Lucy
Één jaar later
'Hurry up!' Roep ik zeurend tegen Jake. Zenuwachtig kijk ik om me heen en vanuit de wc hoor ik gelach.
'I'm ready,' zegt hij terwijl hij zijn natte handen aan mijn jas afveegt.
'Bah!' Roep ik lachend. Hand in hand lopen we richting ons vliegtuig en zodra we naar binnen mogen zoeken we onze plekken op. Eindelijk is het weer tijd om naar Nederland te gaan. Een jaar is verstreken en er is veel gebeurd. Ik heb super veel geleerd bij Grace en een leuke tijd gehad op de school waar we destijds bij hadden gekeken. Ook zijn we één keer tussendoor naar Nederland geweest voor de bruiloft van Aiden en Eva. Ja inderdaad! Ik kon mijn oren ook niet geloven toen Aiden me belde en hij zei dat ze gingen trouwen. Toch was het een geweldige dag en was het fijn om iedereen weer te zien. Nu heeft Jake zijn appartement verkocht en hebben we samen een nieuwe in Amsterdam gevonden. Op dit moment is de verhuiswagen onderweg naar Nederland en zullen wij ook eindelijk over een uurtje weer op Schiphol landen! Langzaam stijgen we op en genieten Jake en ik van het uitzicht dat we zien. Eenmaal boven in de lucht laat ik mijn hoofd op zijn schouder vallen en val ik rustig in slaap. Na een uurtje maakt de stem van de stewardess me wakker en zie ik de landingsbaan al liggen.
'We're back,' zeg ik. Jake knikt en knijpt in mijn hand.
'You're happy?' Vraagt hij aan me. Ik knik zachtjes.
'Because i'm with you,' zeg ik. Ik glimlach even en als we geland zijn pakken we onze tassen en lopen we samen het vliegtuig uit.
'Lucy!' Hoor ik zodra we door de klapdeuren zijn. Achter de hekken staan mijn ouders en Kimberly op ons te wachten. Met mijn rugzak op mijn rug ren ik op ze af en vlieg ik in de armen van mijn moeder.
'Ik heb je gemist!' Roep ik. Mam drukt een kus op mijn wang en knikt.
'Ik jou ook,' zegt ze. Nadat ik Kimberly en pap ook gekust heb lopen we met zijn vijfjes naar de auto. Samen met Jake en Kimberly kruip ik achterin.
'Zullen we als eerst de sleutel ophalen?' Vraagt mam. Ik knik en met zijn allen rijden we naar ons nieuwe appartement dat maar een kwartier van mijn ouders' huis vandaan ligt. Het is fijn om het appartementencomplex weer te zien. Samen met Jake, mijn ouders en Kimberly lopen we naar de lift en gaan we naar zesde en gelijk de hoogste etage waar ons appartement ligt. Voor de deur knijp ik even zachtjes in zijn hand en dan wordt de deur geopend door de makelaar.
'Goedemiddag,' zegt de man in het blauwe pak. Hij laat ons binnen en het is een heerlijk gevoel om hier weer binnen te zijn. In de woonkamer die nu helemaal leeg is groeten we de bewoners die het huis aan ons verkopen. Dit is de tweede keer dat we ze zien.
'Nice to see you again,' zegt het jonge koppel tegen ons. Ik knik en geef ze een hand. Met zijn allen gaan we om de tafel zitten en nemen we alles nog een keer door. Na een uitleg van ongeveer tien minuten mogen Jake en ik eindelijk tekenen.
'Congratulations!' Roept de makelaar. Hij en de bewoners geven ons een hand en dan overhandigd hij me eindelijk de sleutels.
'Thank you very much,' zegt Jake. Nadat mam een foto van ons heeft gemaakt met de sleutel verlaten we weer met zijn allen het appartement.
'I have a surprise,' zegt Jake. Hij wiebelt even met zijn wenkbrauwen naar mijn moeder en verbaasd kijk ik haar aan als ze de verkeerde afslag naar huis neemt.
'Wat gaan we doen?' Vraag ik. Pap lacht even.
'Als we dat zeggen is het geen verrassing meer.' Ik zucht even en besluit het op me af te laten komen. Na een halfuurtje parkeert mam de auto voor het restaurant waar we met Jake waren toen hij voor het eerst in Nederland was.
'Good surprise,' zeg ik tegen hem als we in de wachtrij staan. Jake lacht even naar mijn moeder en zegt niets.
'Wacht maar,' zegt ze. Bij de balie geeft Jake zijn naam door en dan lopen we met zijn vijfjes achter de serveerster aan.
'Hey!' Hoor ik dan. Mijn ogen worden groot als ik al mijn vrienden achterin aan de grote tafel zie zitten.
'Jake...-,' stamel ik. Ik weet niets te zeggen. Snel druk ik een kus op zijn mond. 'This is so sweet,' zeg ik. Jake neemt mijn jas aan en hangt hem over een lege stoel. Iedereen die op het afscheidsfeestje was is er. Inclusief Finn. Snel loop ik op iedereen af om ze een kus te geven.
'Het is zo fijn om jullie weer te zien,' zeg ik als we aan tafel zitten. De serveerster komt om onze bestelling op te nemen en waarschuwt ons dat het wel even kan duren omdat we met zoveel zijn. Het etentje verloopt snel. Ik vertel ze al mijn verhalen over Engeland en luister dan aandachtig naar de verhalen van de anderen. Na ruim twee uur heeft iedereen zijn eten op en genieten we met zijn allen nog even na van dit moment.
'I'll be right back,' zegt Jake. Vragend kijk ik hem aan en dan zegt hij dat hij naar de wc moet.
'Hoe gaat Jake het hier doen met de taal?' Vraagt Aiden aan me. Ik lach even.
'Hij gaat een cursus Nederlands volgen,' leg ik uit. 'En we hoopten dat jij hem ook een beetje zou kunnen helpen vanwege je Engelse achtergrond.' Aiden knikt.
'No problem,' zegt hij waarna de rest begint te lachen. Opeens gaan de lichten uit en branden alleen nog de kaarsen die op elke tafel staan. Langzame muziek begint te spelen en verbaasd kijk ik om me heen.
'Wat is dit?' Vraag ik. Mijn ouders halen hun schouders op en het duurt niet lang voor ik Jake in pak en met een grote bos rode rozen op me af zie komen lopen. Mijn mond voel ik open vallen van verbazing en ik schrik als hij voor me staat en hij me de bos rozen geeft.
'Hey babe,' zegt hij. Ik lach en voel ondertussen de tranen vanuit mijn ogen naar beneden rollen.
'You didn't expect this, right?' Ik schud mijn hoofd en zeg niets.
'I love you so much, Lucy,' zegt hij. Ik voel meer tranen naar beneden lopen en weet nog steeds niets te zeggen.
'Lucy,' begint hij. 'You are the women of my life,' zegt hij. Zijn hand glijdt naar zijn zak en dan pakt hij er een klein rood doosje uit.
'Will you marry me?' Vraagt hij dan terwijl hij het doosje opent en ik een gouden ring met een zilveren diamantje tevoorschijn zie komen. Terwijl ik in snikken uitbarst knik ik ja.
'Yes,' zeg ik. 'Of course!' Nadat hij de ring bij me heeft omgedaan gaan alle lichten weer aan, hoor ik iedereen in het restaurant klappen en vlieg ik hem om de hals.
'I love you too,' zeg ik nog. Volgend jaar is er dus weer een bruiloft. Dit keer is het alleen niet die van een ander, maar is het die van onszelf! En met die gedacht druk ik mijn lippen op die van hem.
———
That's it. 😊Vanavond komt het dankwoord online! ❤️
JE LEEST
After I met you
Romans'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...