2.21

4.4K 139 35
                                    

Lucy

Na een autorit van een halfuur komen we aan bij een restaurant net buiten London. Het ziet er groot en luxe uit. Jake geeft de taxichauffeur wat geld en stapt de auto uit om mijn deur te openen. Dankbaar glimlach ik en stap ik ook uit. Samen lopen we het trappetje op.

'Good evening.' Bij de deur staat een man in een zwart pak die ons beleefd groet. Ik knik vriendelijk en samen lopen Jake en ik naar binnen. Binnen lijkt het restaurant nog groter. De hal is ruim en door de witte vloeren lijkt de ruimte nog groter. Jake en ik hangen onze jassen in de garderobe en melden ons bij de receptie. Nadat hij zijn naam heeft doorgegeven komt er een vrouw onze kant op om ons naar onze tafel te brengen.

'Thank you,' zegt Jake tegen de vrouw. Mijn oog valt op de champagne en de wijnglazen. Hij schuift mijn stoel iets voor me naar achter en glimlachend kijk ik hem aan. Hij is lief. Nog liever dan de avond van het stappen. Zijn woorden spoken nog steeds door mijn hoofd. Ik wilde hem kussen, maar hij liet het niet toe. Hij liet het niet toe omdat hij niet wist of ik het echt wilde. Hij wil dat ik zeker ben van mijn zaak en ik weet van mezelf dat ik daar moeite mee kan hebben.

'The champagne you asked for, sir.' De vrouw die ons naar onze tafel heeft gebracht schenkt de champagne voor ons in en geeft ons de menukaart. Dankbaar glimlachen we en dan kijk ik naar hoe de vrouw weer wegloopt.

'What is this for?' Ik wijs even naar de champagne en kijk Jake vragend aan.

'To drink up,' zegt hij. Ik moet even lachen.

'Why are you laughing?' Vraagt hij met een brede glimlach. Nu begin ik nog harder te lachen.

'Tell me,' zegt Jake die nu ook aan het lachen is. Ik haal mijn schouders even op en zeg niets. Het kijken in zijn donkere bruine ogen zorgt ervoor dat ik niet weet wat ik moet zeggen.

'You were saying it so seriously.' Jake knikt.

'Yeah I know. Funny, right?' Lachend knik ik. Jake geeft me mijn glas en samen proosten we op een leuke avond. De serveerster komt terug om onze bestelling op te nemen en na een een halfuurtje zitten we aan ons hoofdgerecht.

'It's delicious,' zeg ik. Ik neem een hap van mijn steak en zie dat Jake het al bijna op heeft. Nadat we alles op hebben en we genoten hebben van ons toetje rekent Jake af en verlaten we het restaurant. Buiten staat er een andere taxi voor ons klaar.

'We are going to the London Eye,' zegt Jake. 'It is beautiful in the evening.' Ik knik en kijk hem even glimlachend aan. Na ongeveer weer een halfuurtje rijden komen we aan bij de London Eye. Jake geeft de taxichauffeur geld en samen stappen we uit. Het is erg rustig gelukkig. We melden ons en Jake betaald de vrouw achter de balie. Na vijf minuten kunnen we in de cabine en gaan we langzaam omhoog. Het is fijn om met z'n tweeën een eigen cabine te hebben. Stiekem vind ik het wel een beetje eng. Hoogtes zijn niet mijn ding en zeker reuzenraden vind ik niet prettig. Toch probeer ik niet aan de hoogte te denken en kijk ik naar Jake. Genietend kijkt hij door het raam.

'It's always stay gorgeous,' zegt hij. Ik knik en kijk naar de Tower Bridge en de lichtgevende Wesminster Abbey. Ook de Big Ben is mooi verlicht. Zodra we op het hoogste punt zijn pakt Jake zijn telefoon en komt hij dicht naast me staan. Samen maken we een paar selfies. Dit is één van de beste avonden in mijn leven. Het voelt fijn om bij Jake te zijn. Het geeft me een rustig en vertrouwd gevoel en ik ben blij dat ik met hem op date ben gegaan. Boven staan we nog een tijdje stil om te genieten van het uitzicht. We kijken elkaar even aan, maar zeggen niets.

'I like you, Lucy,' zegt hij dan. 'I really like you.' Ik glimlach even en bijt op mijn lip.

'I like you too,' zeg ik. Hij glimlacht en pakt mijn hand. Zachtjes geeft hij me een kus op mijn voorhoofd en pas als we helemaal beneden zijn laat hij mijn hand weer los. We stappen weer in de taxi en het duurt niet lang voor we thuis zijn.

'Thank you,' zeg ik tegen de taxichauffeur. Samen stappen we uit en lopen we het huis weer in. Jake draait de deur op slot en hangt mijn jas aan de kapstok. Even kijken we elkaar aan.

'Thank you for everything,' zeg ik tegen hem. 'I had a great evening.' Jake knikt.

'Me too,' zegt hij. Ik glimlach even en wil me omdraaien om naar boven te lopen, maar net voor de trap draai ik me om en loop ik terug naar Jake. Mijn lippen druk ik op die van hem en als zijn tong om toestemming vraagt bij mij naar binnen te komen open ik voorzichtig mijn mond. Langzaam draaien onze tongen rondjes om elkaar heen. Het voelt geweldig. Van mij mag dit moment uren duren. Na een tijdje trekt hij zijn gezicht terug en geeft me nog een kort kusje op mijn wang.

'Sleep well, lovely girl,' zegt hij. Ik glimlach en druk snel nog een kus op zijn voorhoofd.

'Sleep well, lovely boy,' zeg ik. Dan loop ik naar de trap om toch echt naar boven te gaan.

———
Eindelijk weer een hoofdstuk! Ik heb ongeveer 2,5 week niets meer geüpload. Sorry daarvoor!

Ik zal eerlijk zijn. Ik had er even geen zin meer in omdat ik niet wist wat ik verder moest schrijven. After I met you begint toch echt aan zijn einde te komen en daar ga ik nu ook naar toe werken. In een boek moet een verhaal blijven zitten en ik vind dat mijn verhaal te langdradig gaat worden als ik nu doorga. Ik weet nu hoe ik het boek ga laten eindigen en vanaf nu ga ik ook gewoon weer 2/3 keer per week uploaden. Ik weet niet hoeveel hoofdstukken er nog aan komen, maar het einde is bijna in zicht!

Ik heb ook heel erg de drang om te beginnen aan een nieuwe boek! Ik ben al een hele tijd bezig met After I met you en ik heb al veel nieuwe ideeën voor een nieuw boek!

Ik hoop dat jullie nog zin hebben in de laatste hoofdstukken en dat jullie het respecteren dat het einde er bijna is en vol enthousiasme gaan wachten op een gloednieuw boek van mij! -x

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu