RAYYAN memandang sepi kembar yang berada dalam carseat di kiri dan kanannya.Dia duduk kat tengah.Ye laa satu kereta muat 2 je car seat tu.Terpaksa laa Rayyan duduk ditengah sambil dihimpit oleh anak anak gadis Joe dan Luna.
Lara tak habis habis tersengih sengih menampakkan gigi 2batangnya pada Rayyan.Manakala Lana pula menepuk nepuk bahu Rayyan.Rayyan diam.
Kecik kecik dah gatal.Eeee.
"Rayyan,okay ke?"soal Luna dari depan.Dari tadi dia tengok anak gadis kembarnya asyik mengusyar Rayyan.Naik menyampah jugak Rayyan dibuatnya.
Rayyan diam.Dia memandang lurus ke hadapan.
"Lana,Lara jangan kacau abang Ayyan.Duduk diam diam"pesannya pada anak kembar itu.
Malah pasangan kembar itu hanya sengih.Aktiviti mengacau abang Ayyan mereka diteruskan.
Rayyan pasrah.Susah kalau terlebih handsome ni.Tch.
"Mana diornag ni sayang?belum sampai lagi?Tah tah dia bawa lari anak kita tak sayang?"tebak Riyaz.
Humaira mencekak pinggangnya.Suaminya ni lepas sedar dari koma semalam merapu tak habis habis.Merepek aje kerja dia.
"Sayang macam mana kalau Joe dengan Luna culik Rayyan?"soalnya lagi.
"Abang ni kenapa hah?Makin pelik saya tengok abang ni.Kejap lagi diorang sampai laa tu.Duduk sini"naik pusing kepala Humaira melihat Riyaz berkawad di depannya sedangkan dia duduk di atas sofa.
Riyaz tidak membantah.Dia mengambil tempat di sebelah Humaira.
"Betul laa sayang.Macam mana kalau diorang bawak lari Rayyan?"
"Abang jangan nak merepek.Dari semalam lagi abang merepek.Kena rasuk ke apa?"soal Humaira
"Tak."jawabnya laju.
Beberapa minit mereka berdiam diri Riyaz kembali bersuara.
"Sayang belum jawab lagi soalan abang semalam."ujar Riyaz.
Humaira berkerut.Soalan apa?
"Soalan mana?"
Riyaz menjuih bibirnya.
"Ni.Siapa yang buat?"soalnya bersahaja.
Humaira terlopong.Riak wajah suaminya tiada tanda tanda bergurau.Serius macam soalan biasa aje.
"Jawab laa sayang.Siapa buat?"
"Abang apa punya soalan ni?"marahnya.Wajahnya mula berbahang.
"Sayang please jawab.''desaknya lagi.
"Ab..abang"jawab Humaira perlahan.
Riyaz mengangguk kepalanya berkali.Tanda faham.Dah macam budak tak betul pun ada.
"Macam mana abang buat?"soalnya.
Spontan wajah Humaira berbahang bak cili merah.
Wajah Riyaz selamba biasa saja.Tak nakal mahupun bergurau.
Humaira meneguk air liurnya.
"Sayang abang tanya ni?Macam mana abang bu..."
"Assalamualaikum"sapa dua suara.
Humaira terkelip sebelum bangun.Penyelamat dah sampai.
"Waalaikumusalam."jawab Humaira.
Riyaz memasamkan mukanya.Aku nak tahu macam mana aku buat dah ada penyibuk datang nak kacau.Halau kang!
"Eh anak mummy.Meh sini peluk"gamit Humaira setelah Rayyan berslaam dengannya.
Joe yang mendukung Lara duduk di atas sofa berdekatan dengan Riyaz.Wajah cemberut Riyaz dipandang lucu.
"Kenapa bos?Masam aje muka ni?"soalnya
"Kau laa.Datang tak kena waktu.Aku baru nak tanya sesuatu dengan bini aku tu"mulutnya memuncung ke arah Humaira yang sibuk berbual dengan Luna.
"Soalan apa bos?"peliknya.Apa?Tak boleh tanya lain masa ke?Sampai kata aku datang tak kena waktu?
"Aku tanya dia macam mana aku buat perut dia besar macam tu"kini jarinya ditunding ke arah Humaira di bahagian perut.
Seketika Joe galak ketawa.Lara turut tersengih melihat ayahnya ketawa sampai nak keluar air mata itu.Namun matanya menangkap kelibat abang Ayyannya yang berdiri di tepi Aunty Humaira.Dia melihat adik kembarnya asyik tersengih melihat abang Ayyannya.
Untung Lana sebab dia didukung oleh ibunya.Sebab tu boleh dekat dekat dengan abang Ayyan tu.Hmm menyampah titewwww.
"Bos..kau biar betul?"soal Joe bersama gelak tawa yang masih bersisa.
Hancur barai bos dia lepas keluar ward ni.
"Betul laa.Ada nampak aku main main ke?"jawab Riyaz tegas.Dia berpeluk tubuh memandang orang kanannya ketawa tak henti henti itu.Dia tak tahu mana lawaknya itu.
"Abang,nah jaga diorang dedua ni.Saya nak tolong Humaira masak kat dapur"Lana dihulurkan pada Joe.Joe dengan mudah mengambil budak kecil itu.Nasib baik tak meragam melihat ibunya berlalu pergi.
"Alololo bucuk daddy dah ada.Macam mana tingga dengan uncle Joe?"soal Riyaz pada anaknya yang sudah mengambil tempat di sebelahnya.Buku kanak kanak yang dia beli sebulan yang lalu berada dalam pelukan anaknya.
Dia tersenyum.Kepala Rayyan digosoknya perlahan.
Joe yang meriba anak kembarnya itu tersengih melihat bosnya.Tadi kemain emosi marah aku bagai sebab soalan merapu dia.Bila anak mendekat automatik perangai bapak keluar.Hati Joe berdetik menginginkan anak lelaki.Sewaktu dia dan Luna membuat pemeriksaan di klinik dulu Luna disahkan hamil anak kembar namun jantina bayi tidak dapat dikenal pasti.Jadi dalam diam dia mengharapkan agar anak kembar itu sepasang lelaki dan perempuan.
Sekali dah keluar,gegirl dedua.Tanjat kita wak!
"Hah kau Joe yang tersengih sengih macam kerang yang overdose busuk tu kenapa?gila?"sergah Riyaz kuat sekaligus mematikan lamunan Joe.
Riyaz mengangkat Rayyan duduk diatas ribanya.
"Tak ada apa laa bos"jawabnya.Dia meletakkan Lara dan Lana ke atas permaidani tebal itu secara meniarap.
Lenguh tangan dan badan meriba kembar itu.Dah laa semalam kena bersengkang mata.Hampir 4.30 pagi baru kedua duanya tidur dengan lena.Pagi tadi pun dia terbabas tidur.Luna pun sama.Tak sedar sedar agaknya sebab tu tak kejutkan dia sekali.
"Rayyan,please taking care of this twins,okay?"soal Riyaz kepada anak lelakinya.
Rayyan menggeleng tanda tidak setuju.
Joe berkerut.Kenapa semalam okay aje.
"Why didn't you?"Riyaz turut bingung.Selama ni okay aje demat dengan kembar itu.
"They disturb me,dy"adunya.
Riyaz tergelak.Lambat mencerna Joe turut tergelak.
Memang anak kembarnya suka mengacau Rayyan.Tarik itu laa tarik ini laa.
"They're just only still younger than you.Futhermore they're girls,dear."balas Riyaz.
Rayyan terdiam.Bibirnya dicebik kebawah.Riyaz dan Joe ketawa melihat reaksi Rayyan.
Si kembar melihat jejaka dewasa itu bergelak ketawa turut ketawa kecil sambil memandang abang Ayyan yang sedang duduk di atas riba uncle Riyaz.
Rayyan yang perasan mata kembar itu melekat padanya segera melekapkan wajahnya pada dada daddynya.
Habisla aku!
MEREPEK GUYS MEREPEK😆😆😆
ADA KESALAHAN EJAAN OR TATABAHASA OR VOCABULARY JUST ABAIKAN YE.HAHAHAH TUTUP MATA JE.
MAKLUMLAA WAKTU SAHUR NI KEMAMAI DIA LAIN MACAM😥
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...