60 lepaskan

15.7K 438 63
                                    

Humaira menarik senyum nipis apabila masuk kedalam kereta.

Hari ini merupakan hari last dia bersama suaminya.Jadi dia mahu pergi hantar makanan tengahari kepada suaminya tanpa pengetahuan Riyaz.

Dengan bacaan basmalah,Humaira memulakan pemanduannya dengan cermat.Dadanya berdebar debar tapi diusir perasaan itu.

Tok!tok!tok!

Ketukan di pintu membuatkan lelaki itu berhenti dari menyemak fail yang bertimbun di atas mejanya itu.Dia segera mendongak sebelum memberi kebenaran agar gerangan yang mengetuk pintu itu masuk.

Pintu dikuak dari luar.Sempat Riyaz melirik jam di pergelangan tanganya.Waktu lunch.Pasti PA nya sudah keluar makan.Cuma dia sahaja.

Luna!

Mencerlung mata lelaki itu memandang perempuan tak cukup kain itu.

"Hey Riyaz"

Rahang Riyaz membentuk apabila dia mengetap kuat giginya.

Tanpa izin,wanita berpakaian sexy itu mendekati Riyaz yang sedang mencerlung itu.Tanpa amaran dia menarik kerusi di hadapan Riyaz.

"Riyaz,lama tak jumpa you,darling.I rindu..."

"Kau nak apa datang sini?"terketap ketap rahangnya memandang wanita tak tahu malu itu.

"I nak jumpa you of course."sinis Luna walaupun dia sedikit terkesan dengan panggilan Riyaz terhadapnya namun dia ada misi yang perlu dilaksanakan.

"Aku taknak jumpa kau.Now,get lost"suaranya sudah terketar menahan amarah yang amat sangat.

"Riyaz?Why you layan I macam ni huh?sebab perempuan tak guna tu ke?"suara sehabis habis dilembutkan.

"Watch your mouth Luna sebelun aku buat perkara yang kau tak suka."

Luna tergelak kecil.Dia bangun lalu menuju ke arah Riyaz.Tanpa amaran,dia melabuhkan punggungnya diatas riba lelaki itu sambil tangannya kejap memeluk leher lelaki itu.Belum sempat Riyaz berbuat apa apa dia membenamkan wajahnya di leher lelaki itu.

Pintu dikuak dari luar.
Terpampang wajah Humaira bersama senyuman manis menghiasi wajahnya.

"Ab..."
Terjatuh bekas makanan itu ke lantai.Senyuman terus memudar.Hatinya bagai ditusuk pisau tumpul.

Robek sama sekali.

Segera Riyaz menolak Luna di atas ribanya dengan kuat hingga terjatuh ke lantai.Mengaduh perempuan itu namun tidak diendahkan.

Segera dia bangun lalu menuju ke arah Humaira yang sedang menitiskan air mata.Tangannya meraih tangan wanita itu.

Humaira bagaikan terpaku.Tidak sangka dengan perbuatan suaminya.Niat dia nak buat kejutan.Alih alih dia yang terkejut.Air mata dikesat kasar.Dia memgukirkan senyuman walaupun kelat.

"I think dah cukup untuk 3days yang saya mintak.Terima kasih Aidan Riyaz untuk segalanya selama 3 hari ni.Terima kasih sangat sangat.Lepasni awak kahwin lah dengan dia.Saya beri kebenaran.Dan kalau awak nak ceraikan.."

"Stop sayang.Ni bukan seperti apa yang abang sangkakan.Sayang salah faham ni.Bukan abang yang.."

"I'm totally tired,Aidan Riyaz.Penat dengan semua ni.Sampai bila kita nak macam ni?Hati saya dah terluka sangat dengan segala apa yang awak buat."luahnya perlahan.Sungguh dia tak sanggup lagi.

Matanya memandang kearah Luna yang terdiam di sudut bilik itu.Namun apabila badut make up tebal menangkap pandangan mata Humaira dia menarik senyuman sinis.

Humaira menelan kesat air liurnya.

"Humaira tak kesah lagi apa yang abang nak buat lepasni.Humaira cuma mintak abang jangan pernah halang Humaira pergi daripada sini.Humaira taknak tanggung lagi sakit kat hati ni"permintaannya membuatkan Riyaz terkedu.

"No,abang takkan biarkan sayang pergi dari hidup abang.Tolong sayang"

Humaira menggelengkan kepalanya sebelum menarik tangannya dari pegangan Riyaz sebelum berlalu pergi.

Riyaz meraup kasar wajahnya sebelun berpaling melihat Luna.

"Kau betina.Kawan baik aku yang aku percaya sanggup khianati aku sampai macam ni sekali kan.Sial kau"tengkingnya.

Terhinjut bahu badut eh Luna.

"Riyaz..please.Listen to me first"ujarnya sambil cuba mendekati Riyaz yang sedang berombak dadanya menahan marah.

"No,you listen me.Aku sumpah hidup kau takkan aman selepas ni.Kau jangan ingat kau boleh lari daripada aku.Aku sumpah Luna.Aku akan seksa kau cukup cukup kalau Humaira lari dari aku.Aku takkan biarkan kau hidup bahagia.Kau faham?"tengkingnya lagi.

Tanpa sebarang kata dia meninggalkan Luna sendirian sebelum mengikut langkah isterinya.

Sambil berjalan dia menyeluk poketnya mengambil telefon.
Nombor seseorang didailnya sebelum menekapkan telefon bimbit itu di tepi telinga.
Langkah masih diteruskan sehingga ke tempat parking keretanya.

Seketika panggilannya bersambut.

"Hello, yes bos?"

"Aku nak kau cari Luna Rihanna sampai dapat.Dan bawa dia ke tempat kurungan as soon as possible"ujarnya mendatar lalu mematikan panggilan.

Enjin kereta dihidupkan seketika sebelum dia memandu pulang untuk memujuk isteri kesayangannya.

Ya dia perlu memperbetulkan segalanya sebelum terlambat.

I'm coming for you sweetheart








HEIYOO HEHEHEHE..AKU RASA MAKIN PANJANG KONFLIK NI ERK?😂

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now