2.7

4.9K 176 17
                                    

Lucy

'Mason?' Ik zie hem even schrikken en vragend kijk ik hem aan. Ik kan zien dat hij me hier niet had verwacht.

'Wat doe je hier?' Vraag ik aan hem. Het meisje waarmee hij is gaat zitten en hij komt op me af.

'Dat kan ik ook aan jou vragen,' zegt hij. Ik haat het als mensen dat zeggen. Geef gewoon antwoord op mijn vraag.

'Ik vroeg jou eerst wat.' Hij fronst zijn wenkbrauwen even.

'We moeten in tweetallen werken aan een opdracht,' zegt hij. 'Ik ben met Eva.' Ik wil vragen waarom hij niet met een jongen is, maar dan kom ik natuurlijk weer jaloers over.

'Succes dan,' zeg ik. Gelukkig vraagt hij niet meer waarom ik hier ben. Ik kijk naar hoe hij weer naar Eva loopt en neem dan een slok van mijn thee.

'Wie is dat?' Vraagt Britt.

'Mijn huisgenoot,' zeg ik. Britt lacht even.

'Volgens mij niet alleen je huisgenoot.' Het is grappig. Britt kent me net een dag en kan nu al zien dat er meer is tussen Mason en mij.

'We hebben een relatie. We zijn samen naar Utrecht verhuisd, maar we hebben ruzie.'

'Wil je erover praten?' Vraagt ze. Ik haal mijn schouders even op. Ik heb geen zin om het er uren over te hebben, maar ze mag wel weten wat er gebeurd is.

'Hij heeft me gister betrapt. Ik had hem beloofd niet met Aiden te gaan praten, maar ik ben wel gegaan.' Britt bijt even op haar lip.

'Ik snap wel dat hij boos is,' zegt ze. 'Maar hij heeft niet het recht te beslissen met wie jij praat. Dat is aan jou.' Ik knik even. Britt heeft gelijk. Mason is wel boos op mij, maar ik ging daar deels voor hem heen.

'Ik ging naar Aiden toe om te zeggen dat hij me met rust moet laten. Dat ik een relatie heb van twee jaar en ik daar heel gelukkig mee ben.' Britt aait even over mijn hand.

'Hij trekt wel bij,' zegt ze. Ik haal even mijn schouders op.

'Misschien,' zeg ik. 'Maar als hij hoort dat ik naar London ga en hij een week bij me in huis ligt is het helemaal klaar.'

'Dat kan hij niet maken,' zegt Britt. 'Jij kan er toch niets aan doen dat jullie bij elkaar ingedeeld zijn?' Ik knik even en eet mijn tosti op.

'Ik betaal,' zegt Britt na afloop. Ik glimlach even dankbaar naar haar en kijk naar hoe Britt de serveerster een briefje van twintig geeft en het wisselgeld in haar portemonnee stopt.

'Kan ze niet gewoon stoppen met flirten?' Britt knikt even richting Mason en Eva en ik zie hoe Eva in een deuk ligt en even tegen Mason's bovenarm slaat.

'Zolang hij er maar niet in meegaat,' zeg ik.

'Ze is gevaarlijk,' zegt Britt. 'Geloof me. Ze heeft mij zoveel geflikt op de middelbare school en ik wil niet dat ze dat bij jou ook gaat doen.'

'Ik ken haar niet eens,' zeg ik. Britt knikt.

'Dat klopt, maar als Eva iets echt wilt gaat ze net zo lang door tot ze het heeft.' Britt draait zich om en loopt naar ze toe.

'Britt,' sis ik. Ze wenkt me en peinzend loop ik achter haar aan.

'Hey,' zegt ze overdreven lief tegen Eva. Mason kijkt me even aan, maar zegt niets.

'Hoe gaat het met Luke?' Vraagt Britt aan Eva. Ik kan zien dat Eva die vraag niet leuk vindt.

'We hebben een punt achter onze relatie gezet,' zegt ze. Britt begint even te lachen.

'Volgens mij heeft hij dat gedaan,' zegt ze. 'Het was ook niet erg slim van je om je op zijn beste vriend te storten.' Eva kijkt haar even waarschuwend aan.

'Leuk je te zien. We moeten weer eens bijpraten,' zegt Britt. Eva knikt en haar gezicht staat op onweer.

'Dat moeten we zeker,' zegt ze. Britt pakt me bij mijn hand en dan rijden we op haar scooter naar huis.

'Bedankt voor het afzetten,' zeg ik. Ik geef haar even een knuffel. 'En voor het eten.' Britt knikt.

'Laat het me weten als Eva begint met stoken.' Ik knik en loop dan naar de lift om naar boven te gaan.

'Hey,' zegt Casper die op de bank zit. 'Was je ook zo vroeg uit?' Ik knik wat en zeg niets over het spijbelen.

'Het is jouw beurt om te koken,' zegt hij. 'Samen met Mason.' Ik knik en plof naast hem op de bank.

'Wat kijk je?' Vraag ik.

'Een één of andere slechte komedie op Netflix. Kijk je mee?' Ik knik en focus me op de film.

Als iedereen tegen een uur of zes thuis is loop ik naar de keuken om te beginnen aan het eten.

'Je had me wel mogen roepen hoor,' zegt Mason als hij na een kwartier eindelijk uit zijn kamer is gekomen. Hij pakt een mes en helpt me met het snijden van de uien.

'Was het leuk met Eva?' Vraag ik. Mason knikt.

'Ja hoor. Ze is aardig en we hebben veel gelachen.' Ik knik wat, maar ik zeg niets.

'Dus je denkt dat het samenwerken met haar wel goed gaat komen.' Hij knikt.

'Heb je er moeit mee dan?' Snel schud ik mijn hoofd.

'Zolang je maar niet in haar geflirt trapt,' zeg ik waarschuwend. Mason begint even te lachen.

'Dan zie je meer dan ik,' zegt hij. 'Ze heeft net een relatie achter de rug en Eva en ik kunnen het gewoon goed met elkaar vinden. Dat is alles.'

'Dan heb je er dus ook geen moeite mee als Aiden en ik het volgende week in London goed met elkaar kunnen vinden?' Mason kijkt me even aan.

'Wat zeg je?' Vraagt hij.

'Je hebt me wel gehoord,' zeg ik. 'Ik ga de tafel dekken.' Met de borden in mijn handen loop ik de keuken uit.

———
Eva

———Eva

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu