Lucy
De volgende ochtend zijn we al vroeg bij de school waar ik ga kijken. Het is niet heel ver van Jake's appartement en het ziet er mooi uit. Jake pakt mijn hand en samen lopen we naar binnen. Het is zaterdag en dat betekent dat het alleen open is voor mensen die willen kijken. Jake en ik melden ons bij de receptie en binnen vijf minuten komt een wat jongere vrouw ons ophalen. Zij gaat ons de rondleiding geven.
'I'm Jill,' zegt de vrouw terwijl ik haar de hand schud.
'Lucy,' zeg ik. Ook Jake stelt zich voor en dan lopen we met zijn drieën naar de hal op de begane grond. Jill legt ons uit dat zij van de opleiding fotografie is en ze er ons alles over kan vertellen.
'The photography education is on the first floor,' zegt Jill. Met zijn drietjes lopen we naar de eerste etage. Bovenaan de trap zijn allerlei lockers en snel lopen we door naar de gang waar de lokalen beginnen. Aan de muren hangen verschillende foto's die door leerlingen zijn gemaakt. Aan de linkerkant hangen allemaal zwart-wit foto's en aan de rechterkant hangen foto's met kleur. Het ziet er leuk uit.
'Here you will get a lot of lessons.' Jill laat ons de lokalen zien waar ik veel tijd zou gaan doorbrengen. De lokalen waar we foto's kunnen maken, waar we de foto's kunnen bewerken en waar we de standaard vakken zoals Engels krijgen.
'We have classes of twenty students. Each class has a mentor and. You want to work and go to school for one day, right?' Vragend kijkt Jill me aan. Ik knik en ik leg uit dat ik gister al een intake gesprek heb gehad.
'You go to school on Wednesday and the other days you work.' Ik knik begrijpend en loop samen met Jake achter haar aan naar een grote open ruimte waar je rustig kunt werken aan je opdrachten. Jill laat ons nog de kantine zien en dan legt ze uit dat als ik besluit hier naar school te gaan ik me voor februari moet aanmelden.
'Thanks for everything,' zeg ik tegen Jill. Ik geef haar een hand en dan loop ik samen met Jake terug naar de auto. Ik kijk even op het klokje en zie dat het twaalf uur is.
'My friends want to meet you,' zegt Jake. 'They want to have lunch with us.' Ik knik even en zeg dat ik het een leuk idee vind. Zodra Jake en ik de auto hebben geparkeerd voor het appartement lopen we samen richting Oxford Street. In de verte zie ik een leuk lunchtentje waar we naar binnen gaan.
'Hey there!' Roept een meisje met halflang rood haar. Ze zwaait enthousiast en Jake trekt me mee richting haar tafel waar ook nog vier anderen zitten. Hun vriendengroep bestaat dus uit vijf mensen.
'This is Lucy,' zegt Jake. Het meisje met het rode haar geeft me een hand.
'Nicole,' zegt het meisje. Ik glimlach en loop dan naar de jongen met wat donkerder haar die naast haar zit.
'I'm Alan.' Hij ziet er leuk en sociaal uit. Ik stel me voor en loop dan naar de twee anderen aan de overkant van de tafel.
'Davy,' zegt de jongen met donkerblond haar. Hij geeft me een hand.
'Lucy,' zeg ik. Als laatst loop ik naar het meisje dat naast Davy zit. Ze heeft blond haar en ziet er mooi uit.
'Hello! I'm Megan.' Ik glimlach vriendelijk en dan schuiven Jake en ik ook aan.
'Nice to meet you,' zegt Alan. Ik knik en pak de menukaart om te kijken wat ik wil bestellen. De serveerster komt om te vragen we willen drinken en we besluiten ook gelijk om ons eten te bestellen.
'Did you like the school?' Vraagt Megan aan me. Ik knik en leg uit wat mijn planning zou zijn als ik naar Engeland zou komen. Alan knikt enthousiast.
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...