48 kawan lama

13.3K 402 16
                                    

Sedari tadi Riyaz hanya mendiamkan dirinya.Matanya tunak memandang ke hadapan.Fokusnya hanya pada jalan raya dihadapan.Langsung tidak memandang Humaira di sisinya.

Sungguh dia kecewa.Keputusan yang membuatkan dia putus asa.

Humaira mengeluh kecil.Jelas diwajah tampan suaminya dia kecewa apabila doktor mengesahkan dia negatif mengandung.

Halah awal lagi kan.Kahwin tak sampai sebulan takkan nak mengandung dah.Kan apa pulak orang kata.

Deringan telefon mematikan lamunan Humaira.Riyaz mengerling sekilas sebelum mengangkat panggilan tersebut.

"Yes,what?Are you sure?"wajah yang tadi murung sudah girang.
Humaira diam tak berkutik di sebelah.Hanya memandang suaminya yang sedang tersenyum lebar itu.

"Hah.Okay.Kejap lagi I jumpa you.Okay.Tempat biasa."putusnya sebelum menamatkan panggilan.

Humaira mencebik.Siapa laa tu?siap I you bagai.Huh!









"Hey Aidan.How are you?Long time no see.Miss you so much"ujar gadis yang hanya memakai dress ketat separas paha itu.Bibirnya tersenyum menggoda memandang Riyaz mengambil tempat di hadapannya.

"Hi.Luna.What a suprise.I tak dapat nak percaya lagi yang di depan I ni Luna Rihanna.Lama sangat tak jumpa you ni.Oh god"Tangannya meraup muka tanda tidak percaya bertemu dengan sahabatnya ini setelah hampir 5tahun tidak ketemu.

"Alah you ni Aidan.I ni ada aje kat London tu.You yang tak datang jenguk I."ujarnya sambil menarik muncung.

Riyaz ketawa kecil.

"You ni.I busy okay.Sejak uruskan syarikat daddy I.Tak boleh nak enjoy macam dulu dah"

"Erh.Whatever.You order laa.Kita makan sambil berbual.I'm pretty sure that's nobody waiting you at your home,right?"ujarnya dengan lembut.Aihh makan heels jugak ni kalau Humaira nampak siap dengan lentok lentok badan lagi.

Riyaz tersentak.Lupa sekejap dia dengan Humaira.Setelah pulang dari klinik tadi dia terus menghantar Humaira pulang.Tanpa sebarang pamitan dia memecut kereta meninggalkan kediaman mereka.

Dia pasti Humaira terasa dengan sikapnya itu.Tapi dia benar benar kecewa dengan keputusan doktor sebentar tadi.

"Luna.actually..I have something to tell you."ujarnya.Dia memerlukan teman untuk bercerita.Fikirannya berserabut.

"What is it?"

"I'm already married"ujarnya serius.

Terkedu Luna.

Aidan Riyaz married?
Since when?dengan sapa?kenapa dia tak tahu?

"Hehehe..since when.Are you kidding me Aidan?Dengan sapa?"soalnya sambil ketawa yang jelas dibuat buat.

"Baru lagi.Dengan someone special yang dah lama stole my heart.Humaira Qistina"

"Ouh.That's great.Congrats.I can't wait to see your beloved wife"ujarnya sambil tersenyum.Sinis.

Riyaz menarik senyum.

"Soon you're gonna meet her.She's very pretty.Kind girl.And the most important I love her so much"ujarnya penuh semangat.

Tanpa dia sedari gadis di hadapannya sudah menyimpan rasa kurang puas hati.








Caiyokkkk asal Luna wujud wehh😂seyesss aku tak suka dgn konflik camni.tpi terpaksa buat sbb nama pon novel ann.

Hhehehehe.

Guyss nk pesan sikit ni.Jaga diri ye musim covid 19 ni.

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now