1.11

14K 355 198
                                    

Lucy

Onzeker sta ik om zes uur voor Mason's huis. Ik twijfel of ik zou moeten aanbellen of niet.
Ik twijfel of ik überhaupt wel naar binnen moet om met ze te gaan eten.

Nigel zou het niet leuk vinden. Telkens zie ik weet voor me hoe Nigel zijn ex omhelst had en zonder erbij na te denken druk ik op de bel.

'Fijn dat je er bent,' zegt Mason die in de deuropening staat. Hij gebaart dat ik binnen kan komen.

'We eten aardappelpuree!' Zodra Mason dat zegt kijk ik hem verschrikt aan. Hij begint te lachen.

'Tuurlijk niet. Ik weet toch dat je dat echt vies vindt!' Ik glimlach en hang mijn jas aan de kapstok.

'Goedenavond,' zeg ik tegen zijn ouders en zusje als ik naar binnen kom.

'Leuk dat je er bent,' zegt zijn vader. Ik knik en ga naast Mason aan tafel zitten. Ik zit precies op dezelfde plek als vroeger.

'Je favoriete gerecht!' Esther haalt de deksel van de pan en verlekkerd kijk ik naar de lasagne die in de pan zit.

'Smakelijk eten,' zegt zijn vader als iedereen wat op zijn bord heeft. Ik neem een hap van mijn eten. Het is net zo lekker als toen ik nog in een relatie zat met Mason.

'Hoe gaat het nu met je?' Vraagt zijn vader.

'Goed hoor. Met u ook?' Even lacht hij.

'Zeg maar weer gewoon je en David.' Ik knik even. 'Maar het gaat goed hoor!' Roept hij.

Ik merk dat Mason's zusje het ongemakkelijk vindt om mij weer aan tafel te hebben. Ik kon altijd wel goed met Lina. Ze lijkt totaal niet op mijn eigen zusje.

'Hoe zit het met de liefde?' Vraagt David nu. Hij grinnikt even. Wat moet ik hier nou op zeggen? Ik kan moeilijk over Nigel beginnen.

'Z'n gangetje,' zeg ik uiteindelijk maar. Ik wil er niet te veel over kwijt en als ik zeg dat ik niet in een relatie zit lieg ik. Ik wil niet liegen tegen David en Esther.

'Toen Esther en ik hoorde dat het misschien wel weer wat zou worden tussen jullie waren we dolblij.' Zodra David dat zegt kijk ik hem verbaasd aan.

'Mason zei dat de gevoelens voor hem weer terug waren.' Ik voel mijn ogen even groot worden. Hij heeft gewoon lopen liegen!

'Pardon?' Verbaasd kijk ik hem aan. Even trekt hij een smekend gezicht. Zo'n gezicht van: "Speel mee alsjeblieft."

'We hebben je altijd gemogen en een leuk meisje gevonden, Lucy. Ik glimlach wat onzeker en weet niets te zeggen.

'Ik wil daarom dat je weet dat je hier altijd welkom bent.' Mijn blik werp ik op de lasagne.

'Sorry.' Ik sta op en loop naar de gang. Snel trek ik mijn jas aan en loop ik het huis uit.

'Wat ga je doen?' Vraagt Mason die nu ook bij mijn fiets staat.

'Ik dacht dat je veranderd was!' Schreeuw ik.

'Maar je gebruikt me nog steeds!' Ik spring op mijn fiets en fiets weg.

'Laat het me uitleggen!' Hoor ik Mason nog roepen. Snel trap ik door. Wat denkt hij wel niet! Dat hij me met een etentje terug krijgt?

Eenmaal aangekomen bij Nigel's appartement stop ik de sleutel in het slot en loop ik naar binnen. Uit de voorraad kast pak ik een zak chips en spring ik op de bank om Netflix te kijken.

'Hey!' Roep ik naar een anderhalf uur als de deur open gaat. Verbaasd kijk ik naar de jongeman die in de deuropening van de woonkamer staat.

'Wie ben jij?' Vraag ik aan hem. Hij lacht even en komt op me afgelopen. Hij steekt zijn hand uit.

'Jeffrey.' Ik schud hem de hand en kijk hem aan. 'Ik ben Nigel's beste vriend en woon hieronder!' Hij gaat naast me zitten.

'Ik ben Lucy,' zeg ik. Hij lacht even.

'Ja ik zie zo al dat je geen Janne bent! Jij bent wel wat leuker dan Janne.'

'Janne?' Vragend kijk ik hem aan.

'Nigel's ex,' legt Jeffrey uit. 'Hij is nu naar haar toe om te praten.' Verbaasd kijk ik hem aan.

'Nig...-' Ik kan me nog net inhouden.

'Meneer Howard heeft een personeelsetentje hoor, zeg ik. Ik kijk verward naar de klok.

'Meneer Howard?' Vraagt Jeffrey. 'Jij bent zeker z'n leerling?' Ik knik even. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Waar is hij nou?

'Hij gaf me de sleutel voor ons bijles uurtje en zou om acht uur terug zijn van het etentje,' leg ik uit. Ik kijk naar de klok. Inmiddels is het half negen.

Waar blijft hij?

———

Wat zouden jullie het leukste koppel vinden?

Lucy & Nigel / Lucy & Mason

Ben benieuwd naar de meningen!

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu