Lucy
'Hello,' een vrouw met kort bruin haar van ongeveer een jaar of veertig staat in de deuropening.
'I'm Jeanet Cole,' zegt de vrouw terwijl ze ons de hand schudt. Netjes stellen we ons voor. Gelukkig hebben wij Aiden in ons gastgezin. Hij is natuurlijk half Engels dus de communicatie moet gaan probleem zijn. Hij legt de vrouw uit dat wij de studenten van de werkweek zijn en dan mogen we met zijn viertjes naar binnen. Van binnen lijkt het huis groter dan van de buitenkant. De witte marmeren vloeren passen mooi bij de rest van het interieur.
'I will show you the living room.' Jeanet opent twee glazen deuren en met zijn vieren lopen we achter haar aan de woonkamer in. Op de bank zitten twee kinderen die sprekend op elkaar lijken. Dat moet een tweeling zijn. De twee meisjes komen van de bank af en lopen naar ons toe.
'Hello there! I'm Kate.' Ik schud het meisje de hand.
'Hello Kate. I'm Lucy. Is this your sister?' Kate knikt en het andere meisje geeft me nu ook een hand.
'I'm Scarlet.' Glimlachend kijk ik haar aan en dan stelt ze zich ook voor aan de rest. Jeanet is ondertussen de keuken in gelopen en komt terug met vier koppen thee. Met zijn vieren gaan we op de bank zitten. Het is een beetje ongemakkelijk, want niemand weet iets te zeggen. De stilte wordt onderbroken door de deuren die weer worden geopend. Een wat oudere man en een jongen van onze leeftijd komen op ons af.
'Hey there,' de jongen schudt ons de hand. 'I'm Jake.' We zeggen hoe we heten en stellen ons dan voor aan de man.
'I'm Josh Cole,' zegt hij. 'Jeanet's husband and the father.' Ik lach even en neem dan een slok van mijn thee. Ondertussen is Aiden aan het uitleggen wat we hier doen. Met interesse luistert de familie naar het verhaal. Na ongeveer tien minuutjes lopen we achter Jeanet aan naar de logeerkamer.
'It's beautiful,' zegt Britt. Ze heeft gelijk. Het is een hele mooie kamer. Er staan twee grote bedden in, een hele lange kast en de kristallen kroonluchter maakt de kamer helemaal af. Jeanet legt uit dat ze naar beneden gaat en we altijd naar haar toe kunnen komen als we vragen hebben.
'Ik neem dit bed!' Roept Britt. Ik lach even en spring naast haar op bed.
'Ik kom erbij.' Aiden en Finn zijn ondertussen al begonnen met het uitpakken van de tassen. Het is raar om samen met Aiden een kamer te delen. De laatste keer is gewoon bijna drie jaar geleden.
'Wat staat er op het programma?' Vraagt Britt. Ik sta op en loop naar de kast om te kijken wat er staat.
'We worden om half 5 opgehaald. Dan gaan we met zijn allen naar de Tower Bridge.' Er wordt even op de deur geklopt.
'Come in,' zegt Finn. De deur wordt geopend en Jake komt naar binnen lopen.
'Hello,' zegt hij. Hij begint door te praten, maar ik versta er niets van. Mijn Engels is echt drama. Vragend kijk ik Aiden aan.
'Hij vraagt of we het leuk vinden om vanavond mee uit te gaan naar een club.' Meteen knikt Britt enthousiast en ook Finn vindt het een leuk idee. Ik twijfel even.
'Please?' Jake kijkt me bijna smekend aan. Zijn lichtgroene ogen staren de mijne intens aan.
'Oké,' zeg ik uiteindelijk. Hij glimlacht even. Het ziet er schattig uit.
'See you later guys,' zegt hij nog voordat hij de kamer verlaat.
'Hij is aardig,' zegt Aiden. Ik knik, maar zeg niets. Stilletjes begin ik met het uitpakken van mijn tas. Als na een kwartier alles uit de tas is besluiten we met zijn allen een film te kijken. De grote tv aan de muur lijkt bijna op een bioscoopscherm. Ik kruip weer naast Britt op bed en focus me dan op de horrorfilm Insidious die de jongens hebben uitgekozen.
Het is tien over vier als de film is afgelopen. De helft van de tijd heb ik met m'n ogen dicht gezeten. Puur omdat het veel te eng was.
'Laten we ons maar klaarmaken,' zegt Britt. We zetten de televisie uit en stappen in onze schoenen. Met zijn vieren lopen we naar beneden. De hele familie zit op de bank.
'We're going to the Tower Bridge,' zegt Britt. Jeanet knikt vriendelijk en kijkt even naar buiten om te kijken of de bus er al staat. Ze geeft een sleutel aan Aiden en legt uit dat het de sleutel van het huis is. Net op dat moment komt de bus aanrijden.
'Have fun,' zegt Josh.
'Have a great time!' Jeanet legt even haar hand op mijn rug en loopt dan weer naar de bank.
'Lucy, wait!' Net op het moment dat ik achter de rest aan naar buiten wil lopen komt Jake aangerend.
'My phone-number.' Hij laat zijn telefoon zien en het nummer dat op het scherm staat sla ik op in mijn contacten.
'For tonight,' legt hij uit. Ik glimlach even.
'See you soon,' zeg ik. Ik loop het huis uit en kijk dan naar hoe hij de deur achter me sluit.
———
Jake
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...