Angin pantai yang damai menampar lembut wajah Humaira yang sedang berdiri di sebelah Riyaz.Lengan Riyaz melingkar dipinggang ramping isterinya.
Humaira mengenakan jubah berwarna putih,bawal hitam.Secocok dengan sang suami,Riyaz memakai baju tshirt putih didalam manakala kemeja lengan pendek diluar tanpa dikancing.
Angin pada petang tersebut sungguh damai.Ramai yang ada di pantai itu.Maklumlaa pantai yang tersohor kat Terengganu,Pantai Penarik.
"Sayang..."seru Riyaz sambil menoleh memandang Humaira.
Humaira segera mendongak kepalanya memandang Riyaz
"Ya?"tangannya memegang hujung tudung bawal itu.Takut angin bawa naik laa tu."Thank you"tiba tiba aje ni.
"Hah?thank you untuk apa abang?"
"Untuk segalanya.Terima kasih sebab hadir dalam hidup abang"pelukan makin dieratkan.Tangannya memegang bahu Humaira sebelum dihadapkan memandangnya.
Humaira menarik senyum.
"Abang,Humaira curious laa"ujarnya memandang mata suaminya.
"Why sayang?"
"Macam mana abang boleh kenal saya?"keningnya diangkat sedikit.
"Errr.Perlu ke tahu?"
Kepala Humaira diangguk beberapa kali.
"Okay.Sayang tak ingat apa apa ke pasal abang?"soalnya membuka cerita.
Kali ni,Humaira mengelengkan kepalanya pula.
Riyaz menggosok perlahan kepala Humaira.
"7tahun lepas...."sengaja dia mengantungkan ayatnya,untuk melihat reaksi Humaira.
Humaira mengerutkan dahinya.Otaknya mula mencongak tahun tahun lalu.
Waktu itu dia di tingkatan 3."Sayang betul ke tak ingat apa apa?"
Sekali lagi Humaira mengelengkan kepalanya."Sayang mengorat abang"
"Hah"membulat matanya mendengar pernyataan tersebut.
Seriously?aku?ngorat?Riyaz?
Hatinya bertanya."Yeah,it's true.Masa tu abang pergi buat demo taekwando kat sekolah sayang.Sayang asyik tengok abang aje masa tu.Abang tahu laa abang handsome"
Humaira mencebik.
"Abang masuk tandas kejap aje masa tu,lepas abang keluar abang tengok sayang dengan kawan sayang tunggu abang"
Humaira terdiam.Otaknya cuba mencerna apa yang berlaku waktu itu.Sungguh dia lupa.
"Sayang yang tegur abang waktu tu.Sayang tanya nama abang.Siap bagitahu lagi nama sayang"ujarnya tenang.
Sumpah,Humaira sudah melupai perkara itu.Waktu itu dia masih tak matang.Sekonyong konyong pipinga memerah apabila sedikit demi sedikit otak memproses.
Tangannya naik menutup mulutnya.
Riyaz ni laa yang dia tegur tu.Ya ampun malunya."Tapi abang ego.Abang marah sayang waktu tu.Sebenarnya abang tak sengaja.Abang takada niat pun nak hina sayang macam tu"sambungnya lagi.
"Tapi abang akui abang jatuh suka kat sayang waktu tu jugak.Sejak dari tu abang selalu intai sayang dari jauh.Tengok sayang,perhatikan sayang.Semua tu abang buat dari jauh.Abang tak berani nak berdepan dengan sayang.Sebab waktu tu abang cuma bergantung dengan daddy mummy aje.Lama lama abang dapat ada harta sendiri,abang kumpulkan segalanya untuk berdepan dengan sayang sehinggalaa kita berjumpa kat parking lot ioi tu"panjang lebar dia menerangkan situasi kepada Humaira.
Humaira terdiam seribu bahasa.
"Abang minta maaf sebab cakap kasar dengan sayang waktu dulu.Dan sekali lagi abang nak mintak maaf sebab selama ni abang selalu sakitkan hati sayang.Selalu ugut nak rogol sayang"Riyaz memandang reaksi Humaira yang sudah lain macam.Merah aje muka tu.Malu ke marah dia tak dapat agak.
"Sayang.."
"Hmmm?"
"I love you"
Ada yang rindu Riyaz dan Humaira tak?
Sorry buat korang tertunggu2.Lepasni aku dah tak boleh update dah sebab sekarang tengah first exam.Lusa dah masuk asrama😢
Aku harap korang taklupa Riyaz dgn Humaira ye.
Nanti kalau sempat esok aku update.Kalau tak.Tak😜
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...