deel 84

19 1 2
                                    

It's my birthdayyy🥳❤
Sorry vandaag niet zo'n lang deel als de vorige keren. Probeer het volgende keer weer langer te maken ❤

Emma pov
We lopen met zijn allen door de winkel straat. Ik kijk op mijn telefoon 'shit' mompel ik. Nora kijkt mij raar aan die naast mij loopt. 'Het is 5 voor 4 dus mijn moeder staat met 5 min bij school' zeg ik angstig. 'Oke we gaan direct' zegt ze. Ik knik en ze stoot de rest aan. 'Guys we moeten richting school' zegt ze. Ze kijken haar vragend aan 'Emma haar moeder staat er zo' legt ze uit. Ze knikken 'dan gaan we meteen' zegt Davey. Ik glimlach en we lopen snel richting de scooters. 'Hoelaat staat je moeder er?' Vraagt Davey. 'Met 5 minuten' lach ik zacht. 'Omg' lacht hij. Ik grinnik 'jup dus we komen te laat' lach ik. Hij grinnikt 'we doen ons best' en hij geeft me een knipoog. Ik wordt rood en kijk snel de andere kant op.

We komen aan bij de scooters en ze staren ze. Ik stap achterom bij Davey 'ja?' Vraagt hij. 'Ja' antwoord ik. Hij begint te rijden en de anderen rijden achter ons aan. Mijn haren waaien alle kanten op door de wind. Ik kijk ondertussen om me heen of ik mam en Perrie zie. Ik zie ze gelukkig nergens dus dat scheelt.

We komen aan bij school en ik zie mam en Perrie buiten staan bij de auto. Ze kijken net deze kant op 'shit' mompel ik. Ik stap af en Jade kijkt kwaad mijn kant op. 'Is dat je moeder?' Vraagt Nora. Ik knik 'ja' zeg ik zacht. 'Dat is Jade Thirlwall' zegt ze ongelovig. Ik grinnik 'ja klopt' lach ik zacht. 'In ieder geval, heel erg bedankt guys' glimlach ik. Ze glimlachen naar me 'geen probleem joh' zegt Davey. Ik glimlach en loop richting Jade en Perrie. Ze zwaaien nog en ik zwaai terug. Ze rijden weg en ik loop naar Jade en Perrie. 'Waar kwam jij vandaan?' En Jade slaat haar armen over elkaar aan. 'Uhm het centrum?' Zeg ik zacht. Ze zucht diep 'leg het thuis maar uit' zegt ze. Ik knik en ik stap in de auto. Ik ga achterin zitten en doe de gordel om. Jade en Perrie stappen ook in en Perrie start de auto. Ze rijdt van het terrein af en ik staar naar buiten. 'Waarom was je niet op school?' Vraagt Jade. Ik zucht diep 'ik had gewoon geen zin meer' mompel ik. Ze lacht 'wauw meen je dat serieus?' En ze kijkt me boos aan. Ik zucht diep 'dat is echt bullshit' zegt ze. Ik rol mijn ogen en staar weer naar buiten. 'Ongelofelijk' hoor ik Jade mompelen. Ik zucht diep 'babe' hoor ik Perrie sissen. 'Als jullie iets willen zeggen kan dat ook gewoon hoor' zeg ik. Jade draait zich om en kijkt mij met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Luister volgende keer ga je gewoon naar school' zegt ze enkel. Ik zucht diep 'je snapt het gewoon niet' zucht ik. We rijden onze straat in en Perrie parkeert de auto. Nog zonder dat Jade antwoord kan geven stap ik al uit. Ik loop naar de voordeur en ik wacht totdat hun er ook aan komen. Perrie opent de deur en ik loop naar binnen. Ik trek mijn jas uit en hang hem aan de kapstok. 'We moeten echt gaan praten' zegt Jade. Ik zucht 'ik wil je begrijpen he' glimlacht ze. Ik knik 'weet ik' mompel ik. Ze glimlacht en loopt door naar de woonkamer. Perrie glimlacht kleintjes en loopt achter haar aan. Ik strompel er achteraan en plof neer op de andere bank. Ze kijken me beide aan 'ten eerste, wie waren dat op die scooters?' Vraagt Jade. 'Mensen die ik had leren kennen in de pauze' zeg ik. Ze kijken me allebei niet begrijpend aan 'in de pauze zat ik alleen buiten en hun vroegen of ik bij hun wou zitten' leg ik uit. Ze knikken 'en toen besloten jullie gewoon naar het centrum te gaan?' Vraagt Jade. Ze vouwt haar armen over elkaar heen en kijkt me streng aan. 'Dit staat je niet' mompel ik. Perrie schiet in de lach en Jade kijk haar zuur aan. Waardoor ik ook wel moet lachen. 'Hou je mond!' roept Jade. Ik kijk haar raar aan 'je hebt huisarrest' zegt ze vastbesloten. 'Meen je dat nou serieus?' Mompel ik. Ze knikt 'jup' zegt ze. 'Kom op babe' zegt Perrie. 'Wat? Ze moet toch weten dat ze fout zat' zegt ze. 'Ik ziet hier hoor' mompel ik. Ze kijkt me aan en ik sta op. 'Waar ga je heen?' Vraagt Jade. 'Mijn kamer, ik mag het huis toch niet uit?' Zeg ik betweterig. Perrie begint zacht te lachen en Jade kijkt me boos aan. Ik rol mijn ogen en loop naar boven. Jade komt onderaan bij de trap staan 'kom alsjeblieft naar beneden' smeekt ze me. Ik draai me om 'ik heb huiswerk' zeg ik enkel. Ik loop de trap verder op en loop dan mijn kamer in. Ik laat mijn schooltas op de grond vallen en plof neer op bed. Ik zucht diep en pak mijn telefoon. Nora heeft mij in een groepsapp gedaan waar de anderen ook in zitten. Lachend kijk ik naar de groep want er wordt echt onzin ingepraat. Ik grinnik en reageer op de anderen. Dan wordt er op de deur geklopt 'ja?' Mompel ik. Jade komt mijn kamer binnen lopen. Ze gaat op het randje van het bed zitten 'vertel, wat is er gebeurd vandaag?' Vraagt ze. Ik zucht diep en ga rechtop zitten. 'Dat had ik je toch al verteld' zucht ik. 'Niet heel erg duidelijk' merkt ze op. Ik zucht en vertel nog een keer het verhaal. Dan knikt ze 'volgende keer blijf je gewoon op school, oke?' Zegt ze. Ik zucht maar knik dan toch. 'Ik had gewoon afleiding nodig' mompel ik. 'Dat snap ik, maar dit was niet de juiste manier' zegt ze met een kleine glimlach. Ik knik 'volgende keer blijf ik op school' zeg ik. Ze knikt tevreden 'ik laat je wel alleen' zegt ze met een glimlach. Ik glimlach dankbaar en ze staat op. Ze loopt mijn kamer uit en sluit de deur achter zich. Ik sta op en pak mijn Wiskunde boeken uit mijn tas. Ik ga achter mijn bureau zitten en ga bezig met de opdrachten uit het boek.

adopted by little mix part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu