67.BÖLÜM

91.4K 4.8K 195
                                    

Eve geldiğimizde Hakkı'ya tavır yapmaya devam ediyordum.

Son olaylar üst üste gelmişti. Bir de her şeyin üstüne o gece üniversite sınavının sonuçları açıklanmıştı.

Kendime göre sonucum iyiydi ama bunun artık bir önemi yoktu. Hakkı kesin kararını dile getirmiş ve moralimi bozmuştu.

"Tercih yap ama çıkarsa dondurursun."

Bana sormadan ya da benim fikir belirtmemi beklemeden yaptığı bu yoruma susmakla karşılık vermiştim.

Beni ve bebeğimizi düşünüyordu, anlıyorum. Ama ben okumak da istiyordum. Hem ben belki ikisini bir arada yapabilirdim, neden benim adıma karar veriyordu ki?

Bu moralimi bozmakla kalmamış, bir de kendimle kavga etmeme sebep olmuştu.

Susmamın sınırına geldiğimde ise daha fazla dayanamadım.

Salonda yayılıp televizyonda kanalları geçiştiren Hakkı'nın yanına oturdum.

Bir şekilde konuyu açmayı düşünmeye kalmadan aklımdakini farklı bir boyuta döktü.

"Derdin evlilik teklifi olsun."

Bir derdimin olduğu netti ama ne evlilik teklifi ne de bunun türevi bir şeydi.

"Benim derdim başka."

Söylediğimle bana şaşkınca bakıp konuştu:

"Ne yani, evlilik teklifi etmediğim için başımın etini yemeyecek misin?"

Neyine şaşırıyordu ki bunun? Ne vardı yani, etmediyse etmedi. Bizim sanki her şeyimiz normaldi de bir o eksikti.

"Ben okumak istiyorum."

Pat diye tek nefeste söylemiştim gerçek düşüncemi. En başında yapmam gerekeni yapmıştım aslında.

Keşke daha önce yapsaydım. Oh be, rahatladım!

"Bebeği istemiyorsun."

Okumak istiyorum demek ne demekti? Ondan çıkan sonuç bu muydu? Ya da başka bir deyişle, okuyan kadın çocuk yapamaz mıydı?

Gözlerinde net bir öfke gördüm desem şu an bundan
daha fazla üzülemezdim. Gözlerinde yetim bir çocuğun çaresiz bakışı vardı.

Vicdanımı yoklatan bu bakışa daha fazla dayanamadım.

"Çocuğumuzu istiyorum."

O ikimizden bir parça diye bas bas bağırıyordu zaten kelimelerim.

Aydınlanma yaşayan sevdiğim adam beni kendine
çekip sarıldı. Ben de onun o sıcak kucağına arsızca atıldım.

"Sonuç olarak okumuyorsun. Şimdilik..."

Son söylediği kelime her ne kadar ilerisi için vaat veriyorsa da şu anda hayal kırıklığı yaşıyordum.

"Bilinçaltıma ürün yerleştirmesi mi yapıyorsun sen?"

Dediğime kahkaha atıp kaşımın ortasına parmağını koydu ve yukarı çekti.

"Kaş çatma bakayım kocaya."

Kıkırdarken genişleyen dudaklarımın alt ve üst kısmının birleştiği kenar noktasına hızlı bir öpücük kondurdu.

"Gamzeni yemek istiyorum."

Korkuyla geri çekildim.

"Bir o kaldı yemediğin!"

Tamam, ben de çok yerim, kabul ediyorum ama Hakkı'yı benim diyen bile geçemezdi.

"Diyene bak, göreceğiz seni şişmanlayınca."

MAFYA KORUMASI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin