"Sayang,abang letak sini eh novel ni."kata Riyaz ceria sambil menyusun susunan novel tebal milik Humaira.Penuh satu rak.Lebih 100 nashkah.Bermacam mana tajuk,semuanya pasal cinta.
Sambil menyusun ,Riyaz mengelengkan kepalanya perlahan.Bibirnya menguntumkan senyuman.
Alahai isteri.Humaira yang sedang bersandar di kepala katil memandang tingkah laku suaminya.Sungguh dia menyintai suaminya ini dengan sepenuh hati namun dia terpaksa.Dia perlu meninggalkan suaminya.Demi kebaikan semua.
Tanpa sedar Riyaz melangkah mendekati isterinya.
"Sayang,kenapa termenung ni?"soal Riyaz.Tangan Humaira dicapainya sebelum kucupan diberikan buat gadis itu.
Sesalannya masih menebal dalam diri.Dia berjanji ingis menebus segala salahnya pada Humaira.
Humaira menggelengkan kepalanya perlahan sebelum menarik senyum.
"Jom kita baring.Dah lama abang tak baring dan berborak dengab sayang"
Tubuh Humaira ditarik berbaring di sebelahnya,Humaira akur.Kepala Humaira diletakkan di atas dadanya.Manakala tangannya tak lepas memeluk pinggang Humaira.
Lama mereka berdiam diri sebelum Riyaz memulakan bicara.
"Sayang?dah tidur ke?"soalnya membuatkan Humaira berkalih membetulkan posisi.
"Belum"perlahan Humaira menyahut.
"Sayang.Buat sekelian kalinya,abang mintak maaf ye.Abang betul betul menyesal dengan apa yang abang buat dulu.Abang mintak maaf ye sayang.Abang menyesal sangat sangat.Abang betul betul bodoh percayakan orang luar berbanding isteri abang sendiri.Abang sayangkan Humaira sorang aje.Abang minta maaf sebab mungkiri janji abang sebelum ni.Abang sayangkan Humaira lebih dari nyawa abang.Abang betul betul sayangkan Humaira.Abang janji takkan sesekali sakiti sayang lagi.Kalau sayang tersakiti,abang rela mati sayang.Tapi tolong abang merayu sangat sangat jangan pernah tinggalkan abang sayang.Abang tak boleh hidup tanpa Humaira."ujarnya sambil menahan sebak dalam diri.Dia tidak kuat bila mengingatkan perbuatannya pada Humaira dulu.Dia menampar Humaira.Memukul gadis itu.Menengking tanpa belas kasihan.
Humaira mengetap kuat bibirnya.Bagaimana kalau Riyaz tahu dia bakal pergi dalam masa sehari hari lagi?Pergi jauh dari Riyaz?Tinggalkan Riyaz?Semuannya sudah dirancang bersama kawannya Sara.
Sara kawannya yang satu satu boleh dipercayai.Keluarganya kurang mengenali Sara.Apatah lagi Riyaz yang hanya sekali dua bertemu Sara.
'Humaira minta maaf abang,Humaira bukan sengaja nak tinggalkan abang,Humaira terpaksa demi kebahagiaan abang'rintihnya dalam hati.
"Please sayang.Jangan tinggalkan abang ye"rayunya lagi sekali membuatkan air mata Humaira mengalir perlahan.Pelukan di pinggangnya terasa makin erat.Habis basah badan Riyaz bila dia menekapkan mukannya ke dada itu.
Malam ni,malam terakhir mereka duduk begini.Malam esok dia bakal berangkat.Meninggalkan suaminya buat sementara waktu.Humaira memerlukan ruang untuk bersendirian.Mungkin sementara atau lama sikit.Dia tidak pasti.
Tapi yang pasti.
Dia akan melangkah pergi.
Meninggalkan suaminya buat sementara waktu.
Biarlah waktu yang tentukan segalanya.
Andai ada jodoh.
Dia dan Riyaz bakal bersama kembali.
Kembali.
Chaiyokkkk huhuhuhu..Guys ak ada buat citer baru😂
TERTUKAR CINTA..
Boleh laa korang usyar usyar citer tu ehh..nanti ak teruskan lagi citer ni sampai habis sebelum sambung citer tu ehh..Kalau ada masa lebih aku up dua dua sekali dalam satu masa ye..cuma korang boleh laa pergi usyar slow2😂
Ak publish citer baru sbb nti bila citer ni hbis xdea laa korang rindu Riyaz n Humaira ni😉
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romantik"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...