Ik ga eindelijk weer naar huis.
Ik vond het gisteren zo gezellig met Jenniffer, Kate en Ryan. Ik ben echt blij dat mijn moeder niet binnen kwam stormen om alles te ruïneren.
De hele weg naar huis heeft mijn moeder geen woord tegen me gezegd.
En dat is maar goed ook. Ik wil geen woord van haar horen.
Zodra ik thuis ben rent Emily meteen naar me toe een geeft me een knuffel.
'hoe voel je je?' vraagt ze.
'prima, dank je. Ik ben alleen nog steeds boos op mama...'
'dat snap ik...'
'weet je wat?'
'vertel.'
'wat als we 's nachts ontsnappen en naar een leuke plek gaan?'
' 's nachts?! Is dat niet gevaarlijk?'
'tuurlijk niet. Ik ben toch bij je? Dit is onze enige gelegenheid om plezier te hebben in misschien wel een hele lange tijd!'
'je hebt gelijk. Waar gaan we dan heen?'
'naar jou favoriete plek...'
'het strand?!'
'Jup...'
'yaaaaaay!' roept Emily blij. Ik doe snel mijn hand voor haar mond en gebaar haar om stil te zijn. Als mama hier achter komt, hebben we een probleem...
We gaan die avond vroeg naar bed. We hebben afgesproken dat Emily gewoon gaat slapen en dat ik haar wakker maak zodra ik zeker weet dat mam slaapt.
Ongeveer om één uur 's nachts is het ongeveer een uur geleden dat mijn moeder naar bed ging.
Ik spring mijn bed uit en ren naar Emily. Ik schud haar voorzichtig wakker.
Ze opent haar ogen en kijkt me slaperig aan.
Na een paar seconden herinnert ze zich ons plan weer en staat ze binnen een paar seconden aangekleed en al naast haar bed.
We lopen naar buiten en ik zet Emily achterop mijn brommer. Ik ga zelf voorop zitten en ik rij zo snel mogelijk weg.
Ik hoop echt dat mijn moeder niets gehoord heeft...
We komen aan op het strand en rennen meteen naar de zee.
Slim dat we zijn, hebben we zwemkleding meegenomen. Ik trek snel mijn kleding uit zodat ik alleen mijn zwembroek nog aan heb en spring het water in.
Ik kijk om en zie Emily bang op het strand staan.
Ik loop naar haar toe en leg een hand op haar schouder.
'ben je okay?' vraag ik.
'ja hoor... Maar ik vind het gewoon een beetje eng om in het donker te zwemmen...'
'oh, natuurlijk. Zullen we dan
gewoon aan de kust spelen?' vraag ik en Emily knikt enthusiast.We beginnen elkaar nat te spetteren en we hadden ontzettend veel plezier.
Na een uurtje gaan we allebei in het zand liggen en de sterren kijken.
Daar hou ik zo veel van... De sterren hebben me altijd al gefascineerd.
We praten over sterrenbeelden en genieten van het uitzicht.
Totdat de zon opgaat, tot onze schrik.
We rennen terug naar mijn brommer en ik rij zo snel mogelijk weer naar huis.
Zodra we daar aankomen, parkeer ik mijn brommer en sluipen we naar het huis.
Ik doe de deur open zonder geluid te maken en tot onze grote schrik staat daar onze moeder.
Ze ziet er furieus aan en ze heeft haar armen over elkaar geslagen.
'en waar zijn jullie geweest?' vraagt ze poeslief, maar ik zie nu al dat er een enorme straf op me te wachten staat.
JE LEEST
badboy heaven (compleet)
Genç KurguJennifer is nieuw op school en wordt de eerste dag meteen al lastig gevallen door de populaire badboy Jack. Jenniffer en Jack hebben een hekel aan elkaar, totdat Jennifer erachter komt dat er iets mis is met Jack...