Glimlachend houd ik Jenniffer dicht bij me.
Ik hoor al gauw iemand naar beneden lopen. Het is Ryan.
Ik zie meteen dat Jenniffer lichtelijk geïrriteerd raakt.
Ik sta op en loop naar Ryan toe.
'misschien is het beter als je nu gewoon gaat. Ik eh... Zie je wel weer,' zeg ik tegen hem, terwijl ik hem een vriendschappelijk klopje op zijn schouder geeft.
Ryan knikt en loopt naar de deur. Ik loop weer terug naar Jenniffer.
'waarom heb je het ook al weer ineens goed gemaakt met Ryan?' vraagt ze.
'hij heeft het de laatste tijd nogal moeilijk en hij zei dat hij jaloers op jou was en zo...'
'is hij gay?!'
'nee! Dat vroeg ik hem ook al,' lach ik. Jenniffer lijkt het alleen niet grappig te vinden.
'Jenniffer, is er soms iets dat je me moet vertellen?'
'ik moet jou helemaal niets vertellen,' snauwt ze.
'dan niet.'
'sorry, zo bedoeld ik het niet...'
'is er iets mis dan?' vraag ik en ik zie dat Jenniffer twijfelt. 'het heeft met Ryan te maken he?'
'Jack... Wordt alsjeblieft niet boos op me...'
'je bent toch niet vreemdgegaan he?'
'nee! Natuurlijk niet! Ik eh... Ik moet van Ryan elke dag 10 euro aan hem geven...'
'waarom vertelde je dat niet eerder?!'
'omdat ik bang was dat je jezelf weer in de problemen zou krijgen!'
'hoe lang geef je hem al geld?'
'2 weken...'
'is dit ook waarom je geld van me kwam vragen?'
'ja... Dat cadeau voor mijn moeder was een leugen...' mompelt ze en ik zie dat ze spijt het van dat ze me dit verteld heeft, want ik sta op en ren richting de deur.
Ik zie Ryan nog net op zijn fiets stappen.
'Ryan! Wacht!' roep ik. Ryan draait zich naar mij om en stapt van zijn fiets.
'is er iets?'
'100 euro he?'
'wat bedoel je?'
'je hebt 100 euro van mijn vriendin gejat of niet?'
'ze gaf het zelf aan me!'
'ach kom op! Ga toch niet doen alsof je onschuldig bent! Oftewel, als je wilt dat ik je vergeef...'
'ja... Inderdaad... Het spijt me...'
'kappen daarmee, okay? Laat haar met rust.'
'okay... Het spijt me.'
'gewoon niet meer doen. Je kan bij mij terecht als je geld nodig hebt in plaats van mijn vriendin te chanteren achter mijn rug om. Ja?'
'ja...'
'okay. Tot morgen dan maar.'
'tot morgen,' zegt Ryan voordat hij weg fietst.
Ik loop weer naar binnen en ga meteen naast Jenniffer zitten. Ik sla mijn arm om haar heen en kijk haar aan. Ze zit me met een kwade blik aan te kijken.
'hebben jullie weer gevochten?'
'nope, gepraat. Hij heeft mij gezegd dat hij gaat stoppen. Als hij je nog eens lastig valt, kom maar naar mij toe,' zeg ik en ik druk een kus op haar wang.
'dank je wel Jack. Je bent het beste vriendje op aarde.'
'weet ik toch,' grap ik en ik trek Jenniffer in een grote knuffel.
JE LEEST
badboy heaven (compleet)
Fiksi RemajaJennifer is nieuw op school en wordt de eerste dag meteen al lastig gevallen door de populaire badboy Jack. Jenniffer en Jack hebben een hekel aan elkaar, totdat Jennifer erachter komt dat er iets mis is met Jack...