83. Jenniffer

44 6 1
                                    

We gaan winkel in winkel uit. Ik pas de ene na de andere jurk. Maar ze zijn of te saai of gewoon lelijk en als hij dan eindelijk goed is past hij niet bij Jacks pak. Ik vindt het wel heel gezellig met Jack. Hij heeft zijn pak al gekocht hij is echt prachtig. Ik kijk hem aan. Dan merk ik op dat hij er heel moe uitziet.
'Jack, misschien moeten we maar naar huis gaan. Je bent volgens mij echt heel moe.' Zeg ik aarzelend.

Ik zie dat hij diep aan het nadenken is. 'Ik ben inderdaad moe, maar dat maakt niet uit. Het is vet gezellig met jou. En je moet uiteraard een jurk hebben.'

Nu was het mijn beurt om na te denken. Ik moet natuurlijk wel een jurk hebben. Ik kan niet in een saai jurkje naar het eind feest. Maar Jack is we echt moe. Ik moet voor Jack gaan. Hij heeft rust nodig. 'We gaan naar huis. Jij bent veel belangrijker dan een jurkje. Maakt mij niet uit wat jij denkt, maar ik denk dat het fijner is om uitgerust te zijn voor het eindfeest.'

Hij knikt en we lopen weer terug naar zijn brommer. Ik stap achter op en na wat gemopper rijd Jack terug naar zijn huis. Ik heb besloten om morgen ochtend de jurk te kopen. Ik had met Kate afgesproken om om 3 uur bij haar te zijn om ons klaar te maken voor het feest. En dan halen we half 8 Jack op. Waarschijnlijk ga ik om negen uur wel weer terug, want ik denk dat Jack het niet veel langer vol kan houden. Als we na een lange stille rit bij Jack thuis aankomen. Zie ik Jack lijk bleek worden.
'Jack, gaat het wel?' zeg ik een beetje in paniek. Hij knikt langzaam en zecht zachtjes 'ik voel me opeens heel misselijk. Ik neem hem snel mee naar binnen en pak een teiltje uit de kast voor als hij moet over geven. Hij gaat rustig op de bank liggen. 'Ik hoop dat je morgen niet ziek bent. Maar ik ben bang dat er een grote kans bestaat van wel.' Zeg ik zachtjes. Ik zie hem teleurgesteld kijken. 'weetje... Ik vindt het zo irritant dat ik zo vaak ziek en moe ben en zo snel vol zit. Ik wou dat alles gewoon weer kon zijn zoals vroeger. Dan hoef ik me niet misselijk of moe te voelen en ook niet zo vaak overgeven enzo.'

Ik vindt het echt zielig voor hem hij verdient veel beter! Hij is een lieve zorgzame jongen het is echt stom dat hem dit moet overkomen. 'Ik weet dat ik jou niet meer kan helpen, maar ik hoop in de toekomst wel veel andere mensen te kunnen helpen.' Ik ben blij dat ik m'n examens heb gehaald nu kan ik geneeskunde gaan studeren. 'En dat heb ik ook aan jou te danken jij hielp me met wiskunde.'

Ik zie een klein glimlachje op Jacks gezicht. 'Alsjeblieft, ik ben blij dat je mensen later wilt gaan helpen. Ik weet trouwens dat ik dit al best vaak heb gezegd, maar als ik weg ben wil ik dat je gewoon door gaat met je leven. Ik wil dat je gelukkig bent en een nieuw vriendje gaat zoeken om mee verder te leven.'

Ik knik kort en geef hem een dikke knuffel....

badboy heaven (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu