69 will you?

17.2K 481 35
                                    

Riyaz membetulkan sendi sendinya yang terasa tegang.Hampir 8jam dia memandu tanpa henti.

Satu tempat pun dia tak singgah.Nasib baik dia bukan jenis mudah nak buang air.Kalau tak nanya.

Humaira masih tak sedarkan diri sejak semalam.Risau juga Riyaz.Buatnya apa apa berlaku macam mana?Tapi setahunya dia hanya meletakkan sedikit sahaja ubat itu keatas sapu tangan.Ubat yang boleh membuatkan orang pengsan,kloroform Joe yang belikan.

Apa apa jadi kat Humaira dan anak mereka,memang nahas kau Joe.Aku kerat bebird kau.Takyah kahwin terus.

Riyaz terus keluar dari peeut kereta sebelum menuju ke temlat sebelah penumpang.Pintu dibuka perlahan.

Wajah tenang Humaira ditatapnya.Sempat dia menggosok perut membusung isterinya itu.Kesian memang kesian tapi dia tak sanggup berjauhan dari isterinya.

Buat sementara waktu ni biar lah Humaira tenang terlebih dahulu.Tapi tak bermakna dia akan biarkan isterinya lari darinya lagi.

Penuh berhati hati dia mencempung Humaira.Biarpun berat isterinya semakin naik,dia tidak kisah.Tetap cantik malah makin cantik.Dia menutup pintu kereta dengan kakinya.

Pelik tapi benar HAHAHA.

Kakinya melangkah ke arah rumah agam mereka.

Pintu rumah sudah terbuka.Pasti Mak Esah ada.

Tanpa sebarang kata dia mencempung Humaira masuk ke dalam rumah.Tangga ditujunya sebelum membetulkan posisi agar lebih selesa.Sekilas dipandang wajah Humaira.

Tenang betul Humaira tidur,bagai tiada apa yang berlaku.

Selesai mendaki anak tangga,Riyaz menuju ke bilik tidur mereka.Pintu dibuka dengan susah payahnnya menggunakan sebelah tangan lalu dia masuk terus menuju ke katil.

Agak tak betah dukung isterinya yang berbadan 2 itu.Berat dia kemain.

Dengan penuh berhati hati dia meletakkan Humaira ke atas katil itu.Sempat mencium dahi gadia itu sebelum menuju kearah almari pakaian mereka.

Dia memgambil pakaian Humaira untuk ditukar.Pasti gadis itu tidak selesa.

Selesai menukar pakaian Humaira,Riyaz mencapai tualanya lalu bergerak ke bilik airnya.Badannya sudah melekit.Aih penat tolak tepi.Kebersihan kena jaga.Baru isteri sayang..Ceh isteri pun tak setuju nak balik kalau kau tak pengsan kan dia.Getus hatinya sebelum menggelengkan kepalanya.

Tak cukup ke psiko tu?nak tambah gila pulak dah?





Keluar dari perut kereta,Joe terus berlari anak menuju ke tingkat atas.Tak sabar nak jumpa Luna Rihanna.Ahh gila.

Tombol pintu dipulasnya perlahan.Kelihatan Luna sedang tidur meringkuk.

Sudah hampir 2hari dia tidak berjumpa dengan gadis itu.

Kelihatan Luna sangat letih.Tidurnya langsung tak terganggu dengan kehadiran Joe.

Joe menghampiri Luna sebelum melabuhkan punggungnya di situ.

Dia akui Luna sudah berubah.Gadis itu tidak suka Joe menyentuhnya tapi kerana Joe memaksa serta memukul dia terpaksa melayan.

Joe merenung dalam wajah itu.Lebam ada di segenap kulit putih itu.Dia menunduk.Menyesal?Ya sedikit menyesal.Tapi tak bermakna dia akan berlembut dengan Luna kalau gadis itu menolak kemahuannya.

"Aku nak kahwin dengan kau sebab aku dah mula cintakan kau Luna Rihanna.Jadi pertama yang membuatkan aku jatuh cinta"

Wajah Luna kembali ditatap.

Perlahan dia bangun,matanya tak lepas dari memandang tubuh gadis itu.Luna hanya mengenakan gaun separas betis.Bahunya pula terdedah.

Joe yang membelinya.Sengaja dia membeli pakaian sebegitu agar dia dapat mencuci matanya yang memang kotor.
Tapi kini dia nak Luna jadi miliknya yang sah.

"Luna"panggilnya sedikit kuat.

Namun Luna masih dibuai mimpi.

"Hey Luna.Bangun sekarang"ujarnya lagi.Nada suaranya sudah tinggi.

Terpisat pisat Luna membuka matanya.

Terus dia bangun dari meringkuk apabila terpandangkan wajah Joe.

Joe kelihatan lain.Tak bengis seperti biasa.Dan tak gatal seperti selalu.Ada apa apa yang berlaku ke?
Sudah 2 hari dia tak menemui lelaki itu.

Tanya pasal anak buah yang lain,mereka marah malah siap mengherdiknya lagi.Jadi Luna hanya mampu senyap.

"Kau okay?"soalan yang tidak dijangka terpacul keluar dari bibir jejaka itu.

"Hah?"soalnya bingung.

Joe mendengus kasar sebelum duduk di sebelah Luna.

Luna segera menjauhkan dirinya dari Joe.

Joe tersenyum senget.

"Luna,kau ada boyfriend?"soalnya mendatar.

Makin buat Luna keliru

"Boy-boyfriend apa?"

"Teman lelaki laa bodoh.Kau ni aku rogol kang"ugutnya selamba.

Luna tersentak.Kawasan wanitanya baru pulih masakan lelaki ini nak tambah sakitnya lagi.

"Saya tahu laa.Tapi kenapa?"

"Kita kahwin"ujarnya tanpa mengalihkan pandangan dari melihat wajah Luna.

Luna terkedu.Jantungnya berdegup pantas.Dia salah dengar ke?

"Ta..tapi kenapa?"

Joe diam sejenak

"Aku dah sentuh kau banyak kali tanpa guna sebarang protection.Dan aku yang orang first sentuh kau.Jadi kalau mengandung pun tak ada masalah sebab selama 5 bulan ni hanya aku aje yang sentuh kau"ujarnya selamba.

Memerah wajah Luna.Mukanya kini natural tanpa sebarang make up.Nak make up?Nak pakai baju ikut citarasanya pun tak boleh.

Semuanya terkawal rapi oleh Joe.Sudah 5bulan dia dikurung di sini.

Dia sudah tiada sesiapa termasuk ibu bapanya.Selama ni hidupnya bersendirian.Dia anak tunggal.Kawannya cuma Riyaz.

Jadi dia pasti tiada siapa perasan kehilangan dia selama 5 bulan ini.

"So?Will you marry me?"soal Joe lembut.

Makin tak keruan Luna dibuatnya.

"Aa..sa..saya..saya okay aje.Asalkan awak sudi terima saya sebagai isteri awak"jawabnya perlahan.Wajahnya terasa berbahang.

Joe menarik senyum sebelum bangun dari duduk.

"Dah sekarang kau pergi mandi.Kejap lagi aku bawak pakaian then kita nikah"pesannya terus keluar.

Dalam hatinya sudah melonjak suka.

Yeay yeay nak kahwin.

Luna menampar perlahan wajahnya yang masih terasa panas.Malu woiii.







Nah guys..dah tidur ke??sorry ak buat scene Luna dan Joe..takda idea lg pasal Humaira dan Riyaz..tgh setup dlm kpla hahahah.

Esk tak tahu boleh update atau tak..sbb nak mula buka buku..mama ak dh bising HAHAHA.

lagipun harini byk chapters ak bgi rasanya kan.

Kalau ak xupdate besok korang sabar je laa..tp kalau ad masa ak update ehh😧

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now