90. Jack

47 6 0
                                    

De volgende dag mag ik weer naar huis. Ik heb echt zin om Emily een grote knuffel te geven.

Zodra ik binnen ben hoor ik Emily al naar beneden rennen.

Ze rent naar mij toe en springt in mijn armen. Ze begint te huilen en ik voel dat ook bij mij de tranen in mijn ogen springen.

'Jack...' mompelt ze.

'het komt weer goed, ja?' mompel ik.

'nee... Niet zonder jou...'

'jawel Em... Het komt goed voor jou... Jenniffer zal er voor je zijn... Ze zei dat ze als een zus voor je zal zijn...'

'maar Jenniffer is jou niet...'

'weet ik, weet ik, maar je moet gewoon weten dat je niet alleen zult zijn, ja?' zeg ik en ik zet Emily weer neer en kijk haar aan.

Ze knikt en ik veeg de tranen uit haar gezicht.

'het komt weer goed,' zeg ik nog een keer en ik geef Emily nog een knuffel.

Ik laat haar weer los en haal diep adem.

'zullen we misschien naar de film?' vraag ik en ik probeer te glimlachen.

Mijn moeder en Emily knikken instemmend.

'gaat Jenniffer mee?' vraagt Emily.

'wil je dat?' vraag ik en Emily knikt zachtjes.

Ik krijg een oprechte glimlach op mijn gezicht en bel Jenniffer.

Ze zegt dat ze mee gaat en we vertrekken naar Jenniffer's huis.

Zodra we daar aankomen stapt Jenniffer in en rijden we naar de bioscoop.

Emily mag de film kiezen en ze kiest "binnenstebuiten".

En voor het geval je het je afvroeg: ik ben gek op Disney dus ik had niets te klagen... Jenniffer leek ook erg enthusiasts dus we waren niet heel lang bezig met de film keuze.

We kopen wat bakken popcorn. Alleen niet voor mij. Ik steel wel wat van de rest. Meer hoef ik niet.

Zodra we in de zaal aankomen wil Emily per se tussen mij en Jenniffer zitten.

Ik vind het helemaal prima.

Tijdens de film zitten Jenniffer en Emily de hele tijd met elkaar te fluisteren en te giechelen.

Ik kijk nieuwgierig hun kant op.

'wat is er zo grappig?' fluister ik.

'niks hoor!' giechelt Jenniffer. Ik raak lichtelijk geïrriteerd. En kijk weg met mijn armen over elkaar geslagen.

Er verschijnt een ontzettend boos personage in film en zijn haar staat letterlijk in de brand.

Ik grijns. Dit blijft leuk.

Dan hoor ik het ineens.

'dat is net Jack wanneer hij chagrijnig is...' fluistert Emily aan Jenniffer en Jenniffer begint te lachen.

'oftewel... Dat is Jack 24/7' voegt Jenniffer daaraan toe en Emily begint nog harder te lachen.

Ik doe mijn uiterste best om mijn lach in te houden.

Mensen beginnen zich geïrriteerd naar de meisjes om te draaien en daarna hou ik het ook even niet meer uit.

'ha!' roep ik. En Jenniffer en Emily kijken me even zwijgend aan.

Daarna barsten we alle drie in lachen uit.

badboy heaven (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu