Lucy
Het maakt me zenuwachtig om Aiden tegenover Mason te zien zitten. Ik weet dat als Mason alcohol op heeft hij dingen kan doen waar hij spijt van kan krijgen.
''Heb je ooit spijt gehad van je relatie met Lucy?' Ik zucht. Ik wist dat hij die situatie zou gebruiken.
'Waarom zou ik? We hebben een leuke tijd gehad.' Mason lacht even.
'Denk je dat zij er ook zo over denkt?' Aiden knikt
'Ze wil weer contact als vrienden dus ik denk dat als ze er nog mee had gezeten dat niet gewild had.' Hij lacht even terwijl hij dat zegt en ik kan aan Mason's gezicht zien dat hij zijn opmerking niet zo leuk vond.
'Heb je spijt gehad van je daden?' Aiden begint even te lachen en buigt iets naar voren.
'Volgens mij mogen we om en om vragen stellen.' Voordat Mason kan reageren stelt Aiden zijn vraag.
'Hoe kon je zo stom zijn om Lucy te laten gaan?' Vraagt hij aan hem. Mason kijkt me even vragend aan.
'Heb je gezegd dat het uit is?' Ik schud mijn hoofd.
'Ik heb gezegd dat het zo goed als uit is.' Mason schudt even zijn hoofd als teken dat hij het niet begrijpt.
'Het is toch zo!' Schreeuw ik. 'Jij wilde een pauze.' Ik hoor mezelf boven de harde muziek uitkomen en ik merk dat mensen naar me kijken.
'Ik zweer het je Aiden,' begint Mason. Hij staat op en gaat voor Aiden staan.
'Je blijft bij haar uit de buurt. Je gaat haar niet nog meer schaden.' Aiden staat op en zijn gezicht staat op onweer.
'Ik denk gewoon dat jij mij als concurrentie ziet.' Ik zie Mason's gezicht betrekken en het duurt niet lang voor zijn vuist in Aiden's gezicht belandt.
'Mason!' Roep ik. Verschrikt loop ik naar Aiden toe. Ik zie het bloed uit zijn neus lopen.
'Mason!' Ik wil naar hem toe gaan, maar Aiden houdt me tegen.
'Laat hem, Lucy. Hij is het niet waard.' Ondertussen staat iedereen om ons heen en ook Liam en Casper staan naast me.
'Je verdiende hem,' zegt Mason. Zonder nog iets te zeggen loopt hij weg.
'Kom eens,' zegt Eva tegen Aiden. Ze drukt voorzichtig een koud washandje tegen zijn neus.
'Ik ga naar huis,' zeg ik tegen Liam. 'Ik heb geen zin om hier te blijven.' Hij knikt even.
'Ik breng je thuis,' zegt Liam. 'Kan ik jou ook afzetten?' Vragend kijkt hij Aiden aan en hij knikt. Caitlyn en Elina zie ik op het balkon staan. Gelukkig hebben zij hier niets van meegekregen. Nadat we onze jassen hebben aangetrokken verlaten we met zijn drieën het appartement. Buiten is de harde muziek nog duidelijk te horen.
'Zet me hier maar af,' zegt Aiden. Ik kijk even naar het appartementencomplex waar Liam de auto voor zet.
'Woon je hier?' Vraag ik.
'Zo ongeveer,' zegt hij lachend. 'Ik ben nu de spullen aan het overplaatsen. Heel veel staat nog in Amsterdam.' Hij opent de deur van de auto en stapt dan uit.
'Bedankt voor de lift!' Roept hij nog. Liam knikt even en dan rijden we richting huis.
'Is Mason vaker zo gewelddadig?' Vraagt hij als we in de lift staan. Ik schud mijn hoofd even.
'Ik heb hem nog nooit zo gezien,' zeg ik. Zodra de deuren van de lift zich openen lopen we snel via de galerij naar het huis. We zijn de eerste die thuis zijn en ik zie op de klok dat het nog maar elf uur is.
'Zullen we een filmpje kijken?' Vragend kijkt Liam me aan. Ik knik en plof op de bank. Liam loopt de keuken in en komt terug met twee glazen cola en een bak popcorn.
'Welke wil je zien?' Vraagt hij. Ik kijk even naar de films die tevoorschijn komen.
'Rapunzel?' Zeg ik vragend. Liam lacht even.
'Ben jij ook gek op Disney films?' Ik knik meteen.
'Jij ook?' Vraag ik aan Liam terwijl ik een slok van mijn cola knik.
'Ja,' zegt hij. Zonder verder nog iets te zeggen klikt hij de film aan en focus ik me op de beelden die te zien zijn.
'Hey,' hoor ik naast me. Moeizaam open ik mijn ogen. Ik kijk even op mijn telefoon en zie dat het ondertussen één uur is. Naast me staan Elina en Caitlyn.
'Waarom lig je hier zo alleen?' Ik kijk even naar de deken die over me heen ligt. De bak met popcorn en de glazen zijn verdwenen. Ik ben dus in slaap gevallen.
'Ik keek een film met Liam,' zeg ik. 'Ik ben in slaap gevallen.' Langzaam kom ik overeind.
'En toen heeft Liam een deken over je heen gelegd?' Elina wiebelt even met haar wenkbrauwen en ik lach even.
'Waar is Mason?' Vraag ik. Caitlyn wijst naar de gangdeur.
'Hij ligt in bed,' zegt ze. Ik knik wat en loop dan naar de badkamer om mijn tanden te poetsen en mijn make-up te verwijderen.
'Hey,' hoor ik. Liam staat in de deuropening slechts gekleed in zijn boxershort.
'Ben je eindelijk wakker geworden,' zegt hij lachend. Ik knik en gebaar dat hij naar binnen mag komen.
'Bedankt,' zeg ik. 'Dat je een dekentje over me heen hebt gelegd en me liet slapen.' Liam knikt even.
'Je lag er zo schattig bij.' Het kost me moeite om niet naar Liam's buik te kijken. Ik zet even een stap naar voren en druk voorzichtig een kort kusje op zijn mond.
'Sorry,' zeg ik. Liam schudt even lachend zijn hoofd.
'Het maakt niet uit,' zegt hij. Even kijken we elkaar aan.
'Welterusten,' zeg ik uiteindelijk. En voordat hij nog iets terug kan zeggen loop ik de badkamer uit.
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...