentak.Dia melepaskan

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now