82. Jack

45 5 0
                                    

Zodra ik thuis ben probeer ik mijn eerste flesje drinkvoeding.

Het is zeker niet mijn nieuwe lievelings eten, maar het gaat wel makkelijker dan normaal eten.

Voor de eerste keer in mijn leven besef ik me hoe moeilijk aankomen wel niet is... Ondanks dat de dokter zij dat ik dat waarschijnlijk toch niet kan, hoop ik echt dat ik een paar extra kilo's erbij kan eten...

Ik ga die avond vroeg naar bed, omdat ik, vergeleken met de laatste 5 dagen, nauwelijks iets heb gedaan en vandaag ineens heel veel. Ik ben doodmoe.

De volgende dag krijg ik een e-mail van mijn mentor.

Beste Jack,
Binnenkort is het tijd voor een gala voor de examenklassen en de hele klas hoopt dat jij ook even zal langskomen. Als je dat zou willen, ben je meer dan welkom om te komen. Je hoeft zeker niet de hele avond te blijven maar we zouden het leuk vinden als je gewoon heel even je gezicht zou willen laten zien. Het feest is morgen en het begint om 8 uur in de aula.
Groetjes van de hele klas!

Dat mailtje laat me even glimlachen. Het is fijn om te weten dat mijn klas nog aan mij denkt...

Ik zou dolgraag even naar dat feest willen, maar alleen als Jenniffer ook gaat.

Ik bel haar even dat ik langs kom en ik kleed me snel om.

Ik ren naar beneden en naar de deur, maar ik word tegengehouden door mijn moeder.

'Jack, drink je alsjeblieft even een flesje drinkvoeding?' vraagt ze. Ik zucht, maar doe het toch.

Zodra het op is loop ik naar buiten en ga naar Jenniffer's huis.

Ik loop naar de deur en klop aan. Jenniffer doet open en ik geef haar een knuffel.

'je ziet er levendiger uit vandaag,' zegt Jenniffer en ze drukt en kus op mijn wang.

'dank je. Jij ziet er weer prachtig uit, zoals altijd,' zeg ik en we lopen samen naar binnen.

'Jenniffer, wil je misschien met mij samen naar het gala?' vraag ik.

'ga je?!'

'natuurlijk. Ik wil dit niet missen...'

'natuurlijk wel ik met jou naar het gala. Ik was eigenlijk van plan om niet te gaan en wat tijd met jou door te brengen, maar als jij gaat ga ik natuurlijk ook.'

'mooi.'

'wat ga jij dragen?'

'weet ik veel, jij?'

'ik moet vandaag nog een jurk kopen als ik naar dat feest wil! En jij gaat mee, want ik heb het idee dat jij geen gepaste kleding hebt...' zegt Jenniffer en ze staat op. Ze pakt mijn hand en sleurt me mee naar buiten.

We springen op mijn brommer en rijden naar het winkelcentrum.

Eerst halen we een zwart pak voor mij en dan begint het feest pas echt voor Jenniffer, want zij wilt de mooiste jurk van de wereld aan naar het gala. Ik laat me door het hele centrum slepen, want elke jurk die ze past is net niet goed genoeg. Ik voel me erg moe worden en ik merk dat ik niet veel energie meer over heb.

Maar ik zeur niet, want alle tijd die ik met Jenniffer heb is een geweldige tijd. Het maakt niet uit hoe we die tijd besteden.

badboy heaven (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu