Lucy
De volgende dag zitten we met zijn vieren aan het ontbijt. Het is lang geleden om met zijn allen aan tafel te zitten, maar ik moet toegeven dat ik het gemist heb. Met een beetje buikpijn smeer ik mijn broodje. Ik kan niet wachten tot Jake in Nederland is. Hij zou om een uur landen. Ik kijk even op de klok en zie dat het half twaalf is. Zuchtend neem ik een hap van mijn broodje.
'Het lijkt ons leuk om vanavond uit eten te gaan,' zegt pap. 'Zo kunnen we Jake echt leren kennen en hebben we gelijk wat leuks te doen vanavond.' Ik knik enthousiast.
'Zullen we wokken?' Vraagt Kimberly meteen. Smekend kijkt ze mijn ouders aan.
'Ik vind eigenlijk dat Lucy mag kiezen,' zegt pap. Kimberly's gezicht betrekt even en lachend kijk ik haar aan.
'Je hebt geluk,' zegt ze. 'Ik heb ook wel zin in wokken.' Ze glimlacht even en snel eet ik mijn broodje op. Zodra ik mijn sinaasappelsap ook op heb sta ik op.
'Hebben wij nog een luchtbed?' Vraag ik aan mijn moeder. Vragend kijkt ze mijn vader aan. Hij schudt zijn hoofd.
'Dan ga ik nu even naar de Action,' zeg ik. Ik trek mijn jas aan en loop met mijn portemonnee naar buiten. Gelukkig is de Action op loopafstand. Na een paar minuutjes lopen zie ik de Action al liggen.
'Lucy?' Hoor ik vragend.
'Hey!' Roep ik enthousiast als ik Carmen zie staan. Snel loop ik naar haar toe en gooi ik mijn armen om haar heen. 'Wat leuk je te zien!' Ze knikt even.
'Waarom heb je niet gezegd dat je hier was?' Ik haal mijn schouders even op.
'We zijn het contact verloren,' zeg ik. Samen lopen we de winkel in.
'We moeten weer eens wat gaan drinken,' zegt Carmen. 'Je bent altijd belangrijk voor me geweest en het is raar om je nu ineens tegen te komen.' Ik knik even. Ze heeft gelijk. We moeten maar weer eens wat gaan doen.
'Waar liggen die luchtbedden?' Vraag ik lachend aan Carmen. Carmen wijst naar het pad met kussens en zoekend kijk ik om me heen.
'Waarom heb je een luchtbed nodig?' Vraagt ze. Snel leg ik in het kort uit wat er tussen mij en Jake is. Ik heb geen zin om het hele verhaal te vertellen.
'Ik vind het leuk voor je,' zegt ze. 'Ik had alleen nooit verwacht dat Mason en jij uit elkaar zouden gaan.' Ik haal mijn schouders op.
'Zulke dingen gebeuren,' zeg ik. Samen met het luchtbed en Carmen loop ik naar de kassa en reken ik af.
'Ik moet gaan,' zeg ik tegen haar als we weer buiten staan. Ik geef haar even een knuffel en loop dan weer richting huis. Thuis pomp ik vast het luchtbed op en als ik zie dat het half een is loop ik naar beneden.
'Ga je mee?' Vraag ik aan mijn moeder. Ze kijkt even op de klok en knikt. Samen lopen we naar de auto. Gelukkig is het niet ver rijden naar Schiphol. Binnen vijfentwintig minuten zijn we er en staan we op de plek waar Jake zo tevoorschijn komt.
'Ik ben benieuwd,' zegt mam als de eerste mensen de hoek om komen. Met wiebelende benen sta ik te wachten en zodra ik Jake's gezicht tevoorschijn zie komen ren ik op hem af en vlieg ik hem om de hals.
'I missed you,' zegt hij tegen me. Hij drukt een kus op mijn mond en zet me dan weer op de grond.
'Hello,' zegt hij tegen mij moeder. Ik kijk even naar hoe ze zich aan elkaar voorstellen en pak dan Jake's tas op.
'Can we go?' Vraag ik lachend aan mijn moeder. Ze knikt en samen lopen we naar de auto.
'Is this your first time in Holland?' Vraagt mijn moeder aan Jake als we weer aan het rijden zijn.
'Yes it is,' zegt hij terwijl hij zijn hand op mijn bovenbeen legt. 'It's cold here.' Ik lach even en leg mijn hoofd op zijn schouder. Na twintig minuutjes rijden parkeert mam de auto voor het huis en stappen we uit.
'Nice house,' zegt Jake als we voor de deur staan. Ik trek even mijn wenkbrauwen op.
'Your house is perfect,' zeg ik. 'Not this one.' Ik lach even en trek hem aan zijn mouw mee naar binnen. Zijn tas zet ik op de grond en zodra we onze jassen aan de kapstok hebben gehangen lopen we naar de woonkamer.
'Hello,' groet mijn vader ons. Hij staat op en schudt hem de hand. Nadat ze zich aan elkaar hebben voorgesteld komt ook Kimberly naar beneden om kennis te maken met Jake. Samen nemen we plaats op de bank en krijgen we van mam een kopje thee. We kletsen wat en praten over van alles en nog wat. Jake verteld dat hij rechten studeert en werkt bij een hotel in de horeca. Pap en mam luisteren geïnteresseerd en ook Kimberly probeert te volgen wat Jake allemaal zegt. Na een kennismaking van een uurtje gaan Jake en ik naar boven.
'Is this your room?' Vraagt hij aan me. Lachend schud ik mijn hoofd. Ik leg hem uit dat dit de logeerkamer is omdat ik eigenlijk in Utrecht woon. Samen kruipen we op het luchtbed en pak ik mijn laptop erbij.
'Time for a movie?' Vraag ik aan hem. Hij knikt en meteen start ik Netflix op. Jake klikt Frozen aan en slaat zijn arm om me heen. Na anderhalfuur is de film afgelopen en lopen we samen naar beneden.
'Are we going out?' Vraagt hij aan me als ik hem zijn jas geef. Ik knik en trek mijn schoenen aan.
'Dinner,' zeg ik. Ik druk een kus op zijn mond en roep tegen mijn ouders dat we kunnen gaan. Binnen tien minuten zitten we met zijn vijven in de auto.
'This is so weird,' zegt Jake lachend. Vragend kijk ik hem aan. 'You drive here on the left.' Ook mijn ouders en ik beginnen te lachen. Na een klein kwartiertje parkeert pap de auto op de parkeerplaats voor het restaurant en stappen we de auto uit.
'I'm already hungry,' zegt Jake. Ik lach even en pak zijn hand. Met zijn allen lopen we naar binnen.
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...