deel 40

20 0 0
                                    

Emma pov
Mijn wekker gaat af en ik zucht. Het scheelt Sarah en ik waren vandaag de eerste 3 uur vrij. Ik zet de wekker uit en ik zie dat Sarah ook weer wakker wordt. 'Goedemorgen' mompel ik. 'Goedemorgen' zegt ze zacht. Ik laat me weer achterover vallen op bed. 'Ik ben echt nog veelste moe' mompel ik. 'Ik ook' zucht ze. ' Maar gelukkig zijn we vandaag best wel vroeg vrij' zegt ze. 'Ja klopt dat scheelt echt' mompel ik. 'We hebben maar 2 lessen ofzo' zeg ik dan. 'Ja klopt' zegt ze terug. 'Laten we  ons maar gereed gaan maken' zucht ik. Ze knikt ' ik kleed me wel even om in de badkamer' zegt ze. Ik knik en ze staat op. Ze sluit de deur achter zich en ik sta dan ook maar op. Ik trek nog weer de kleding aan van gisteren en ik leg mijn deken weer nestjes neer. Ik loop dan mijn slaapkamer uit en loop naar de badkamer. Ik klop aan 'ja?' hoor ik Sarah zeggen. 'Kan ik binnen komen?' vraag ik. 'Ja hoor' en ik open de deur. Ze staat haar haren te borstelen. Ik pak ook mijn borstel en borstel dan ook mijn haren door. 'Ik ga vandaag wel uit school naar huis als je dat goed vindt?' vraagt ze. Ik knik 'Tuurlijk' antwoord ik. Ze knikt 'mijn moeder wou graag weg vanavond' zegt ze. Ik knik 'leuk waarheen?' vraag ik. 'Naar familie' zegt ze dan. Ik knik en maak een hoge staart in mijn haren. Ze maakt een vlecht in haar haren. Ik doe een klein beetje make-up op. 'Ik poets mijn tanden wel na het ontbijt' zeg ik. Ze knikt 'ja same' we lopen de badkamer uit en lopen dan naar beneden. Ik zie dat Jade en Perrie not niet wakker zijn want ze zijn nog niet beneden. Ik laat ze wel gewoon slapen want de afgelopen tijd moesten ze veel optijd opstaan door al die interviews. We dekken de tafel hoor het ontbijt en gaan aan tafel zitten.

Ik loop naar boven en loop zacht aan bij de slaapkamer van Jade en Perrie. 'Ja?' hoor ik Jade slaperig antwoorden. Ik open de deur 'we gaan naar school' zeg ik zacht. Ze knikt 'veel pleizer' glimlacht ze. 'Dankjewel jullie ook' Ze glimlacht dankbaar. Ze gooit haar armen in de lucht als teken dat ze een knuffel wilt. Ik lach zacht en loop naar haar toe. Ik geef haar een knuffel 'tot vanmiddag' mompel ik. Ik zie dat Perrie nog rustig ligt te slapen. 'Tot vanmiddag' fluistert Jade. 'Oh ja Pez en ik zijn vanmiddag weg. Ik weet niet of je mee wilt?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd 'nee moet ook bezig met school en dan hebben julkie ook tijd samen met zijn tweeën' leg ik uit. Ze knikt 'nou tot vanmiddag' zegt ze dan weer. 'Tot vanmiddag' zeg ik zacht. Ik sluit de deur achter me en loop naar beneden. 'Kunnen we gaan?' vraagt Sarah. Ik knik en we trekken onze jassen aan. Ik check of ik alles heb en we lopen dan naar buiten. We pakken onze fiets en fietsen dan richting school.

We lopen de school binnen en gelijk lopen we naar het lokaal. We zijn een beetje aan de late kant. We lopen het lokaal binnen en iedereen is er al behalve de leraar dus dat scheelt. We zeggen iedereen gedag en gaan dan zitten. Dan komt de leraar ook binnen lopen 'sorry dames en heren ik zat in de file' zegt ze haastig. 'Geen probleem hoor mevrouw' zegt een klasgenoot. Ze glimlacht 'nou vandaag gaan we bezig met de instrumenten dus' begint ze.

Dan 2 uurtjes les zit ik al weer op de fiets naar huis. Deze schooldag stelt echt niet zoveel voor. Maar ja dan heb ik vandaag lekker tijd voor mezelf. Ik fiets onze straat binnen en ik zie dat de auto van Jade er niet staat. Dus dat betekent dat Jade en Perrie nog weg zijn. Geen idee wat ze gingen doen maar ik gun ze hun tijd met zijn tweeën. Ik zet mijn fiets neer tegen het hek en open de deur. Ik loop naar binnen en gelijk rent Hachi op mij af. 'Hey jongen' en ik aai hem over zijn koppie. Zet mijn tas neer op de grond. Ik hang mijn jas aan de kapstok en loop de woonkamer binnen. Ik pak een glas ice tea voor mezelf en plof neer op de bank. Wat een stilte zo. Hachi springt bij mij op schoot en ik aai hem. Hij kijkt me lief aan wat mij laat glimlachen. Ik neem een slok van mijn drinken. Misschien kan ik zo wel lopen met Hachi. Het park is hier dichtbij en hij vindt het altijd geweldig om daar te lopen. Er staan daar ook allemaal hekken omheen dus hij kan daar ook los lopen.

Als ik mijn drinken op heb zet ik mijn glas neer op het aanrecht. Ik loop naar de gang en trek mijn jas aan. Ik pak de halsband van Hachi en begint al gelijk te blaffen. Ik grinnik 'kom we gaan lopen' lach ik. Ze begint nu te springen en loop vrolijk naar me toe. Ik maak de halsband bij hem vast. Ik pak mijn sleutels en loop met hem naar buiten. Ik sluit de deur achter me en loop richting het park. Dan denk ik ineens aan de papz. Ik zucht en kijk bang om me heen. Gelukkig zie ik geen papz en loop rustig verder.

adopted by little mix part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu