deel 8

57 3 0
                                    

Emma pov
De zon schijnt in mn oog en ik zucht. Ik open mn ogen en ik kijk rond. Leigh en Jesy liggen nog rustig slapen. Gisteravond hadden Perrie en ik her heel gezellig. We hadden een meidenavond en we deden elkaars nagels. Perrie heeft nog mn haar gedaan en we hebben veel films gekeken. Maar toen ik al op bed lag hadden Perrie en Jesy weer ruzie. Maar Perrie had mij gezegt dat ze het goed wou maken. I dunno. Ik klim het bed uit en ik loop de slaapkamer uit. Ik zie niemand in de woonkamer zitten. Slaapt iedereen nog? Ik wist dat Perrie nog slaapt. Dat wist ik gewoon maar Jade? Ik kijk naar de klok en ik zie dat het 9 uur is. Ik zucht en ik plof neer op de bank. Over een poos moet ik weer naar school. Nou ja naar een soort van beurs. Ik weet niet precies of ik dan wel of niet op kamers ga. Op zich wil ik het wel maar aan de andere kant ook weer niet. Maar aan de andere kant leer ik er wel weer van. En ik kan nieuwe vrienden maken. Nu pas bedenk ik me dat in nog nieuwe schoolspullen moet halen. Want mn oude schooltas is niet helemaal goed meer. En het is wel handig dat ik een nieuwe heb. En ook trouwens een paar mappen maar goed. Ik weet niet of dat vandaag mogelijk is. Misschien wel later want het duurt nog ongeveer een jaar dat het pas begint. De beurs is trouwens in Nederland😂dus ik moet wel op kamers i gues. Want anders moet ik wel erg veel reizen. Misschien moet ik er maar eens over praten met Jade en Jesy. Wat nou het beste is voor mij en voor hun.

Ik word uit mn gedachtes gehaald als Jesy de woonkamer in komt lopen. 'Goeiemorgen' mompeld ze. 'Morgen' zeg ik. Ze glimlacht en loopt door naar de keuken. 'Wil je ook thee?' vraagt ze. Ik schud mn hoofd 'nee dankje ik heb nog' ze knikt en ze schenkt voorzich zelf een mok met thee in. 'Hebben we nog plannen voor vandaag?' vraag ik als ze naast me komt zitten. 'Volgesmij niet hoezo?' ik glimlach. 'Ik wou misschien voor schoolspullen kijken' ze glimlacht breed. 'Ik wil wel met je mee' ik glimlach nu ook breed. 'Gezellig' en ik pak mn thee. Dan hoor ik wat gemompel uit de slaapkamer van Jade en Perrie. Even later komt Jade de woonkamer binnen lopen. Ze kijkt mij met een glimlach maar ze kijkt Jest niet eens aan. 'Morgen' zegt ze terwijl ze naar de keuken loopt. 'Morgen' zeggen Jesy en ik in koor. 'Thee?' vraagt ze. 'We hebben nog' zeg ik. Ze knikt en zegt dan even niks meer. 'Jes kan ik je vandaag even spreken?' ze kijkt Jesy kort aan met gaat al snel weer verder met haar thee. 'Ja tuurlijk waarvoor?' zouden ze weer ruzie hebben. 'Hebben jullie weer ruzie?' vraag ik voorzichtig voordat Jade kan antwoorden. Ze stopr meteen met haar thee en Jesy en Jade kijken mij tegelijk aan. 'Nee tuurlijk niet!' en Jesy legt haar hand op mn knie. 'Waarom dacht je dat?' vraagt Jade lief en ze komt aan de andere kant naast mij zitten. 'Gewoon je wou weer met haar praten' zeg ik zacht. 'Meid wees niet bang, Jade en ij hebben geen ruzie' zegt Jesy gerustellend. Ik geloof ze meteen door de manier hoe ze me allebei aankijken. 'Okey gelukkig' zeg ik met een glimlach. Ze glimlachen allebei 'gaat het weer?' vraagt Jade. Ik knik en ze glimlacht breed. 'Mooi' en ze geeft me een knuffel. Ze staat op en ze gaat verder met haar thee. 'Zijn er plannen voor vandaag?' vraagt Jesy aan Jade. 'Niet dat ik weet' en ze komt weer naast me zitten met haar thee. Jesy knikt 'dan ga ik met Emma schoolspullen halen. Wil je mee?' vraagt Jest vrolijk. Jade schud haar hoofd 'ik gun jullie tijd met zn tweeën' zegt ze met een glimlach. 'Mam je mag echt mee' zeg ik vast beraden. 'Hoeft niet meid' ik glimlach. 'Zeker?' vraagt Jesy. Jade knikt 'heel zeker' ik kijk ze allebei aan met een glimlach. Ik ben blij dat ze geen ruzie hebben. Het is niks als je moeders ruzie met elkaar hebben. Okey dat klonk echt raar...

Even later is Leigh ook in de woonkamer maar Perrie ligt nog steeds te slapen. Wat verwacht ik? Maat dit keer word het wel heel laat. Het valt blijkbaar Jade ook op 'ik kijk effe bij Perrie' en ze staat op. Ik kijk met een snelle blik op de klok 14:30. Half 3 hoelang kan Perrie slapen?? Ik kan niet eens zolang slapen. Ik dacht dat ik altijd een lange slaper was maar Perrie? Ik grinnik als Jade steeds Perrie hoor roepen. 'Ik help haar wel' lach ik. Jesy en Leigh schudden lachend hun hoofd en ik loop naar Jade. 'Ze komt het bed maar niet uit' mopperd Jade. Ik grinnik en Perrie opent 1 oog. 'Ah je bent wel wakker!' roept Jade opgewekt. Perrie kijkt haar chagereinig aan en ze sluit haar oog weer. Jade zucht diep 'wat is er toch?' maar ze krijgt geen antwoord. Ze beweegt geen spier. Ze blijft rustig liggen met haar ogen dicht. Ze wil er niet aan denken om het bed uit te komen. 'Pez waarom negeer je me?' vraagt Jade verveeld. Perrie opent haar ogen maar ze zegt niks. Ik zucht nu ook en Jade slaar haar armen over elkaar heen. 'Mam dat helpt niks' zeg ik helpend. Ze kijkt me verveeld aan 'kom op Pez' probeerd ze. Maar tevergeefs want ze beweegt nog steeds geen spier. Maar ze blijft Jade aankijken. Waarom doet ze zo raar? 'Kom Pez' en ze kijkt haar smekend aan. Perrie zucht en ze schud haar hoofd. Haar alle eerst beweging van vandaag! 'Dan niet' en Jade draait zich om en loopt de slaapkamer uit. Perrie kijkt niet op of om en blijft voor zich staren. 'Wat is er?' probeer ik. Maar ze kijkt me dan enkel aan en draait zich om. Met haar rug richting mij. Wat is dit? Ik zucht en ik loop ook de slaapkamer uit. 'Mam er is iets met Pez' en ik ga bij de meiden aan de grote tafel zitten. Jade kijkt me aan en ze knikt. 'Ik weet het maar ze laat niks los' en ze neemt een slok van haar thee. 'Verteld ze niks?' vraagt Leigh. Jade schud haar hoofd 'ik geef het maar op' zegt Jade. Ik frons 'waarmee?' vraagt Leigh alsof ze me doorheeft. 'Met het vragen wat er is en om haar uit bed te krijgen' zegt ze zacht. Leigh knikt 'moet ik het proberen?' vraagt ze lief. Jade haalt haar schouders op 'als jij haar het bed uit krijgt' zegt ze. Leigh knikt 'ik probeer' en ze staat op.

Leigh pov
Ik sta op en ik loop naar de slaapkamer van Jade en Perrie. Ik zie Perrie op het bed liggen met haar rug richting mij. 'Pez?' vraag ik. Ze draait zich kort om en kijkt me aan. Dan gaat ze weer met haar rug richting mij liggen. Ik zucht diep en ik loop dichterbij. Ik haal diep adem 'wat is er?' vraag ik uiteindelijk. Ze draait zich weer om en dit keer blijft ze liggen met haar gezicht richting mij. 'Jade maakt zich zorgen' zeg ik dan. 'Jij denk alleen maar aan Jade' zegt ze boos. Ik frons 'dat is niet waar' versedig in mezelf. 'Wel waar' kaatst ze terug. 'Je bent toch verliefd op haar' ik zucht. 'Niet meer' zeg ik terug. Ze rolt haar ogen 'tuurlijk ben je nog wel verliefd op haar' ik schud mn hoofd. 'Je hebt geen flauw idee wat je over praar' zucht ik. Ze trekt een wenkbrauw op 'jawel..over jou liefde voor Jade' zegt ze dommig. 'Kom op doe niet zo Pez' ze gaat rechtop zitten. 'Noem me geen Pez als we ruzie hebben' ik frons. 'We hebben geen ruzie..het is gewoon een dicussie' zeg ik boos. Ze zucht 'het zal wel' mompeld ze. 'Ik heb een date' zeg ik dan. Ze kijkt me met grote ogen aan 'je kent hem niet' zeg ik dan trots. Ze rolt haar ogen 'dus ik ben niet op Jade' en ik verlaat de slaapkamer. Niemand weet nog dat Sam mij op een date heeft gevraagd. Zelfs Jade heb ik het nog niet verteld. Ookal is zij de enige die het weet over Sam. Nou ja Perrie dan maar ze het geen flauw idee wie het is. Als ik de woonkamer binnen kom lopen kijkt Jade me vragend aan. 'Ik weet niet of ze komt' zeg ik enkel. Ze knikt en als ik weer bij ze zit aan de grote tafel komt Perrie binnen lopen. 'Pez' en Jade loopt gelijk naar Perrie toe. Ik voel een klein beetje jaloezie maar niet veel. Ik ben gewoon niet meer op Jade. Maar op Sam. Hij heeft dan wel een dochter maar hij is net zo oud als mij. Ik kon het zien aan hem. Ik zie hoe Jade haat armen om Perrie heen slaat. Perrie kijkt kort mijn kant op en ik trek een wenkbrauw omhoog. Nu moet ze wel zien dat ik niet meer op Jade verliefd ben. Toch. Ze heeft al snel haar lippen op die van Jade gedrukt. Probeert ze me nou jaloers te maken? Niet dat ik het word maar het lijkt erop dat ze dat wel wil. Ik schud de gedachte van me af en ik drink me thee op.

'Ik heb een date' zeg ik als alleen Jade,Perrie en ik nog in de bus zitten. Emma en Jesy zijn net naar het centrum gegaan. 'Met hém?' vraagt Kade opgewekt. Perrie kijkt me raar aan 'ja' en ik knik. Jade glimlacht breed 'zie je wel dat hij je wel leuk vindt' ik grinnik. 'Hoelaat?' gaat ze verder. Ik glimlach 'over een uurtje haalt hij me op' zeg ik trots. Perrie kijkt al niet meer naar me en heeft aandacht voor haar telefoon. Wat ze heeft vandaag toch? Komt het door mij? 'Nou waar wacht je dan nog op?' zegt Jade lachend. Ik frons 'je moet je nog onkleden toch?' grijnst ze. Ik knik snel 'ja' en ik verdwijn in onze slaapkamer.

Sorry dit deel is een beetje kort❤

adopted by little mix part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu