Epiloog - 2.1

6.6K 207 20
                                    

Lucy

Genietend sluit ik mijn ogen. De zon brandt fel op mijn blote rug en de grassprietjes kriebelen onder mijn blote voeten. De perfecte zomerdag.

Twee jaren zijn verstreken en het is niet te beschrijven hoe snel de tijd gaat. Er is veel gebeurd in de tussentijd. Ik heb mijn diploma gehaald, een tussenjaar genomen, Janne's kind is ondertussen alweer anderhalf en gelukkig ben ik nog steeds samen met Mason.

'Waar denk je aan?' Vraagt Carmen die zich naar me omdraait.

'Aan hoe snel de tijd eigenlijk kan gaan,' zeg ik. 'Vind je het niet raar? We zijn gewoon alweer twee jaar van school en jij gaat het tweede jaar van je opleiding in.'

'Heb je spijt van je tussenjaar?' Vraagt Carmen. Ik schud mijn hoofd.

'Ik wist toch niet wat ik wilde.' Jayda en Roos draaien zich ook naar me om en ik kijk even naar Mason die met de vriendjes van Jayda en Roos van de duikplank springen.

'Vind je het eng om op jezelf te gaan?' Vraagt Roos. Ik schud mijn hoofd.

'Ik ben niet alleen. Ik ga met Mason en de anderen lijken me best aardig.' Een paar weken geleden stond er een advertentie op Facebook.  Er waren twee kamers vrij in een studentenhuis in Utrecht. Mason en ik gaan beiden in die stad studeren en het leek ons een perfect pand om in te trekken. Nadat we hadden gereageerd kregen we al snel bericht dat we het geworden waren!

'Ben je niet bang dat Mason en jij nu meer ruzie krijgen?' Ik schud snel mijn hoofd.

'We hebben al twee jaar wat,' zeg ik. 'We horen bij elkaar.'

'Dat horen we zeker!' Mason kruipt naast me op de handdoek en drukt een kus op mijn mond.

'Jammer dat we allebei een aparte kamer hebben,' zegt hij. Ik druk lachend mijn hand tegen zijn gezicht.

'Ik hou ook van jou,' zegt hij. Ik kijk even op mij telefoon en zie dat het drie uur is.

'We moeten gaan,' zeg ik. 'Ik moet nog inpakken.' De rest knikt en snel ruimen we alle spullen op. Zodra iedereen droog en aangekleed is fietsen we richting huis.

'Tot morgen!' Roep ik tegen de rest. Mason en ik slaan af en parkeren onze fietsen in de tuin.

'Daar zijn onze zwemmers,' zegt mijn moeder. 'Lekker dagje gehad?' Ik knik en druk een blikje cola in Mason's hand.

'Ik ga inpakken,' zeg ik. Mason volgt me naar boven en meteen haal ik mijn koffer onder mijn bed vandaan. De doos met overige spullen is al gevuld.

'Ik vind het raar om me te bedenken dat ik op kamers ga en aan een studie ga beginnen,' zeg ik. 'Alles van vroeger staat nog zo dichtbij.'

'Je bent niet alleen, Lucy.' Ik knik en kijk Mason dankbaar aan. Na de laatste kleren in de koffer gestopt te hebben laat ik Mason uit.

'Ik haal je morgen om elf uur op. We worden half twaalf verwacht.' Ik knik en kijk dan naar hoe hij weg fietst.

'Heb je er al zin in?' Vraagt pap die op de bank zit. Ik knik en ga aan de tafel zitten.

'Je moet wel gezond blijven eten!' Ik lach even en neem een hap van de broccoli. Na het eten neem ik een warme douche en het duurt niet lang voor het half tien is en ik in bed kruip.

De volgende ochtend word ik wakker door mijn moeder die mijn kamer in komt.

'Mason is er over een halfuur,' zegt ze. Snel spring ik uit bed en kleed ik me aan. In de badkamer was ik mijn gezicht en doe ik mijn donkere haren in een hoge knot. De laatste nodige spullen uit mijn kamer stop ik in de laatste doos en dan loop ik met mijn koffer naar beneden.

'Ik ga je zo missen!' Roept Kimberly die op de bank zit. Ik lach even en eet een boterham met pasta.

'Ik kom in het weekend langs,' zeg ik.

'Ik pak de laatste dozen even,' zegt pap die naar boven loopt om mijn spullen te pakken. Zodra mijn broodje op is en Mason is gearriveerd plaats ik mijn koffer in de auto.

'Heb je alles?' Vraagt mam die de achterklep dichtslaat. Ik knik en gooi mijn armen om haar nek.

'We bellen,' zeg ik. Ze knikt en ik hoor haar snikken.

'Tot snel lieverd,' zegt pap die een kus op mijn wang drukt. Ik knik en stap de auto in.

'Let je een beetje op ons meisje?' Vraagt pap aan Mason. Hij knikt en geeft hem een hand. Mam drukt een kus op Mason's wang en dan kruipt Mason achter het stuur. Ik zwaai even naar mijn ouders en zusje totdat ik ze niet meer kan zien. 

———

Vanwege inspiratie iets eerder!

Het eerste hoofdstuk van deel 2! Ik heb opeens best veel inspiratie en ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden!

Wie is benieuwd naar deel 2? -x

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu