Lucy
'Hebben jullie een leuk gastgezin?' Vraagt Nienke die voor ons in de bus zit. Enthousiast knikken we.
'Een groot gezin,' zeg ik. 'Ze zijn allemaal heel aardig.' Finn houdt een zak drop voor me en meteen pak ik er een handje uit. Het duurt niet lang meer voor we bij de Tower Bridge zijn en ik ben daarom ook blij als de brug in de verte te zien is. Ik vind dat we voor vandaag wel lang genoeg in de bus hebben gezeten. Zodra de bus stil staat stapt iedereen uit. Met zijn allen lopen we achter Nienke en Nanda aan. De docenten die ons bij deze activiteit begeleiden.
'We gaan beginnen met de eerste opdracht.' Nanda legt uit dat we met een fotocamera foto's moeten maken van de brug. Op het formulier staan de posities die we moeten maken.
'Jullie hebben hier een halfuur voor,' sluit Nanda haar verhaal af. Nienke deelt ondertussen de camera's uit.
'De camera die je hebt gebruik je de hele week. Als er iets mee gebeurd is het voor eigen kost.' Nienke overhandigd me een camera en met z'n vieren lopen we naar de ingang van de brug.
'Als we nou gewoon snel de foto's maken kunnen we daarna ergens hangen,' zegt Finn. Ik lach even.
'Jij ziet dit gewoon als vakantie,' zeg ik. Hij knikt en lachend schudt ik mijn hoofd. We lopen de trap op en als we boven op het midden van de brug zijn neemt Aiden de camera over om de eerste foto's van het uitzicht te maken.
'Dit ding heeft ontzettend veel knopjes. In de opdracht staat dat we ook met een wazige achtergrond moeten nemen. Weet ik veel welk knopje dat is.' Britt lacht even en neemt de camera over.
'Ik heb vaker met zo'n toestel gewerkt,' zegt ze. Alle plaatjes die op het formulier staan fotograferen we na en als we ze eenmaal hebben lopen we weer naar beneden om nog wat foto's voor onszelf te maken. Om half zes is iedereen weer bij het verzamelpunt en gaan we allemaal de bus weer in.
'We gaan eten bij een pizzeria,' hoor ik Nienke door de bus roepen. 'Daarna is het plan om een wandeltocht te maken langs de London Eye en om half elf wordt iedereen thuis weer afgezet.' Het is ongeveer een halfuurtje rijden naar het restaurant en zodra we allemaal binnen zijn zoeken we met zijn viertjes een tafeltje.
'What would you like to drink?' De serveerster staat ondertussen bij ons en alle vier bestellen we een cola. Zodra de vrouw terug is gekomen bestellen we een pizza en na een kwartiertje staat ons eten op tafel.
'Het smaakt goed,' zegt Aiden. Ik lach en knik. Hij heeft gelijk. De pizza's zijn hier heerlijk. We kletsen wat en na een uur lopen we naar buiten.
'Vanaf hier begint de wandeltocht,' zegt Nienke. 'Het is de bedoeling om ondertussen foto's te maken van bijzondere plekken. Die foto's hebben we nodig voor een opdracht op school. Denk goed aan licht effecten en de scherpte.' Na de uitleg lopen we met zijn allen achter elkaar aan. De stad is mooi verlicht en daardoor zijn foto's maken ideaal. Van wat bijzondere plekken maken we foto's en na een een uur zakken we uitgeput op de grond voor de London Eye.
'Gaan we hier nog in?' Vraagt Finn aan Nienke. Nienke knikt even.
'Deze week een keer. Als jullie in de avond nog willen is het voor eigen kost.' Na korte uitleg over morgen stappen we de bus weer in en rijden we richting huis. Wij zijn de eerste die worden afgezet. Met zijn viertjes lopen we naar binnen.
'Hi there!' Groet Jake ons. Ik lach even als ik hem languit op de bank zie liggen.
'Hey,' zeg ik. Het is stil in het huis. Volgens mij is de rest al naar bed gegaan.
'How late are we going out?' Vraagt Finn. Jake kijkt even naar de klok.
'At twelve.' Finn knikt.
'Dan ga ik me even omkleden.' Ik kijk even naar de rest en been dan naar boven. Uit de kast pak ik mijn strakke zwarte jurkje en daarna trek ik mijn zwarte hakken aan. Ik schrik even als er op de deur wordt geklopt.
'Ja?' Zeg ik vragend. De deurklink gaat naar beneden en Jake komt naar binnen.
'Oh, hey,' zeg ik. Mijn donker haren gooi ik uit mijn hoge staart en borstel ik door.
'Can I ask you something?' Jake kijkt me vragend aan.
'Of course you can,' zeg ik snel. Ik pak even mijn make-up tasje en smeer nog wat mascara op mijn wimpers.
'What are you doing tomorrow night?' Ik pak even de planning die op het bed ligt.
'We are back at nine,' zeg ik. Ik pak mijn parfum van de kast en spuit wat in mijn nek.
''Would you like to drink something with me?' Ik voel even een kriebel door mijn buik gaan als hij dat vraagt. Ik ken hem amper?
'Yes,' zeg ik uiteindelijk. Het kan toch geen kwaad om iets te drinken met iemand die niets van me weet. Jake glimlacht even en loopt dan weer de slaapkamer uit.
———
Sorry voor de veel te late update! Ik heb het heel druk gehad en loop een beetje vast met het verhaal! Ik wens jullie hele fijne feestdagen! 🎄
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...