Sampai sahaja di hadapan rumah keluarga Humaira.Riyaz segera mematikan enjin kereta sebelum membuang tali pinggang keselamatan
"Eh eh encik.Asal encik matikan enjin kereta?"soal Humaira hairan.
Riyaz berdecit sebelum mendekatkan dirinya dengan Humaira
"I'm gonna meet my parent in law for sure my baby swetheart."Jawapan Riyaz jelas membuatkan Humaira terlopong
"Eh tak..tak..tak perlu kot encik.Lagipun rasanya diorang takde kat rumah ni"bohong Humaira sedangkan kereta umi abahnya ada sahaja di garaj kereta.
Riyaz menjongketkan bahunya sebelum melangkah keluar dari kereta.
Segera Humaira keluar sebelum berlari anak ke arah Riyaz.
"Encik..."
"Sweetheart.Kau jangan nak cuba belajar menipu aku.I'm your future husband.Tu kereta tu takkan milik family Shahizam pulak kan.Your cousin kononnya"sindirnya sebelum melangkah menuju ke dalam rumah Humaira."Erhh Shahizam Shahizam.Kalau kau tak paksa aku terima pinangan kau.Aku ni milik Shahizam tauu"gumam Humaira perlahan,takut didengari oleh Riyaz.
Langkah Riyaz terhenti sebelum tubuhnya berpusing ke belakang memandang Humaira
"I can hear you sweety.But whatever still,You're mine.Nobody can take away far you from me baby"Riyaz menyambung langkahnya lagi."Assalamualaikum umi.Abah.Assalamualaikum."jerit Humaira.
Ktakk!!
"Bagi salam elok2 sweetheart.You're lady.Not man.So behave."pesan Riyaz bersama ketukan di kepala Humaira.
"Ni rumah saya.Sukahati saya laa.Erhh.Assalamua..."
"Waalaikumusalam"pintu terkuak dari dalam.
"Eh Humaira.Sejak bila pandai bagi salam ni.Selalu terjah je"umi membebel tanpa menyedari kehadiran Riyaz di sebelah Humaira.
"Assalamualaikum aunty"Riyaz memberi salam
"Waalaikumusalam.Er ni siapa ni?Humaira?"
"Amboii yang..bawa2 laa anak tu masuk.Ehh kamu Riyaz.Masuk laa"
"Terima kasih uncle."Riyaz menghulurkan tangannya untuk bersalam dengan bakal bapa mentuanya itu."Ni Humaira.Tu ke bakal tunang kamu?"kata uminya sambil mengerling matanya kearah anak gadisnya yang sedang mengupas buah epal lalu menyuap kedalam mulut.
"Haah Umi.Riyaz.Aidan Riyaz nama dia.Kenapa Umi?"
"Takada laa.Elok budaknya.Kacak.Baik.Sesuai dengan kamu."
"Erkk,baik umi?umi tak tahu apa yang dia buat kat belakang umi.Dia tu psiko laa umi"gumam Humaira sendirian.
"Apa kamu kata Humaira?"
"Eh tak ada apa laa umi."
"Umi.Sweetheart"tegur satu suara.
"Eh Riyaz.Duduk laa.Umi nak ke depan cari abah kamu.Kejap lagi umi siapkan makan tengahari ye."umi meminta diri lalu berlalu kedepan.
"So sweetheart,how?"soal Riyaz seraya menarik kerusi disebelah Humaira lalu duduk.
"Apa?"acuh tak acuh sahaja Humaira bertanya.
"Is it okay for you if we getting married two month from now on?"
Gulpppp!!!!!SORRY GUYS.TADI ATOK AKU MENINGGAL DUNIA.SO TAK SEMPAT NAK PEGANG PHONE.SEKARANG BARU SEMPAT.SORRY LAA PENDEK SANGAT.INSHAALLAH BESOK AKU CUBA LUANGKAN MASA UPDATE.SEBENARNYA MALAM NI TAK LARAT NAK UPDATE TAPI MEMANDANGKAN AKU DAH JANJI SO AKU UPDATE JUGAK MALAM NI. WALAUPON LAMBAT.SORRY SEKALI LAGI😔😿
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...