1.56

6K 211 38
                                    

Lucy

'Hoe ging het bij je psycholoog?' Vraagt mam. Ik knik als teken dat het goed ging.

'We hebben gepraat. Ik vind het natuurlijk niet leuk om er heen te gaan, maar het kan me wel helpen.' Ik neem een hap van mijn stampot.

'En heb je nog plannen voor vanavond?' Vraagt pap nu. Weer knik ik.

'Ik ga naar Mason,' zeg ik. Kimberly wiebelt even met haar wenkbrauwen.

'We zijn weer bij elkaar,' zeg ik. Ik zie het gezicht van m'n ouders opfleuren en snel eet ik de laatste hap van mijn eten op.

'Ik ga nu die kant op,' zeg ik. Ik pak mijn sleutels en dan stap ik op de fiets naar Mason.

'Hey,' zegt hij als hij de deur opent. Ik druk een kus op zijn mond en loop naar binnen. Esther zit al op de bank.

'Hey,' groet ze me. Ik glimlach even.

'Hey,' zeg ik. Ik neem plaats op de stoel en wacht tot Mason terug komt met twee glazen thee. Snel kruipt hij naast me op de bank.

'We zijn weer bij elkaar,' zegt Mason tegen Esther. Op Esther's gezicht verschijnt een grote glimlach en ook ik glimlach even. Het is fijn om het bekend te maken. Nu voelt het alsof Mason echt weer van mij is.

'Ik weet zeker dat je vader het ook heel leuk vindt,' zegt Esther. Mason knikt.

'Zodra hij terug is van zijn werkweek zeg ik het gelijk!' Mason slaat zijn arm om me heen en kijkt Esther even aan.

'Ik begrijp het,' zegt ze. 'Jullie willen wat tijd alleen.' Ze steekt onschuldig haar handen op en verdwijnt dan lachend naar boven.

'Filmpje dan maar?' Vraagt Mason. Ik knik en kijk naar hoe hij Netflix op start. Zodra de film begint kruip ik tegen hem aan en focus ik me op de televisie.

'Vond je hem leuk?' Vraagt hij na afloop. Ik knik enthousiast en neem nog een slok van mijn drinken. Zijn telefoon begint te rinkelen en als hij ziet wie het is betrekt zijn gezicht.

'Ik moet deze even nemen,' zegt hij. Met zijn telefoon verdwijnt hij naar de keuken. Afwachtend bijt ik op mijn nagel.

'Er is iets gebeurd,' zegt Mason zodra hij terug is. Verbaasd kijk ik hem aan.

'Met een vriend van me,' zegt hij terwijl hij zijn schoenen aan trekt. Ik wil opstaan, maar Mason schudt zijn hoofd.

'Ik moet even iets regelen,' zegt hij. 'Ik ben binnen een kwartier terug.' Hij drukt een kus op mijn voorhoofd en loopt dan het huis uit. Verbaasd blijf ik achter. Ik vind het maar een raar verhaal.

'Waar is mijn zoon?' Vraagt Esther die na tien minuutjes naar beneden komt.

'Hij moest naar een vriend om iets te regelen,' zeg ik. Esther fronst haar wenkbrauwen even.

'Vreemd,' zegt ze. 'Dat hij jou hier zo laat.' Ik knik even. Ze heeft gelijk. Het is ook raar. Je vraagt je vriendin toch niet om te komen en dan vervolgens zelf weg te gaan? Als hij er na vijfentwintig minuten nog niet is besluit ik te bellen. Net op dat moment gaat de deur open.

'Dat duurde wel wat langer dan een kwartier,' zeg ik tegen hem. Hij knikt en gooit mijn jas naar me toe.

'We moeten even ergens langs,' zegt hij. Ik knik een beetje verbaasd en trek mijn jas aan. Samen springen we op de fiets.

'Wat was er nou?' Vraag ik aan Mason die de hele weg nog niets heeft gezegd. Hij antwoordt niet op mijn vraag en kijkt strak voor zich uit.

'Lucy!' Hoor ik achter me. Janne komt op me afgerend.

'Je moeder belde me,' zegt ze. 'Je moet naar huis.' Verbaasd kijk ik haar aan.

'Waarom belt ze jou dan?' Janne haalt haar schouders op.

'Ik breng je,' zegt Mason. Ik knik en kijk naar hoe Janne weer met de auto vertrekt. Snel fiets ik met Mason naar huis.

'Mam?' Het is donker in de gang. Zachtjes doe ik de deur open en ook in de woonkamer is niemand. Verbaasd kijk ik Mason aan.

'Misschien in de tuin?' Samen lopen we via de keuken naar de tuin en daar zie ik Janne staan.

'Wat is dit?' Vraag ik.

'Surprise!' Hoor ik dan. Achter de partytent komt iedereen tevoorschijn. Mijn ouders, zusje, Carmen, Roos, Feline, Jeffrey, Ashley en Jayda. Iedereen is er.

'Je had het niet verwacht hè?' Vraagt Mason.

'Heb jij dit geregeld?' Mason knikt.

'Samen met Janne.' Ik gooi mijn armen om hem heen en druk een kus op zijn mond.

'Dank je,' zeg ik ook tegen Janne. Janne drukt een kus op mijn wang. Jayda komt op me af.

'Het spijt me,' zegt ze zacht. Ik gooi mijn armen om haar heen en druk haar dicht tegen me aan.

'Mij ook, schat,' zeg ik. Ik zie mijn vader in de keuken verdwijnen en niet veel later komt hij terug met een fles champagne.

'Omdat alles goed is gekomen!' Roept hij. Hij geeft me de fles en met beiden handen pop ik hem open. Gelijk loopt er een heel stuk uit en begint iedereen te klappen.

'Ik hou zo veel van jou,' zeg ik tegen Mason. Mason schudt zijn hoofd.

'Ik meer van jou, Lucy!' Hij drukt een kus op mijn mond.

'Op Lucy!' Roept hij.

'Op Lucy!' Wordt er herhaald.

———

Dit was dan het laatste hoofdstuk van 'After I met you'! Ik heb alleen nog een verrassing.

WANT HET IS NIET HET LAATSTE HOOFDSTUK!

Jaja, lieve lezers. Er komt een deel 2. Ik ga nog even wachten met een nieuwe boek! Ik heb niet het gevoel alsof het echt klaar is.

Ik heb nog zoveel inspiratie erbij gekregen! Deel 2 komt in dit boek er bij en ik hoop dat jullie daar net zo veel zin ik hebben als ik!

Ik zal nu veel gaan schrijven en 1 oktober komt het eerste hoofdstuk van deel 2!

Dankwoord komt na deel 2, maar ik kan nu wel vast zeggen dat ik dit zonder jullie NOOIT had gered!

Ik ben zo blij met jullie! -x

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu