19. Jenniffer

134 11 0
                                    

Ik kijk nog een keer om en loop de kamer uit. Morgen heb ik nog wel school, maar daarna ga ik meteen naar hem toe. Waarschijnlijk is hij dan nog bezig met zijn eerste chemo. ik vindt het raar dat ze nog geen medicijnen hebben om alleen de kanker cellen weg te halen maar ook de gewone bloedcellen voor een deel weg gaat. Daarom zit er meestal iets van 2 weken tot 1 maand tussen de chemo kuren. Zodat de patiënt niet last krijgt van te weinig bloed cellen. Tenminste als ik het zo goed onthouden heb. ik zie mijn huis al staan en besluit de hele dag niks te doen. Gewoon op netflix films kijken. Ik heb toch niks beter te doen.

Na het avond eten bedenk ik me dat ik wel een cadeautje voor hem moet meenemen morgen. Ik besluit een voedsel mandje te maken. En nee zeker niet met fruit! Ik ge gewoon allemaal chips chocolade en koekjes er in doen. Ik fiets naar de dichtstbijzijnde supermarkte: de Dirk. Ik koop allemaal lekkers. Als ik het af heb gerekend bekijk ik het bonnetje.
Bugles (lays), Danish Chef ships saus, stegeman worst, schuimpjes, kokos kranzen en nog veel meer snoepgoed.
Het is nu 8 uur dus ik ga maar naar huis. Slapen lijkt me namelijk ook een goed idee. Ik loop vrolijk mijn huis binnen en ga naar mijn kamer. Mijn mand leg ik op de stoel en ik ga liggen.
De volgende dag gaat de wekker vroeg af. Ik zucht sta op en doe wat comfortabele kleren aan. Vandaag krijgt Jack de chemo. Eerst naar school en dan zo snel mogelijk door naar Jack. Ik vondt het al jammer genoeg dat ik gisteren niet kon blijven. Na een half uurtje vertrek ik naar school.

De eerste les is met Kate. Ik leg haar alles uit over Jack en ze begint te giechelen. 'We hebben een verliefd meisje' lacht ze. Ik bloos. Ze zal wel gelijk hebben ik vindt Jack echt leuk. 'Je kan je naar de pauze ook gewoon ziek melden en naar hem toe gaan voor de chemo start' stelt Kate voor. Opzig wil ik dat wel maar ik weet niet zo goed of dat een goed idee is. Misschien moet ik het gewoon doen. 1 keertje spijbelen kan toch wel? Zeker voor Jack!!! Hij zal vast blij zijn als ik eerder kom. Tenminste dat hoop ik.
'ik ga het proberen, maar als ik me er straks niet goed over voel doe ik het niet' leg ik Kate uit. Ze knikt en we concentreren ons weer op de les.

Na de pauze loop ik naar de receptie en zeg dat ik ziek ben. Ze knikt en zegt dat ik ook erg wit zie en meld me af. Ik lig helemaal stuk van binnen. Ik ben blijkbaar witjes. Nou dat ging best goed. Zo snel mogelijk fiets ik naar het ziekenhuis. Ik ga met de lift naar de 3e verdieping en loop Jacks kamer binnen. Dan bedenk ik me dat mijn cadeautje nog thuis ligt. Ik kan me wel voor mijn kop slaan. Ik loop naar hem toe. Hij kijkt verrast. 'was je zo vroeg uit?' Vraagt hij. 'nee ik spijbel' lag ik. Hij lacht ook, maar opeens kijkt hij serieus. 'Je spijbelt echt?' Ik knik onzeker. 'Doe je dat voor mij? Dat had je echt niet moeten doen, straks krijg je nog problemen.' Ik zucht 'sorry' zeg ik dan. Ik zie een grijns op zijn gezicht tevoorschijn komen. 'Grapje dombo, ik vind het super fijn dat je hier bent!' Lacht hij. Ik lag mee. Daar was ik mooi ingetrapt.

badboy heaven (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu