2.8

4.9K 193 58
                                    

Lucy

'Ik wist niet dat je zo goed kon koken,' zegt Elina als we met zijn allen aan tafel zitten.

'Zo goed is het nou ook weer niet,' zeg ik lachend. Het is stil tijdens het eten. Niemand heeft iets te zeggen.

'Aankomende zaterdagavond geeft een meisje uit mijn klas een feest,' zegt Mason. 'Eva, heet ze.' Hij kijkt me even aan, maar ik ga er niet op in.

'Het is bij een huisje aan het meer en ik mocht mensen meenemen. Vinden jullie het leuk om mee te gaan?' Vragend kijkt hij ons aan en meteen is iedereen enthousiast.

'En jij?' Vraagt Caitlyn. Ik knik wat, maar zeg niets. Ik weet wel waar Mason mee bezig is. Hij is nog steeds boos vanwege het feit dat ik met Aiden heb afgesproken en daarom pakt hij me terug.

'Ik hoef niet meer,' zeg ik. Zonder verder nog wat te zeggen schuif ik mijn bord van me af en loop ik naar mijn kamer. De deur draai ik op slot en zuchtend plof ik op bed. Ik heb even geen zin om nu te praten.

'Lucy?' Hoor ik na tien minuten. Iemand klopt op de deur en ik hoor aan de stem dat het Liam is.

'Wil je de deur openen?' Ik zucht even, maar doe toch wat hij vraagt.

'Wat is er toch tussen jou en Mason? Als Casper en ik alleen met hem zijn zegt hij niets en als we met zijn allen zijn is de sfeer ook niet bepaald gezellig.' Liam gaat naast me op bed zitten. Ik vind dat hij het moet weten. Zij zijn degene die er ook mee te maken hebben en ik wil niet dat de sfeer in huis verpest wordt door wat er tussen Mason en mij speelt. Langzaam leg ik hem het hele verhaal uit.

'Het komt wel goed,' zegt Liam na afloop van mijn verhaal. 'Ik merk dat hij er ook kapot van is.' Ik lach even wat en schud mijn hoofd.

'Hij kan me niet dwingen om te gaan met Aiden. Ik snap dat het niet leuk is, maar ik heb geen keus als hij bij me in de klas zit.' Liam knikt en zijn hand op mijn bovenbeen.

'Wil je dat ik met hem praat?' Ik schud mijn hoofd.

'Jullie moeten je er buiten houden. Ik wil jullie niet belasten met onze problemen.' Liam schudt zijn hoofd.

'Je kunt altijd bij ons terecht, Lucy.' Ik glimlach even. Liam is lief en ik vind het fijn dat hij er nu is.

'Ga je morgen nog iets doen?' Vraagt hij aan me. Ik schud mijn hoofd.

'Ik ben morgen vrij. We gaan maandag naar London dus we hoeven tot die tijd niet meer naar school,' leg ik uit. Gelukkig sms'te Britt me dat net, want anders was ik morgen gewoon gegaan.

'Ik ben ook vrij. Zullen we het centrum in?' Ik knik en glimlach dankbaar naar hem. Hij aait nog even over mijn bovenbeen en loopt dan weg. Bij de deur draait hij zich nog even om.

'Kom je naar me toe als er iets is?' Ik knik en kijk dan naar hoe hij de kamer verlaat.

De volgende dag word ik om tien uur wakker en loop ik in mijn badjas naar de woonkamer. Zo te zien is iedereen weg. Zuchtend slof ik naar de badkamer om te douchen.

'Goeiemorgen,' hoor ik. Van de schrik spring ik even in de lucht. Daar staat Liam gekleed in slechts een handdoek en met scheerschuim op zijn gezicht.

'Ik schrik me kapot,' zeg ik. Hij lacht even. 'Ben ik zo eng?' Ik lach wat onzeker.

'Sorry,' zeg ik. 'Ik dacht dat er niemand was.'

'Geen probleem,' zegt hij. 'Ik ben bijna klaar.' Ik kijk naar hoe hij het scheermesje over zijn gezicht haalt en het kost me moeite om niet naar zijn blote lichaam te kijken.

'De badkamer is voor jou,' zegt Liam lachend.
'Ik maak ontbijt voor ons.' Ik knik en zodra hij weg is stap ik onder de douche. Door de warme stralen sluit ik genietend mijn ogen. Na een douche van een kwartier droog ik me af en kleed ik me aan.

'Tosti A là Liam,' zegt Liam als ik de woonkamer in kom lopen en twee borden met tosti op de tafel zie staan. Lachend neem ik plaats op de bank.

'Heb je nog iets specifieks nodig?' Vraagt Liam aan me. Verbaasd kijk ik hem aan.

'We gaan zo toch winkelen?' Opeens weet ik het weer.

'Ik heb ondergoed nodig,' zeg ik. Liam begint even te lachen.

'Daar kan ik je wel bij helpen.' Zodra we onze tosti's op hebben gooi ik nog wat make-up op mijn gezicht en dan vertrekken we naar het centrum.

'Eerst ondergoed dan maar?' Ik knik en samen lopen we naar een lingeriewinkel. Het is raar om hier met Liam te zijn. De afgelopen twee jaar deed ik dit soort dingen met Mason. Ik weet nog steeds niet hoe het tussen ons zit. Het is niet uit, maar we zijn ook niet meer het gelukkig koppel. Met twee setjes waarvan één rood en de ander zwart loop ik naar de kleedhokjes.

'Ik wacht hier,' zegt Liam die plaats neemt op een stoel. Ik knik en duik het hokje in. Ik vind het fijn om met Liam te zijn. Hij is een goeie vriend voor me.

'Kun je me helpen met de sluiting?' Vraag ik. Het duurt niet lang voor Liam het hokje in komt.

'Mooi,' zegt hij bewonderend. Ik knik en Liam loopt het hokje weer uit. Na het passen besluit ik allebei de setjes te nemen en lopen we door naar de volgende winkel. Na ongeveer twee uur rondgelopen te hebben gaan we weer terug naar huis.

'Is het gelukt?' Vraagt Mason zodra we binnen zijn. Zijn gezicht staat op onweer.

'Is er iets?' Vraagt Liam. Mason staat op en loopt op Liam af.

'Je moet met je poten van m'n meisje afblijven!' Waarschuwend tikt hij met zijn vingers op Liam's borst en dan loopt hij kwaad naar zijn kamer. Even kijken Liam en ik elkaar vragend aan en dan loop ik achter Mason aan.

'Wat is er?' Vraag ik aan hem. Mason pakt zijn telefoon en gooit hem naar mij. Ik voel mijn ogen groot worden als ik naar de foto op het scherm kijk.

Daar staan Liam en ik bij de kleedhokjes te lachen in de lingeriewinkel.

———
Oh oh...
Iemand heeft ze gefotografeerd! Maar wie?

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu