2.18

4.4K 141 21
                                    

Lucy

Met zijn vijfjes zitten we in de taxi. Het is niet ver naar de club waar we heen gaan. Dat zei Jake tenminste. We zitten nu tien minuten in de auto. Het verbaasd me elke keer weer hoe leuk sommige huizen eruit zien. London is mooi en ik zou hier zeker willen wonen.

'We are here,' zegt de taxichauffeur. Jake overhandigd hem wat geld en dan stappen we uit. Bij de poort laten we onze legitimatie zien en dan mogen we naar binnen. Jake hangt mijn jas aan de kapstok en als bedankje glimlach ik.

'Shall we drink something?' Jake kijkt ons vragend aan en Aiden knikt. Met zijn allen lopen we naar de bar. Iedereen besteld een biertje en het duurt niet lang voor het in onze handen wordt gedrukt.

'Ik hou van dit lied!' Roept Britt. Ze zet haar lege glas neer en ook de mijne zet ze op de bar. Dan trekt ze me mee naar het midden van de club. Samen zakken we naar beneden op de maat van de muziek. Ik vind het een beetje ongemakkelijk. Het gevoel alsof iedereen naar me kijkt maakt me onzeker.

'Britt,' zeg ik als ze tegen me aan begint te twerken. Ik vind het leuk dat Britt het durft. Dat maakt Britt echt Britt, maar ze moet ook accepteren dat ik hier te onzeker voor ben.

'Stop nou, Britt!' Ze lacht even en trekt me dan mee naar de bar waar Jake, Finn en Aiden nog steeds staan.

'I have an idea!' Roept Britt. Ze fluistert iets in Finn's oor en dan neemt Finn de jongens mee naar een tafeltje waar we kunnen zitten. Britt besteld iets bij de bar en na vijf minuutjes duwt ze een dienblad in mijn handen. Snel geeft ze de barman wat geld en dan lopen we met verschillende shotjes naar de jongens.

'Zometeen durf je wel te dansen!' Roept Britt boven de muziek uit. Ze gebaart dat iedereen een shotje moet pakken.

'Cheers!' Roept Aiden. We duwen ons drankje tegen elkaar aan en gieten het dan met één teug naar achter. Finn schudt even zijn hoofd en ik lach. Dit gaat nog een lange avond worden.

'Next one?' Jake kijkt ons vragend aan.

'Of course!' Roept Britt. Ze lacht en allemaal pakken we een volgend shotje.

'This is my favorite!' Roept Jake boven de muziek uit. Allemaal gieten we het weer naar binnen. Als de laatste twee ook op zijn voel ik me al aardig vrolijk worden. Met zijn allen lopen we naar het midden en beginnen we wat te dansen. Ik sta net zo lekker te bewegen als ik opeens twee handen op mijn kont voel. Ik draai me om en kijk recht ik het gezicht van een onbekende jongen.

'Stop!' Roep ik. De jongen laat me niet los en drukt me tegen zich aan. Ik denk aan Mason. Mason zou hier nou eens moeten zijn. Hij zou het nooit toestaan als er iemand anders aan me zit, maar het boeit me niet. Wat kan het nog schelen?

'What's your name?' Vraagt hij aan me. Ik begin even heel hard te lachen.

'I don't know!' Roep ik lachend. De jongen begint ook te lachen en wilt me van de dansvloer halen.

'Don't!' Roep ik. Ik draai me om en druk mijn kont tegen hem aan. Met draaiende bewegingen zak ik naar beneden.

'My name is Lucy!' Roep ik uiteindelijk.

'Were are my friends?' Vraag ik aan de jongen. Hij haalt lachend zijn schouders op.

'How should I know that?' Roept hij lachend. Ook ik begin keihard te lachen. Dat kan ook helemaal niet. Hoe weet hij nou wie mijn vrienden zijn!

'I want beer!' Roep ik. Ik trek de jongen mee naar de bar en bestel twee biertjes.

'Nice to meet you!' Roep ik lachend. Hij lacht ook en drukt zijn glas tegen de mijne.

Na ongeveer nog zes biertjes op te hebben wordt opstaan moeilijk. Mijn evenwicht is er niet en ik moet een barkruk vastgrijpen om niet te vallen.

'Can't walk!' Roep ik lachend. Ik voel me slapjes en licht in mijn hoofd. Net wanneer ik weer op de barkruk wil gaan zitten val ik naar beneden. De jongen begint keihard te lachen.

'Lucy?' Hoor ik. Ik kijk even naar boven en Jake hangt boven me. Hij zegt iets tegen de jongen en loopt dan weg.

'No don't leave me!' Roep ik naar de jongen.

'I will take you outside!' Roept Jake. Hij helpt me overeind en neemt me mee naar buiten. Daar zet hij me op een bankje neer. Iets verderop zie ik Aiden met een meisje staan. Ik lach even als ik zie dat zij hem een kus wilt geven, maar hij zijn hoofd wegdraait.

'How much have you drunk?' Vraagt Jake. Ik lach even om zijn vraag. Volgens mij is dat wel te zien.

'Very much!' Ik voel me misselijk en ik ren snel naar de overkant van de straat als ik alles omhoog voel komen. Kotsend sta ik bij de bosjes. Zodra alles eruit is kijk ik omhoog. Daar staat Aiden te zoenen met het meisje van net.

'Lucy?' Vragend kijkt hij me aan, maar hij zucht even als hij ziet dat ik heb overgegeven.

'Ik breng je naar huis,' zegt hij. Snel schud ik mijn hoofd.

'Volgens mij ben je druk bezig,' zeg ik. Ik loop terug naar Jake die ondertussen onze jassen heeft gehaald.

'We are leaving,' zegt hij. Ik knik en het duurt niet lang voor de taxi eraan komt. In de taxi realiseer ik me dat Britt en Finn niet weten dat ik weg ben. Snel stuur ik haar een berichtje om het haar te zeggen.

'Thanks,' zegt Jake tegen de taxichauffeur als we weer voor zijn huis staan. Hij geeft hem wat geld en stapt dan uit. Jake opent mijn deur en geeft me een hand om me uit de auto te helpen. We kijken nog even naar hoe de taxi de straat uit rijdt.

'I'm sorry,' zeg ik tegen hem. Hij fronst even zijn voorhoofd.

'For what?' Ik haal mijn schouders even op.

'That we had to leave,' zeg ik uiteindelijk. Jake glimlacht even en legt zijn hand op mijn schouder.

'I'd rather be alone here with you, Lucy,' zegt hij. Ik glimlach even en kijk in zijn donkere ogen. Ze glimmen doordat het zo donker is buiten. Het zijn nu net twee kleine sprankeltjes. Ik wil mijn lippen op die van hem drukken, maar Jake doet een stap naar achter.

'Lucy,' begint hij. 'You are drunk.' Ik lach even. Hij heeft gelijk, maar dat betekent niet dat ik niet kan zoenen. Toch zeg ik dat maar niet.

'And I care about you. I don't know if you want this.' Ik kijk hem even aan. Een kleine glimlach siert zijn gezicht.

'I do,' zegt hij. Het is even stil. Ik weet niets te zeggen.

'But only if you are sure about that.' Hij pakt me bij mijn hand en neemt me mee naar binnen.

'Sleep well,' zeg ik tegen hem als ik mijn schoenen bij de deur heb gezet en mijn jas aan de kapstok hangt.

'Goodnight, Lucy.' We kijken elkaar nog even aan. Dan drukt hij zachtjes een kus op mijn voorhoofd. Hij glimlacht nog even en verdwijnt dan naar boven.

———
Happy new year everybody!'

Ik hoop dat jullie allemaal een gelukkig en gezond 2018 hebben! ❤️

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu