Amaçsızca ne kadar yürüdüğümü bilmiyorum. Başımı kaldırıp kararan havaya baktım.
Başım aşağı inerken gözüme takılan dükkâna dikkatimi verdim: Umut Lokantası.
Minik ama şirin dükkânın büyük harflerle yazılı ismi içimi anlamsız duygularla doldurmuştu.
Sıcak bir çorba içip kendime gelme isteğiyle dükkânın kapısından girdim.
Kapıdan girer girmez sıcacık tebessümüyle bana doğru gelen yaşlı kadını görünce onun omzuna yatıp ağlama isteği filizlendi içimde. Sesiyle dönüş yaptım bu isteğimden.
"Buyurun, şöyle geçin."
Bana işaret ettiği masaya geçip oturdum. Masalar ahşaptı ve ortada bir soba vardı.
Esnaf lokantası olduğu her hâlinden belliydi. Bu da ortama tarifi imkânsız bir samimiyet katıyordu.
Kadın sorar gibi bana bakarken hemen konuştum:
"Bir kâse mercimek çorbası alabilir miyim?"
"Tabii, çocuğum. Hemen getiriyorum."
Kadın ilerideki tezgâhın arkasına geçip benim için servis açmaya başladı.
Dükkâna bir başka kişinin daha girdiğini kapıdaki zilin sesiyle anladım.
Başımı çevirip giren kişiye bakmadım. Adımlarının ve arkamdaki masada çekilen sandalyenin sesinden dibime oturduğunu anlamıştım.
Kadın benim için doldurduğu bir kâse çorbayı önüme koyup arkamdaki kişiye yöneldi.
Bense önüme gelen sıcak çorbanın kokusuyla çoktan mest olmuştum.
Onlara dikkatimi vermeden ne zaman bu kadar çok acıktığını bilmediğim midemi doldurma derdine düştüm.
"Arat ağabey çok hasta..."
Arkamdan gelen sesle ağzımdaki çorbayı püskürtüp Shrek'e doğru hızla dönüp baktım.
Püskürtme işleminden kalan çorba taneleri boğazıma kaçtığından öksürük krizine girdim.
Yaşlı kadının anında yetiştirdiği su ve arkamdan gelen yumruk darbeleriyle kendime geldim ve elimle iyiyim anlamında işaret yaptım.
"Ne oldu Arat'a?"
Yaşadığım her şeyi unutup sadece onun için duyduğum kalbimdeki endişelerimle sordum sorumu.
"İyi değil işte, Deniz. Gelecek misin?"
Sesimi çıkarmadan başımı sallayıp koşar adım kapıya doğru yöneldim.
Parasını ödemeyi unuttuğum çorba için geri dönmüştüm ki hesabı çoktan ödeyip arkamda biten Shrek alelacele beni iterek dükkândan çıkardı.
"Çok mu kötü?"
İç çeken Hakkı başını aşağı yukarı sallayıp biraz daha gaza yüklendi. Benim yüzümden mi böyle olmuştu?
Böyle bir durumda birinin sizin için yataklara düşmesi mutlu olmanıza neden olur muydu? Bilmiyorum ama benim için hasta olduğu düşüncesi beni etkilemişti.
Belki de ben gittim diye üzülüp yatağa düşmüştür. Bu biraz fazla hayal oldu sanırım.
Hızla bahçe kapısından girip acı fren sesiyle birlikte durduk.
Hakkı inip benim kapıma koştu. Ben kemeri açıp çıkmaya kalmadan kapıyı açıp beni kolumdan yakaladı ve evin kapısına sürükledi.
Tökezleyerek merdivenleri çıkarken sitem etmeye başladım:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAFYA KORUMASI
ChickLitRingin bir tarafında ünlü iş adamı karanlıkların kralı Arat, Diğer tarafında intikam almak için erkek kılığına girmek zorunda kalmış ve erkek kılığında mafyanın yakın koruması olmuş Deniz, Peki ikisi ringde karşı karşıya gelirse... Bir de bu ikiliye...