7. Jenniffer

158 13 0
                                    

Verbijsterd kijk ik naar de tekening die Jack heeft gemaakt van mij. Ik wist niet dat hij zo veel talent had! Er is nog nooit zo'n mooie tekening van mij gemaakt. Voorzichtig stop ik de tekening tussen mijn boek en pak mijn spullen in.

Ik loop naar wiskunde. Ik weet dat ik dan weer met Jack in de klas zit. Ik loop het lokaal binnen en zie Jack voor zijn vrienden zitten, zoals de vorige keer. Ik wil net op een plekje voorin de klas zitten wanneer ik van een meisje naast me hoor: 'vaste plekken...' Ik kijk naar de lege plek naast Jack en loop er langzaam naar toe. Ik ga zitten en Jack werpt me een glimlach toe. Ik snap het niet meer. Doet Jack nou aardig tegen mij? Ik frons mijn wenkbrauwen en pak mijn boeken uit mijn tas.

Nadat de docent klaar is met uitleggen, pak ik zuchtend een pen en begin wat te schetsen in mijn schrift. Ik snap toch niets van wiskunde. 'snap je het?' hoor ik Jack naast me zeggen. Ik schud mijn hoofd. 'zal ik het je nog een keer uitleggen?' vraagt hij dan. Verbaasd kijk ik op. Jack schuift wat dichter bij mij en ik voel zijn elleboog tegen de mijne. Jack begint uit te leggen, maar ik luister niet. Ik zit de hele tijd naar zijn geconcentreerde gezicht te kijken. Hij is best schattig, vooral omdat het leek dat hij ook echt iets van wiskunde snapt en dat hij dus niet compleet breinloos is. Plotseling kijkt Jack op en staart in mijn ogen. Hij komt iets dichterbij en ik merk dat hij erg lekker ruikt. Hij komt zo dichtbij dat onze lippen elkaar bijna raken. 'snap je het nu wel?' zegt hij dan plotseling en gaat weer rechtop op zijn stoel zitten. Ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig wat er allemaal in Jack's hoofd omgaat... 'ja, ik snap het...' lieg ik. Jack lacht en gaat weer verder met zijn eigen werk. Terwijl hij bezig is kijk ik stiekem naar hoe schattig hij is wanneer hij aan het werk is. Plotseling herinner ik me het biologie project. 'Jack?' zeg ik. Jack kijkt vragend op. 'kan ik je ergens mee helpen?' vraagt hij.
'ik wilde eigenlijk weten of je vandaag misschien samen aan het biologie project wilt werken.'
'uhh... Nee sorry, niet vandaag. Ik moet naar de dokter...'
'hoezo?'
'bloedneus probleempje...'
'oh...' zeg ik teleurgesteld. Ik hoop maar dat Jack het wel op een andere dag wil maken... Toen ik weer mijn wiskunde probeerde te maken, ging de bel en zag ik Jack naast me snel inpakken en weglopen.

De volgende les was hij weer weg...

badboy heaven (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu