deel 87

20 1 1
                                    

Emma pov
Ik heb nu al iets van 3 weken huisarrest en ik wordt helemaal gek. Er is helemaal niks meer te doen. Ik mag alleen naar school en direct daarna moet ik naar school. Ik heb ze nog niks verteld over Davey en dat wil ik wel graag. Want we willen graag nog op date en hopelijk kan ik regelen dat ik eerder klaar ben met het huisarrest.

Het is nu zondag en ik zit op mijn bed. Met het gitaar in mijn handen. Ik begin wat random te spelen zonder er wat bij te zingen. Dan gaat mijn kamerdeur open en ik stop met spelen. Ik kijk naar Jade die in de deuropening staat. Ze kijkt me glimlachend aan 'wat heb je ook een talent' zegt ze vrolijk. Ik glimlach dankbaar 'Pez en ik gaan naar de winkel, moet je ook wat hebben?' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd 'nee hoor' antwoord ik. Ze knikt en wilt weer weg lopen. 'Mam?' Vraag ik. Ze draait zich weer om 'ja?' Vraagt ze. 'Uhm ik wil je wat vragen' zeg ik zacht. Ze kijkt me vragend aan 'wil je anders komen zitten?' Vraagt ze. Ze knikt en loopt mijn kamer binnen. Ze sluit de deur achter zich en komt naast me zitten. Ze kijkt me weer vragend aan 'je weet toch wel die vrienden die ik nu heb?' Zeg ik voorzichtig. Ze knikt 'en uh ik vind iemand leuk' zeg ik blozend. Ze kijkt me met een grijns aan 'wie?' Vraagt ze. 'Davey' zeg ik zacht. Ze glimlacht 'heb je foto?' Vraagt ze met een grijns. Ik grinnik en knik. Ik pak mijn telefoon en scroll door mijn galerij. Ik pak een selfie van ons samen erbij. 'Oehh wat een knapperd' zegt ze vrolijk. 'Ja he?' Vraag ik vrolijk. Ze grinnikt en ik leg mijn telefoon weer weg. 'Maar wat wou je vragen?' Vraagt ze. 'Nou hij vindt mij dus ook leuk' zeg ik zacht. Ze knikt 'En we wouden graag op date' zeg ik zacht. Ze knikt 'dus ik vroeg me af of mijn huisarrest uitgesteld kan worden?' Vraag ik hopend. Ze slaat haar armen over elkaar heen en trekt een wenkbrauw op. 'Ik heb er al 3 weken opzitten' zeg ik. Ze zucht 'Ik heb me toch gedragen?' Zeg ik hopend. Ze zucht weer 'door hem heb je wel huisarrest' zegt ze. Ik zucht diep 'hij heeft een slechte invloed op je Emm' zegt ze zacht. Ik schud mijn hoofd 'mam dat was eenmalig' zeg ik. Ze kijkt me bedenkelijk aan 'als je hem leert kennen begrijp je me' zeg ik. Dan klaar haar gezicht op 'goed hij komt van de week eerst hier eten' zegt ze. Ik zucht diep 'en daarna kunnen we kijken of je huisarrest klaar is of niet' zegt ze. Ik rol mijn ogen 'wil je een date of niet?' Vraagt ze. Ik knik meteen 'nou dan doe we dat' en ze staat op. 'Vraag maar wanneer hij kan' zegt ze. Ik knik 'maar ik ben ja aankomende week bij Jes' zeg ik. 'Oh ja' mompelt ze. 'Vraag anders maar of hij volgende week zondag kan' glimlacht ze. Ik knik 'is goed, ik app hem gelijk' glimlach ik. Ze knikt tevreden 'moeten we je na het avond eten brengen?' Vraagt ze. Ik knik 'Is goed' antwoord ik. Ze knikt 'Is goed, wij gaan nu naar de winkel' zegt ze. Ik knik en denk even na. 'Mam?' Zeg ik dan weer. Ze kijkt me aan 'ik kan niet tegen je liegen' mompel ik. Ze kijkt me niet begrijpend aan 'Davey en ik hebben al seks gehad' zeg ik zacht. Haar mond valt open 'je hebt wat gedaan?' Mompelt ze. Ik zucht en staar naar mijn handen. 'Ik weet het' mompel ik. Ze zucht en komt weer naast mij zitten. 'Kijk me eens aan' zegt ze zacht. Ik kijk haar aan 'voelde het goed?' Vraagt ze dan. Ik knik 'ja het heeft nog nooit zo goed gevoeld' zeg ik zacht. Ze glimlacht 'het is 1 keer gebeurd en ik heb gezegd dat ik er nu eerst mee wil wachten' zeg ik snel. Ze lacht zacht 'wat zei hij daarop?' Vraagt ze. Ik glimlach 'hij begreep het en dacht er het zelfde over' zeg ik dan. Ze glimlacht 'dat is al een goed teken' zegt ze vrolijk. Ik knik 'daarom ben ik ook zo dol op hem' zeg ik vrolijk. Ze lacht zacht 'je bent echt verliefd op hem of niet?' Vraagt ze. Ik begin te blozen en lach zacht. 'Ik weet niet precies wat ik voor hem voel' geef ik dan toe. Ze knikt 'wat voel je nog voor Daan?' Vraagt ze dan. Ik haal mijn schouder op 'niks meer maar hem zien doet nog zeer' mompel ik. Ze knikt begrijpelijk 'dat snap ik' zegt ze. Ik glimlach kleintjes 'ben ik dan niet te snel met gevoelens hebben voor iemand anders?' Vraag ik zacht. Ze schud haar hoofd 'tuurlijk niet' zegt ze. Ik zucht opgelucht 'gevoelens kunnen zomaar uit het niets komen' zegt ze. Ik knik instemmend 'daar heb je gelijk in' geef ik toe. Ze glimlacht 'het komt wel goed' glimlacht ze. Ik knik 'praat je nog met Sarah?' Vraagt ze uit het niets. Ik kijk haar aan 'alleen als we samen moeten werken' zeg ik zacht. Ze knikt begrijpelijk 'en met de anderen?' Vraagt ze dan. Ik schud mijn hoofd 'nee ze gaan alleen nog om met Daan en Sarah' mompel ik. Ze zucht diep 'wat een rotstreek' mompelt ze. Ik knik 'klopt' zucht ik. Ze trekt me tegen haar aan 'maar zo weet je wel wie je echte vrienden zijn' glimlacht ze. Ik knik en sla ook mijn armen om haar heen. 'Dat is waar' zeg ik zacht. Even later laten we elkaar los. 'Het komt allemaal wel goed' fluistert ze. Ik knik 'ja komt het ook wel' zeg ik zacht. Ze glimlacht en drukt een kus op mijn voorhoofd. 'Wil je anders mee naar de winkel?' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd 'nee ik pak alvast de spullen bij elkaar' zeg ik. Ze knikt 'is goed' en ze staat op. 'Doe je rustig aan?' Vraagt ze. Ik glimlach en knik 'doe ik' zeg ik. Ze knikt tevreden en loopt mijn slaapkamer uit. 'Tot straks' zegt ze. 'Tot straks' zeg ik terug. Ze glimlacht en sluit de deur achter zich. Ik hoor haar van de trap af lopen. Ik pak mijn telefoon erbij en stuur Jesy een berichtje dat ik na het eten kom. Daarna stuur ik naar Davey een berichtje en leg hem alles uit. Dat mam hem eerst wil leren kennen. En dus volgende week zondag kan.

adopted by little mix part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu