Tiga bulan kemudian
"SAYANG"panggil Riyaz kepada isterinya yang sedang menyusukan anak sulung mereka.
RAYYAN HADIF.
Putera sulung Aidan Riyaz dan Humaira Qistina.Tiga bulan yang lalu sehari selepas kematian abah Humaira,hero mereka menjadi pelindung kedukaan ibu bapa mereka.Hadir menggantikan datuknya yang nahas dalam kemalangan jalan raya.
"Ye.Daddy nak apa?Rayyan nak syusyu"jawab Humaira mengantikan anak mereka yang baru berusia tiga bulan itu.
Tangannya mengelus pipi tembam anak lelakinya.
Bayi mereka memiliki wajah seperti suaminya.Kacukan Spanish.Kacak!
Turut ada sedikit raut wajah Humaira tapi lebih kepada raut suaminya.
"Kuatnya baby boy menyusu.Sedap sangat ke?Daddy nak sikit?"soal Riyaz nakal.Tangannya mengenggam tangan kecil anaknya.
Mulut kecil itu asyik benar menyusu badan mommynya.
Humaira menjeling tajam mendengar pertanyaan tak senonoh suaminya itu.
"Abang,behave"tegur Humaira apabila tangan Riyaz naik hampir dengan dadanya yang terdedah itu.
Riyaz tersenyum gatal.
"Nak sikit,boleh?"soalnya lagi.
Humaira menjengilkan matanya.Riyaz hanya tergelak.Bahu Humaira ditarik rapat dengannya.
"Happy kan sayang?"soalnya
Humaira tersenyum sebelum mengganguk.
"Terima kasih sebab sudi lahirkan zuriat abang.Rela bertarung nyawa nak lahirkan si ceconet ni"kata Riyaz.Dia mengerling ke anak lelakinya yang sudah terlena itu.
Bayi mereka tidak boleh berenggang dengan Humaira.Naik cemburu jugak dia dengan Rayyan Hadif itu.Nak dekat dengan Humaira mesti dia merengek.
"Sama sama.Humaira jugak nak ucap terima kasih dengan abang sebab jaga Humaira,sayangkan Humaira.Terima kasih abang"balas Humaira.
Riyaz mengganguk.Tangannya memeluk erat pinggang Humaira.
Humaira mengangkat Rayyan Hadif sebelum diterbalikkan badan bayi tersebut.Dia menepuk perlahan belakang badan anaknya sehinggalah budak tembam itu sendawa kecil.
Humaira bangun dari duduknya lalu bergerak ke baby coat anaknya yang terletak di sebelah kiri biliknya.
Diletak perlahan badan anaknya itu.Bimbang tersedar.Nanti susah dia nak buat kerja.Anaknya ini asyik nak menempel aje dengannya.Dengan Riyaz tu kurang nak menempel.
Maklumlaa suaminya itu kuat menyakat.Ada saja akalnya nak usik anak.Tu anak sendiri.Kalau anak orang lain?
"Sayang,nak pergi mana tu?"tanya Riyaz apabila melihat Humaira mahu bergerak keluar dari bilik tidur mereka.
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...