30 sakit

22.2K 554 14
                                    

Riyaz membuka perlahan matanya apabila terganggu dari tidurnya.Dari tadi makhluk di tepinya ini bergerak.Dia mendecit kasar sebelum bangun.

"Kau kenapa Humaira?Aku mengantuk laa.Apa yang kau dari tadi kalih sana kalih sini.Kau kenapa hah?"Humaira menunduk.Dah laa perutnya memulas.Aduhh apasal period pain tengah malam buta macam ni?

Riyaz mendengus kecil apabila soalanya dibiar tergantung.

"Aku tanya ni.Kau kenapa?"mendatar saja suaranya.

Humaira menggeleng perlahan kepalanya.Biarlaa Riyaz bukan boleh buat apa pun.

"Awak tidur laa.Saya okay.Cuma tadi terbangun"bohongnya seraya tersenyum halus.

Riyaz diam.Dia membaringkan badannya sebelum mengiring membelakangi Humaira.Mata dipejam rapat.

Humaira bergerak perlahan turun dari katilnya menuju ke sofa di hujung sana.Tangannya menekan nekan perutnya yang sedang memulas hebat.Air mata mula bergenang.Sakitnya amat terasa.

Badan direbahkan ke atas sofa berkembar itu sebelum menutup matanya.Tangan tidak lepas dari menekan perut.Air mata sudah berbanding turun laju.Dia tidak tahan.Berkerut dahinya.Badannya meringkuk lulut dilipat hingga ke paras dada.

Riyaz kembali tersedar disaat tangannya jatuh ibarat memeluk angin apabila dia cuba memeluk Humaira.Dia meraba raba tempat tidur isterinya itu.
Mata segera dibuka.

Matanya tertancap pada Humaira yang sedang berbaring meringkuk di atas sofa.Dia segera bangun dari baringan.

Kaki diatur ke arah isterinya.Rambut dikuak ke belakang.Riyaz merendahkan badannya ke arah Humaira.

"Sayang..kenapa tidur sini?"kejutnya

"Eh awak.Saya just taknak kacau awak tidur."suara serak basah dari kesan tangisan.

"Kenapa kau nangis?"tangan naik menyapu lebihan air mata tepi mata isterinya.

Humaira menggeleng.Senyuman diberi buat Riyaz.

"Awak pergi tidur laa."

"No until you tell me.What's wrong with you?"suaranya berubah tegas.

"Err takda apa laa..Saya cuma.."

"Cuma apa?"renungan redup sudah bertukar.

"Humaira.Tell me.What's wrong with you?"dia merengut lembut dagu lekuk itu merenungnya.Geram.Kang digigitnya dagu comel itu.

"Saya period pain je."terangnya perlahan,malu mungkin.

Riyaz menjentik dahi licin isterinya itu.

"Aduhhh.Kenapa awak jentik dahi saya?"sambil tangan mengusap dahinya.Muka sudah berkerut.Tangannya kembali menekan perut yang terasa memulas.

"Kenapa tak cakap dari tadi?"Riyaz mula bercekak pinggang

"Ni apa aku kena buat?"soalnya  bingung.

"Errr..saya pun tak tahu.Biasa saya tidur merengkot macam tadi dah okay."

"Kau tunggu sini sayang."arahnya sebelum kaki melangkah keluar meninggalkan Humaira yang terkebil kebil itu.

Sepuluh minit kemudian Riyaz kembali sambil membawa segelas air dan ubat berserta minyak.Ubat panadol dan minyak urut ke?

"Nah.Makan ni.Lepasni aku urut"Riyaz menyuakan ubat dan air suam itu kepada Humaira.

Lambat lambat Humaira menyambut huluran itu.Sebelum dahinya berkerut.

"Apa kerut kerut?Telan semua sekali."Tangan naik menyilang dadanya.

Humaira menelan semua sekali ubat itu Pahitnya.Panadol ke apa ni.Cepat cepat dia meneguk air.

"Dah kau baring.Buka baju.Aku nak urut."tangannya menggapai minyak angin itu sebelum duduk di sebelah Humaira.

"Errr kenapa kenap buka baju?"soalnya bingung.

"Buka je laa.Aku nak urut je.Nak buat apa lagi.Nak rasmi malam pertama tak boleh.Kau tengah berdarah tu"selamba Riyaz menuturkan ayat itu.

Wajah Humaira memerah malu.Mamat ni aku cepuk dengan botol minyak ni kang.Cakap main lepas.

"Now sayang"

"Errr"

"Let me do it.Takyah nak malu dengan aku.Nanti aku dapat tengok jugak.Bukan takat tengok dapat rasa lagi"ujarnya menyeringai nakal.

Humaira mengetap kuat bibirnya sebelum tangan memegang hujung baju.

"Biar aku buat"











Oh yeah..30 comments dah..tq guys..ehek..lepasni aku tak buat dah..hahah saje je..sebab happy tau dapat baca comments korang.

Nah lepasni tak boleh nak update selalu dah.Aku busy.Huhuhuhu

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now