Kon dit altijd maar zo door blijven gaan. Ik aai Jack zachtjes door z'n haar. Hij licht nu al weer een half uur te slapen en Aslan licht er nog steeds gezellig naast. Ik besluit om maar naar beneden te gaan, pak een kussen en leg Jacks hoofd er voorzichtig op. Ik pak Aslan vast en loop zachtjes naar beneden. Emily is met haar moeder shoppen dus ik ben alleen thuis. Ik moet misschien weer eens naar m'n eigen huis. Ik denk dat ik meer tijd hier doorbreng dan bij mijzelf thuis. Ik was van plan volgend jaar op kamers te gaan in Delft, maar ik blijf liever nog even in dit stadje. Ik kan nu even niet zonder Jack of z'n gezin.
Ik hoor de trap en zie Jack langzaam naar benden lopen. 'ga maar op de bank zitten ofzo.' Zeg ik lachend hij ziet er namelijk heel moe en misschien ook een beetje ziek uit. Ik maak een kopje thee met honing voor mij en voor Jack en loop de huiskamer weer in. 'Lekker geslapen?' Vraag ik. Hij knikt 'De hoofdpijn verdwijnt alleen niet.' Zegt hij geïrriteerd. Ik geef hem paracetamol. 'Je kan het altijd proberen' zeg ik met een knipoog. Hij kijkt me glimlachend aan en pakt het aan.
Ik ga naast hem op de bank zitten en zet de tv aan. We kijken een comedy toneel show op tv. We liggen helemaal stuk. En blijven lachen om de domste grappen. Ik wou vroeger altijd toneelspeler worden, maar dat is toch moeilijker dan gedacht. En ik weet nu ook 100% zeker dat ik medicijnen wil ontwikkelen.
Na een tijdje als Emily weer terug is besluit ik naar huis te gaan. Ik had afgelopen week hier geslapen. Ik was wel vaak naar huis gegaan, maar ik mis het thuis zijn toch wel een beetje.
Ik neem afscheid van Jack en Emily en fiets naar huis. De zon is al onder aan 't gaan. Ik heb m'n moeder geappt dat ik vandaag weer eens even naar huis kom.
Als ik thuis kom krijg ik meteen een knuffel van m'n moeder. 'Ik dacht al. Is mijn dochter nog eens langs? Of blijft voortaan in haar nieuwe huis.' Lacht ze. Ik geef haar nog een knuffel. 'Het is ook fijn om af en toe gewoon lekker thuis te zijn.' Zeg ik lachend terug. We lopen naar de eet tafel waar m'n lieveling's eten op staat. Ik schuif aan en begin gelijk met opscheppen. Het doet me best wel denken aan Jack stel je voor je hebt zo weinig honger dat je echt amper meer dan 2 happen op kan en tot overmaat van ramp het ook nog eens geblenderd moet eten zodat je later geen buikpijn krijgt...
JE LEEST
badboy heaven (compleet)
Teen FictionJennifer is nieuw op school en wordt de eerste dag meteen al lastig gevallen door de populaire badboy Jack. Jenniffer en Jack hebben een hekel aan elkaar, totdat Jennifer erachter komt dat er iets mis is met Jack...