1.27

10.3K 266 28
                                    

Lucy

'Wat ga je vanavond doen?' Vraagt mijn moeder tijdens het avondeten.

'Naar Carmen. We gaan film kijken,' zeg ik. Ik neem een hap van mijn broccoli en kijk op de klok. Ik heb om zeven uur met Jeffrey afgesproken. Ik moet opschieten.

'Ik ben klaar.' Ik kijk naar hoe mijn ouders en mijn zusje zitten te eten en sta dan op. Ik trek mijn jas aan en loop dan naar buiten waar Carmen al met haar scooter staat te wachten.

'Waar heb je afgesproken?' Vraagt ze als ik eenmaal bij haar achterop zit.

'Bij het cafe in de stad,' zeg ik. Binnen vijf minuten zie ik het cafe al liggen. Carmen zet haar scooter op slot en samen lopen we naar binnen. Jeffrey zit al aan een tafeltje.

'Hey,' groet hij ons.

'Hey,' zeg ik. We schuiven bij hem aan en kijken even snel op de menukaart.

'Hebben jullie een keuze kunnen maken?' Vraagt de serveerster. Ik knik.

'Ik wil graag een cola.' Carmen besteld een Ice Tea en na een minuut staat het drinken bij ons op tafel. Gelijk neem ik een slok.

'Waar wilde je me over spreken?' Vraagt Jeffrey om de stilte uit de weg te helpen.

'Heeft Nigel iets tegen jou gezegd? Waar hij heen is of waarom hij weg is gegaan zonder iets te laten weten?' Carmen en ik kijken hem hoopvol aan.

'Nee,' zegt hij. Ik zucht even en kijk teleurgesteld naar buiten.

'Maar hij heeft me wel verteld dat jullie een relatie hebben gehad.' Carmen kijkt me even aan.

'Wat vind Janne hier van dan?' Vraag ik. Jeffrey haalt zijn schouders even op.

'Ze is bij haar ouders in Den Haag,' zegt hij.
Ik pak het briefje uit mijn zak dat we op zijn nachtkastje hebben gevonden en geef het aan Jeffrey.

'Wat heeft dit dan te betekenen? Als Nigel echt naar familie in Engeland zou zijn zou hij nooit een briefje achterlaten waarop S.O.S staat.' Ik frons mijn voorhoofd even.

'Dit is wel raar,' zegt Jeffrey. Ik knik. Gelukkig is hij het met me eens. Ik ken Jeffrey amper, maar het voelt fijn om met hem te praten.

'Ik ben bang, Jeffrey,' zeg ik. Ik kijk hem even aan. Hij legt zijn hand op die van mij.

'We vinden hem wel,' zegt hij. Hij pakt zijn telefoon en toetst een nummer in.

'Wat ga je doen?' Vraag ik. Ik kijk hem even aan en wacht op zijn antwoord.

'Ik ga Janne bellen.' Hij zet de telefoon op de luidspreker en na twee keer overgaan wordt er opgenomen.

'Met Janne,' hoor ik aan de andere kant van de lijn.

'Hey Janne. Met Jeffrey. Weet jij waar Nigel is?' Hoopvol kruis ik even mijn vingers.

'Bij zijn familie in Engeland,' zegt ze. Ik zucht even. Zij denkt het ook al.

'Nee. Dat kan niet,' zegt Jeffrey. Hij legt het verhaal van het briefje uit en dan is het even stil aan de andere kant van de lijn.

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu