2 tahun kemudian
Rayyan Hadif berjalan terkedek kedek mendekati Humaira yang sedang memasak itu sambil membawa botol susunya.
Humaira yang tidak perasan akan kehadiran si kecil terusan memasak sehinggalah berpusing ke belakang untuk mengambil bahan masakan terlanggar dengan tubuh kecil itu.
Tersembam budak lelaki berumur 2 tahun itu ke lantai.
Tersebek sebek mulut kecil itu.Mukanya tersembam pada lantai.
Humaira cemas.Segera diangkat tubuh gempal anaknya.Dia mengusap ngusap belakang tubuh itu.Susah payah juga kini maklumlaa sudah berbadan dua.Kandungannya kini pun sudah mencecah 9 bulan.
"Syhhh sorry sayang..mummy tak perasan sayang ada belakang mummy.Mummy mintak maaf.Mummy tak sengaja nak langgar Rayyan.Mummy mintak maaf okay?"Humaira tak habis habis memujuk anaknya sudah teresak itu.Dibelek wajah kecil itu.Sedikit lebam pada dahi putih itu.
Humaira mendukung tubuh itu bergerak ke dapur api sebelum ditutup api gas itu.Masak sekejap lagi laa.Dia terpandangkan botol susu anaknya yang berada di lantai itu.Dikutipnya sebelum ditayangkan pada wajah anaknya.
"Rayyan nak susu ke?"soalnya.Rayyan hanya mengangguk kecil.
Humaira tersenyum.
"Sekejap ya sayang.Mummy buatkan susu.Sayang duduk diam sini ye"ujarnya sambil mengucup kepala anaknya.
Rayyan akur.Dia diletakkan berdiri di tepi Humaira.
Humaira cekap melakukan kerjanya.Dia membancuh susu anaknya dengan cermat.Siap dia menghulurkan botol susu tersebut kepada Rayyan sebelum didukung anaknya.
Humaira membawa Rayyan Hadif ke ruang tamu.Pagi tadi Riyaz bagitahu nak balik makan tengah hari.Jam di dinding dikerling.
Sudah 1.45 tengah hari.Namun masih tiada kelibat Riyaz.
Humaira mendodoikan Rayyan yang sedang menghisap susu itu.Tetiba deringan telefon mematikan perbuatan Humaira.
JOE.
Tak pernah orang kanan suaminya menelefon dirinya.
"Hello assalamualaikum Joe.Ye ada apa?"Humaira memulakan perbualan.
"Puan,puan sabar ye.Bos Riyaz kemalangan jalan raya"
Dup!bagaikan sesuatu beban yang maha berat menghempap dirinya.Telefon jatuh ke riba.Air matanya mengalir laju.
Rayyan yang sedang menyusu itu bangun dari pembaringannya,dia menyentuh tangan Humaira yang mengigil itu.Seakan faham.Dia juga turut menangis.Humaira memeluk kuat tubuh anaknya.
"Sayang,Riyaz kemalangan.Siap siap.Kita ke hospital sekarang."ujar Joe.Dia mendekati anak kembarnya yang berusia 10 bulan itu.
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
عاطفية"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...