Lucy
Rennend ren ik een steegje in waar ik het sms'je dat ik net heb gekregen nog een keer lees.
Anoniem: Ik weet dat je weer samen bent met Mason. Weet je zeker dat je Nigel niet meer wil?
Mijn hart bonkt weer als ik het nog een keer lees. De sms'jes beginnen weer. Snel toets ik het nummer van Feline in. Ik heb haar al heel lang niet meer gezien en ik denk dat ik bij haar wel een nachtje mag doorbrengen. Feline ken ik van een vakantie. Ze is twintig en woont al op zichzelf.
'Hey meid!' Roept ze enthousiast. Ik lach. Het is altijd leuk om Feline's stem weer te horen.
'Hey. Kun je me komen ophalen van het station?' Het is even stil aan de andere kant van de lijn.
'Station Den Haag?' Zegt ze vragend.
'Ja. Ik pak de trein van half negen dus ik zal er rond kwart over negen wel zijn,' zeg ik terwijl ik het steegje uit loop en richting het station ren.
'Gaat het wel goed, Lucy?' Vraagt ze.
'Ja. Tot zo,' zeg ik snel voordat ze nog meer wil weten. Net wanneer ik heb opgehangen komt er weer een sms'je binnen. Zuchtend open ik het en begin ik te lezen.
Anoniem: Vluchten voor je daden?
Verschrikt kijk ik om me heen, maar ik zie niemand die ik ken. Ik loop wat sneller en haal snel een kaartje om naar Den Haag te gaan. In de verte zie ik de trein al aankomen. Snel ren ik de trap op en zodra de trein stil staat klim ik erin.
'Goedenavond station Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal.' Hoor ik de machinist zeggen door de speakers. Ik stuur mijn moeder een sms'je en typ dat ik bij Carmen slaap. Zodra de trein gaat rijden sluit ik even mijn ogen.
'Mag ik je kaartje zien?' Vraagt de conducteur die voor me staat. Ik kijk even op mijn telefoon en zie dat het al tien over negen is. Ik heb de tijd niet meer in de gaten gehouden.
'Alstublieft,' ik overhandig hem mijn kaartje. Dankbaar knikt hij en dan loopt hij verder.
'Aankomst Den Haag Centraal,' zegt de machinist weer. Ik loop de trein uit en loop zoekend over het perron naar Feline.
'Lucy!' Feline komt op me afgelopen. Ik gooi mijn armen om haar heen en kijk haar dan aan.
'Fijn je weer te zien,' zeg ik. Ik loop achter haar aan naar haar auto.
'Waar is je bagage en waarom wil je zo opeens komen?' Ik stap in de auto en doe mijn gordel om.
'Ik miste je,' zeg ik. Ze kijkt me even aan.
'En nu de waarheid graag,' zegt ze. Ze glimlacht even lief. Ik weet dat ik het Feline kan zeggen en daarom begin ik bij het begin. Van de relatie met Nigel, Mason die weer terug is en de anonieme berichtjes die ik krijg.
'Hoe heb je hier aan kunnen beginnen?' Vraagt ze. Ik zucht. Ik had deze reactie kunnen verwachten en ze heeft gelijk.
'Het gebeurde gewoon,' zegt ik zachtjes. Feline legt haar hand even op mijn schouder. Ze is er altijd voor me. Wat voor een stomme dingen ik ook doe. Ze blijft me steunen. Dat is zo fijn aan Feline. Ze is slim en eerlijk en daarom ben ik zo blij dat ik haar ken.
'Je bent dom geweest,' zegt ze eerlijk. 'Maar iedereen doet domme dingen.' Ik lach even.
'Kunnen we gewoon gaan rijden,' vraag ik bijna smekend. Ik wil slapen. Ik ben moe van al dat gedoe wat er speelt. Feline begint te rijden en al snel zie ik haar appartement.
'Hier ben ik lang niet meer geweest,' zeg ik zodra we haar appartement op verdieping één naar binnen lopen. Feline loopt naar de slaapkamer en komt terug met een joggingbroek en shirtje.
'Voor de nacht,' zegt ze terwijl ze het setje kleren naar me gooit. Dankbaar glimlach ik.
'Heb je geen plannen morgen?' Vraagt ze aan me.
'Mag ik alsjeblieft hier blijven ?' Vraag ik met een pruillipje in de hoop dat ze het doet.
'Ik kan dat niet maken, Lucy. Je moeder wordt ongerust en wat zal ze wel niet van me denken?' Snel schud ik mijn hoofd.
'Ze denkt dat ik bij Carmen slaap en ze mag je. Ze zal nooit anders over je denken. We kennen je al zo lang,' zeg ik. Ik zie Feline even twijfelen.
'Het is maar voor één dagje,' zeg ik. Uiteindelijk knikt ze.
'Één keer hoor,' zegt ze. Ze springt op de bank en start Netflix op.
'Horrorfilm dan maar?' Vraagt ze. Lachend knik ik.
———
Het volgende hoofdstuk is al in de maak. Vinden jullie het leuk als die ook vanavond al online komt of willen jullie het liever morgen?
Feline
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...