'Jack?' hoor ik een piepstemmetje zeggen. 'kom maar binnen Em.' zeg ik en niet veel later komt mijn zusje Emily binnen. Ze komt meteen naar me toe rennen en knuffelt me. Ik schuif een beetje op zodat Emily naast me kan liggen. Ze kruip voorzichtig mijn bed in en gaat dicht tegen me aan liggen. 'wat is er, Jack? Je bent de laatste tijd echt anders...'
'er is niets... Geen zorgen.'
'ik hoorde mama een afspraak maken bij de dokter...'
'ja klopt. Door mijn bloedneus... Er is vast niets ernstigs...'
'en hoe was school?'
'er zit en nieuw meisje in de klas...'
'je bent haar toch niet nu al aan het lastigvallen he?!'
'zij begon... En we moeten samen een biologie project maken...'
'Jack... Je gaat haar er toch wel me helpen he?'
'nee, tuurlijk niet. Ze zoekt het zelf maar uit...'
'Jack, waarom ben je altijd zo gemeen tegen meisjes?'
'ze zijn nutteloos... Behalve jij dan!' zeg ik snel, zodra ik zie dat Emily zich beledigd voelt. Ik geef haar een grote knuffel en druk een kus op haar wang. 'Emily! Kom je huiswerk maken?!' roept mijn moeder van beneden. Emily zucht vermoeid en stapt het bed uit. Ze zwaait naar me en loopt de kamer uit.Zodra Emily de kamer uit is, besef ik me hoe moe ik eigenlijk ben. Ik draai me om en sluit mijn ogen.
Ik eet 's avonds nog wat van mijn avondeten en ga vroeg naar bed.
De volgende dag voel ik me al iets beter. Ik stap mijn bed uit, kleed me om en loop naar beneden.
Zodra ik beneden aan kom, zegt mijn moeder dat ik na school een afspraak heb bij de dokter. Ik knik en eet wat ontbijt voordat ik naar school vertrek.
Ik loop de school binnen en ik voel dat alle ogen op mij gericht zijn. Ik loop naar mijn kluis. Jenniffer's kluis is naast die van mij en ik zie haar daar ook staan. Ik vind het grappig hoe ze nooit merkt dat ik naast haar sta totdat ze haar kluis dicht doet. Grijnzend open ik mijn kluis en duw mijn jas erin. Ik sla mijn kluis zo hard mogelijk dicht en ik kijk lachend toe hoe Jenniffer zich kapot schrikt en al haar boeken op de grond laat vallen. Ik besluit toch om niet helemaal een pestkop te zijn en ik hurk voor de stapel boeken neer en help ze te verzamelen. Jenniffer kijkt me kwaad aan. Grijnzend kijk ik naar deze liefdevolle blik die ik gisteren ook de hele tijd van haar kreeg. 'waar was je gisteren de hele dag?' zegt ze. 'gaat je helemaal niets aan...' zeg ik terwijl ik haar boeken in haar handen duw en weg loop naar mijn eerste les: scheikunde.
Ik ga achter in de klas naast Ryan zitten. Eindelijk een les zonder Jenniffer... Ik zie haar het lokaal in lopen en ze gaat zuchtend voorin de klas zitten. Ze kijkt me even geïrriteerd aan en pakt vervolgens boos haar boeken. Ik rol met mijn ogen en pak ook mijn boeken. Nog voordat de les begint kijkt de docent mij een beetje boos aan en zegt: 'jij gaat deze les niet naast Ryan zitten hoor! Ga maar naast Jenniffer voorin de klas zitten. Ik werp de docent een kwade blik en pak mijn spullen. Boos plof ik neer naast Jenniffer. Ik zie hoe ze geïrriteerd haar stoel wat verder wegschuift. De les begint en de docent begint een hele hoop ontzettend saaie dingen uit te leggen.
Na een paar minuten zie ik dat Jenniffer weer wat aan het tekenen is. Vermaakt kijk ik mee. Ze tekent weer een roos. Hij is ontzettend mooi... 'mooie roos.' zeg ik en Jennifer schrikt op. Ze kijkt me even aan en glimlacht.
Uit verveling pak ik ook mijn schrift erbij en begin Jenniffer te tekenen. Grijnzend gooi ik steeds propjes naar haar zodat ze even opkijkt.
De bel gaat en ik pak mijn spullen en in sta op. Grijnzend leg ik de tekening op Jennifter's tafel en loop naar wiskunde.
JE LEEST
badboy heaven (compleet)
Ficção AdolescenteJennifer is nieuw op school en wordt de eerste dag meteen al lastig gevallen door de populaire badboy Jack. Jenniffer en Jack hebben een hekel aan elkaar, totdat Jennifer erachter komt dat er iets mis is met Jack...