"Explain this Aidan Riyaz"melengking tinggi suara lelaki tua itu di dalam rumah agam milik Riyaz.
Kehilangan Humaira pecah akibat umi dan abah Humaira datang secara mengejut.Mereka segera mengabarkan hal tersebut kepada Tan Sri Kamil dan isterinya.Tidak dilupa juga anak sulung mereka,Uwais.Turut ada Joe.
Semua yang ada hanya mampu berdiam diri apabila Tan Sri Kamil mengamuk.Riyaz hanya memandang kosong.Daddynya perangai memang macam tu.Marah aje kerja.
"Rileks laa dad.."
"Rileks kepala otak kamu.Kami semua nak tahu apa lagi yang kamu buat dekat Humaira sampai dia bawa diri tinggalkan kamu"amarahnya masih tidak surut.Malah makin bertambah apabila melihat anaknya beriak selamba.
Riyaz menjongketkan bibirnya.Matanya memandang Joe.Menyuruh anak buahnya memberitahu hal tersebut.
"Sebenarnya Tuan,Bos Riyaz tertangkap sedang bercium dengan Luna Rihanna di dalam office siang semalam"senada Joe memberitahu mereka.
Uwais mengepal tangannya membentuk penumbuk.Dia tengah sabarkan diri.
"Opss..no.Kau salah bagi info Joe"Bahu Joe ditepuk kasar oleh Riyaz.Joe hanya menayangkan sengihnya.
"Maaf,bukan sedang bercium.Tapi dicium secara paksa.Bos Riyaz diperangkap.Luna yang rancang semua ni.Bos Riyaz tak salah langsung dalam hal ni.Kebetulan Puan Bos Humaira masuk kedalam office terus salah faham"terang Joe serius.
Mereka semua terdiam.Cuba mencerna apa yang diperkatakan.Riyaz tersenyum sinis.
Uwais tidak dapat menahan amarah segera bangkit dari duduk.
"Kau memang jahanam Riyaz.Kau lelaki.Mana ada perempuan yang larat nak perangkap.Tubuh kau tu besar saja ke?Otak mana?Takkan perempuan tu sempat nak cium kau kalau kau halang.Kata bijak sangat.Apahal benda macam ni pun takleh kau nak handle hah?Kau tahu tak adik aku tu bukannya kuat sangat.Dia tu nampak aje happy depan semua orang.Kau jangan ingat aku tak tahu kau pukul Humaira sampai lebam sebulan yang lepas kan?Humaira tak bagitau aku.Tapi aku paksa dia kalau tak bagi tahu aku nak report.Dia terpaksa bagitau aku sorang.Tak kasi aku bagitau orang lain.Dia cakap dia okay.Kau dah berubah.Tak pukul dia.Tapi aku tahu kau makn teruk.Kau ingat Riyaz.Nampak Humaira kuat kat luar.Tapi dalam hati dia.Merana.Kau jangan ingat aku tak tahu apa yang berlaku masa sebelum korang kahwin.Aku tahu semua Aidan Riyaz.Kau sememangnya tak layak untuk Humaira Qistina" jerkah Uwais sungguh sungguh.
Sudah lama dia menahan rasa.Dia sebagai abang perlu berkeras.Adiknya merana sudah lama.Sebelum ni dia hanya berdiam diri.Tapi adik iparnya sudah melampau.Sejak pergaduhan mereka di hospital dia jarang bertemu adiknya.Cuma pernah sekali mereka terserempak,Humaira mengelak dari bertemunya,segera dia mengejar langkah adiknya itu.Dengan jelas lebam di wajah serta tangan adiknya.
Riyaz terdiam.Hilang senyum sinis yang dia ukir sebentar tadi.
"Sudah.Kalau asyik menengking bila nak selesai?Humaira akan balik ke kalau kita asyik bergaduh sesama sendiri?"soal Dato Faris.Sedari tadi dia hanya diam.
"Sekarang ni kita biarkan Humaira tenang dulu.Tak kemana budak tu.Ada aje.Jangan risau.Humaira tu bijak.Pandailah dia jaga diri dengan anak korang"usul Dato Faris lagi.
Dia cuba menenangkan keadaan yang berserabut itu.
Dato Faris meminta diri untuk pulang.Sudah senja.Diikuti Uwais dan isteri bersama anaknya.
Yang tinggal kini hanya Tan Sri Kamil,Puan Sri Ina dan Joe bersama Riyaz.
"Daddy taknak kamu buat hal Riyaz.Jangan memandai nak apa apakan menantu daddy.Sekalipun kamu nak cari Humaira.Jangan nak berkeras dengan dia.Kalau daddy tahu kamu paksa atau apa apakan dia,daddy tak teragak2 ambik tindakan terhadap kamu Aidan Riyaz"amaran Tan Sri Kamil sebelum berlalu pergi bersama isterinya.
Riyaz terdiam seribu bahasa.
Nak dia biarkan Humaira pergi?Memang tak lah.Tu isteri aku.Dia sepatutnya berada di sisi aku.Bukan lari macam ni.
"Joe"serunya.Pandangannya tidak dikalih terhadap Joe yang berada di tepinya itu.
"Aku nak pergi jumpa Luna.Kau ada apa apa kan dia ke?"
"Not yet lah bos.Kau tak kasi kan.Kalau kau kasi memang sedap aku.."
Riyaz mengelengkan kepalanya.Segera dia bangun,diikuti Joe.
"Kau memang cari nahas Luna Rihanna."
"Terima kasih tau Sara sebab sudi hantar aku kat sini.Aku hargai sangat sangat pertolongan kau ni.Tanpa kau memang aku tak tahu apa jadi kat aku dan anak aku ni"
Ucap Humaira,sebak."Tak ada hal Qis,kau jaga diri kau baik baik ya?Aku janji aku akan selalu melawat kau kat sini.Nanti apa apa hal kau call aku ye?"pesan Sara.Dia memeluk tubuh kawan baiknya itu.
"Terima kasih sekali lagi.Kau kawan dunia akhirat aku.Terima kasih Sara"air mata mula membasahi pipinya.
Sara turut sebak,tapi segera ditahan
"Dah dah.Jangan nangis.Tak comey ibu mengandung ni.Dah.Okay laa.Aku balik dulu ye.Dah lewat ni.Ingat pesan aku.Jaga diri baik baik.Aku sayang kau."
Hilang saja kereta Sara pada pandangan Humaira,dia melangkah masuk ke dalam rumah.
Sempat dia mengambil nafas sebelum dihembusnya.Tangannya mengusap perutnya yang sudah sedikit membukit.Dah nak masuk 3bulan.
"Baby,baby teman mommy kat sini ye.Kita mulakan hidup baru.Mommy ada baby.Baby ada mommy.Kita kena kuat sayang"ucapnya lembut.
Senyuman diukir sebak.Air matanya masih mengalir perlahan.
'Kuat kan semangat kau Humaira.Kau ada anak kau.Kau jangan mudah putus asa.'
Halahhh asal hambar?cedihhh aje..Tak mau cedih cedih.
Chill nanti kita bereaksi oceyy??
Kemain korang suruh Joe dengan Luna couple eh?agak agak sesuai ke?
Joe plus Luna.
Joe plus Luna.
Joe plus Luna.
Rasa cam nak buat bab diorang couple laa.Tapi tak mungkin.😞
P/s:APA AUTHOR MEREPEK NI?
JANGAN KECAM I SUDAH..OK LARIKKKKKKKKK BYEEE💃
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...