2.3

5.2K 194 37
                                    

Lucy

'Gaat alles goed?' Ik schrik op van Casper's stem. Snel knik ik.

'Je lijkt geschrokken.' Ik kijk nog even naar mijn telefoon en stop het ding dan weer in mijn zak. Snel ga ik verder met afdrogen.

'Wat voor een opleiding doe je?' Vraag ik ter afleiding van mijn berichtje.

'Sport en bewegen.' De deur gaat open en Mason komt naar binnen.

'Alles goed hier?' Ik knik en leg het laatste bord in de kast.

'Ik ga in bad,' zeg ik. Mason pakt mijn hand.

'Ik maak het wel klaar voor je.' Dankbaar druk ik een kus op zijn mond.

'Zijn jullie een stel?' Vraagt Casper verbaasd. We lachen en knikken even.

'Wist je dat niet?' Hij schudt zijn hoofd en dan loop ik naar mijn kamer. Mijn telefoon leg ik op mijn vensterbank en mijn kleren trek ik uit. In mijn badjas loop ik naar de badkamer.

'Je kunt erin, prinses,' zegt Mason. Ik lach even en trek mijn badjas uit.

'Privacy zou ik waarderen,' zeg ik tegen Mason die me aardig aan loopt te gapen. Hij lacht en verdwijnt dan de badkamer uit. Voorzichtig stap ik in het warme water en genietend sluit ik mijn ogen. Na ongeveer een halfuurtje droog ik me af en loop ik in mijn badjas weer terug naar mijn kamer. Ik schrik als ik Mason met mijn telefoon op mijn bed zie zitten.

'Wat doe jij hier?' Vraag ik. Mason kijkt me vragend aan.

'Heb je iets te verbergen?' Ik lach wat onzeker en schud mijn hoofd.

'Ik vind het alleen niet nodig dat je in mijn telefoon zit.' Mason staat op en gaat voor me staan.

'Blijkbaar is dat wel nodig aangezien jij berichtjes krijgt van je trouwe ex vriend Aiden.' Ik zucht even en ga op mijn bed zitten.

'Ik kwam hier om je kamer te versieren met kaarsjes zodat we de eerste nacht samen konden doorbrengen,' begint Mason.

'Maar als je mij dit soort dingen niet verteld...-'

'Het spijt me, maar ik dacht dat het niet belangrijk was. Je gaat alleen dingen in je hoofd halen.' Mason kijkt me even aan en gooit zuchtend mijn telefoon op bed.

'Ik wil...-' ik kan mijn zin niet af maken, want Mason loopt boos de kamer uit. Zuchtend pak ik mijn telefoon om het sms'je opnieuw te lezen.

Aiden: Hey, Lucy. Ik vind dat je moet weten dat ik al vrij ben. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Zou je een keer willen bijpraten?

Zuchtend zet ik mijn telefoon uit en kruip ik in bed. Ik snap Mason wel. Hij is bang. Bang dat ik weer naar Aiden ga. Na een uur piekeren en niet wetend wat ik moet doen val ik in een onrustige slaap.

De volgende ochtend wordt ik wakker van het licht dat door mijn raam naar binnen schijnt. Ik zie dat het tien uur is en stap uit bed. Snel trek ik mijn badjas aan en dan loop ik naar de woonkamer. Caitlyn en Elina zitten al op de bank.

'Goeiemorgen!' Roept Elina enthousiast. 'Hoe beviel de eerste nacht in je nieuwe huis?' Ik lach even.

'Ik heb heerlijk geslapen,' zeg ik een beetje overdreven. Ik loop naar de tafel en neem plaats achter een bord.

'Weet jij wat er met Mason aan de hand is? Ik heb hem gister niet meer gezien,' zegt Elina. De meiden staan op en schuiven aan tafel aan.

'Vast heimwee,' lieg ik. Ik kijk naar hoe de jongens naar binnen komen en bij ons aan tafel gaan zitten. Mason kijkt me niet aan.

'Ik ben zo terug,' zeg ik. Ik loop naar mijn kamer en pak mijn telefoon. Snel begin ik Aiden te antwoorden.

U: Ik kan morgenavond als je naar Utrecht komt. 19:00 bij Café de Stad?

Snel druk ik op verzenden en dan loop ik weer terug naar de woonkamer.

'Hoe laat gaan we zwemmen?' Vraag ik aan Elina. Ik neem een hap van mijn croissant en kijk even naar Mason die strak voor zich uit kijkt.

'Zodra de tafel is afgeruimd gaan we.' Ze staat op en brengt vast wat spullen naar de keuken. Zodra de tafel leeg is loop ik naar mijn kamer en zie ik dat ik reactie heb van Aiden.

Aiden: Dat is prima. Tot morgen!

Snel pak ik mijn tas in en met mijn zwemtas loop ik naar de woonkamer waar de rest al op me aan het wachten is.

'Wij gaan met Elina's auto,' zegt Caitlyn tegen mij. Ik knik en met zijn zessen lopen we naar beneden. Het binnenzwembad is niet ver weg. Na een kwartiertje rijden zijn we er.

'Wil je me helpen met mijn bikini?' Vraag ik aan Mason. Ik zie dat hij even twijfelt, maar uiteindelijk laat hij me toch zijn hokje in.

'Het spijt me,' zeg ik. 'Dat ik niet over Aiden heb verteld.' Mason zucht even en kleedt zich uit.

'Je moet eerlijk tegen me zijn,' zegt hij. Hij maakt de sluiting van mijn bikini dicht en dan lopen we samen met de anderen naar de stoelen. Onze tassen dumpen we bij een tafel en met zijn zessen lopen we naar de bandenglijbaan.

'Samen?' Vraagt Liam aan me. Ik zie Mason al bij Caitlyn staan dus ik knik. Samen lopen we naar boven.

'Jij gaat voor,' zegt Liam beslist. Ik lach even en knik waarnaar ik in de band spring. Zodra Liam ook zit worden we al door de stroming meegesleurd.

'Gaat het goed tussen jou en Mason? Hij heeft de hele dag nog niet gepraat.' Ik haal mijn schouders even op.

'Ik denk dat hij heimwee heeft,' lieg ik weer. Ik wil mijn nieuwe huisgenoten niet belasten met de problemen tussen mij en Mason.

'Je kan alles bij me kwijt,' zegt Liam. Ik knik en loop dan achter hem aan naar de rest.

Na een lange zwemdag met een stille Mason lopen we met zijn allen naar de kleedhokjes.

'Wacht, Mason,' zeg ik terwijl ik zijn hand pak.

'Hoe kan ik ervoor zorgen dat je niet meer boos bent?' Mason zucht even.

'Ik ben niet boos, Lucy.' Ik ben bang dat ik je ga verliezen.' Ik schud mijn hoofd en druk een kus op zijn wang.

'Ik hou van jou,' zeg ik. Mason kijkt me even aan en trekt me vervolgens naar zich toe.

'Beloof me dat je niet gaat?' Zegt hij vragend. Ik knik even kort.

'Ik beloof het.'

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu