Lucy
Het is fijn om Jake de volgende ochtend naast me te zien liggen. Wakker worden met hem is het fijnste wat er is. Genietend sluit ik nog even mijn ogen en na een paar minuten voel ik zijn arm om mijn middel. Hij is wakker.
'Goodmorning,' zeg ik tegen hem. Ik strijk even met mijn hand door zijn warrige haar.
'Hello,' zegt hij. Hij drukt een klein kusje op mijn wang en dan stap ik uit bed. Ik zie op de klok dat het elf uur is. Mijn ouders zijn naar werk en Kimberly zou ook weg zijn vandaag. In mijn pyjama loop ik naar de badkamer om te douchen. Na een douche van tien minuten droog ik me af, poets ik mijn tanden en borstel ik mijn natte haren.
'Can I take a shower?' Vraagt hij als ik terug ben in de slaapkamer. Ik knik even en kijk naar hoe Jake de de kamer uitloopt en kleed me dan aan. Mijn natte haren doe ik in een hoge knot en dan hoor ik mijn telefoon piepen. Het is een berichtje van Janne.
Janne: Hebben jullie zin om vandaag langs te komen? We zijn wel benieuwd naar Jake!
Ik besluit te reageren met dat we wel even komen. Jake vindt het vast leuk om mijn vrienden te ontmoeten. Zodra hij weer terug is in de slaapkamer stel ik het gelijk voor en gelukkig vindt hij het goed. Ik wacht even totdat hij aangekleed is en dan lopen we samen naar beneden. Gelukkig is de tafel nog gedekt en kunnen we gelijk gaan eten.
'Breakfast here is different,' zegt Jake als ik een boterham op zijn bord leg. Ik lach even en smeer wat pindakaas op mijn eigen broodje. Nadat we hebben gegeten trekken we onze schoenen aan en lopen we richting Janne en Jeffrey.
'Hey,' groet ze ons.
'I'm Janne,' zegt ze terwijl ze Jake een hand geeft. Samen lopen we achter haar aan naar binnen en als ik Lieke op de bank zie zitten loop ik gelijk op haar af.
'Hallo kleintje,' zeg ik terwijl ik ga zitten en haar op schoot neem. Jake en Jeffrey maken ondertussen kennis en dan komt hij ook naast me zitten.
'This is their daughter. Her name is Lieke.' Jake wrijft even over haar beentje. Janne loopt naar de keuken en komt terug met vier kopjes thee.
'How are you?' Vraagt Janne aan Jake.
'Very good. I'm happy to be here by Lucy.' Ik glimlach even en zie Janne naar me kijken.
'I'm going back tomorrow.' Ik bijt even op mijn lip. De gedachte dat hij weer naar Engeland vertrekt doet me pijn.
'Zullen we even met Lieke naar het park?' Vraagt Janne aan me. Ik kijk even naar Jake en vertaal wat Janne me heeft gevraagd. Jake vindt het goed en met zijn vijfjes lopen we naar het park. Genietend kijk ik naar Janne en Jeffrey die met hun dochtertje naar de glijbaan rennen. Ik kan niet wachten om later mijn eigen gezinnetje te hebben.
'It's cute,' zegt Jake. Ik knik. Het is even stil. Sinds gister weten we allebei weinig te zeggen.
'Lucy,' begint hij. 'I gotta show you something.' Vragend kijk ik hem aan. 'When we are at home.' Ik knik en druk zachtjes een kusje op zijn wang. Ik hou nog super veel van hem. Janne en ik spelen wat met Lieke en Jeffrey en Jake zijn ondertussen druk in gesprek.
'Weet je al wat je gaat doen?' Vraagt Janne aan mij. Ik knik even.
'Wachten,' zeg ik. 'Als Jake terug is in Engeland heb ik genoeg tijd om erover na te denken.' Janne legt haar hand even op mijn schouder.
'Als dat goed voelt moet je dat doen.' Ik glimlach even en kijk dan naar Jake.
'Ik ga maar eens naar huis,' zeg ik. 'Jake moet me nog wat laten zien.' Janne knikt en dan loop ik naar Jake om te zeggen dat we naar huis gaan. Na tien minuutjes lopen komen we thuis aan en loopt Jake naar boven en komt hij terug met mijn laptop.
'Take a sit.' Ik plof op de bank en Jake komt naast me zitten. 'Do not get mad.' Ik glimlach even en schud mijn hoofd. Jake tikt wat in en een appartement verschijnt op het scherm. Het ziet er mooi uit. De muren zijn van gemetselde bakstenen en de vloer is van bruin hout. Verder ziet alles er verzorgd uit, Hij laat me alles zien. De keuken, de badkamer, de logeerkamer, de slaapkamer en het balkon.
'This will be my apartment.' Ik weet niet wat ik moet zeggen. Het ziet er mooi uit, maar het geeft me een dubbel gevoel. 'It's in the middle of the city. Close to Oxford Street.' Jake klikt op een ander tablad en een universiteit komt tevoorschijn.
'This school is a quarter of an hour further.' Ik zucht even. Ik weet wat hij aan het doen is. Hij probeert alle positieve dingen me te laten zien en me over te halen naar Engeland te verhuizen. Het mooie appartement dat midden in de stad ligt, de universiteit die maar een kwartier van zijn appartement vandaan ligt en dat we elke dag samen kunnen zijn. Het lijkt het perfecte plaatje, maar hier ben ik opgegroeid. Hier heb ik alles meegemaakt en dit hier is mijn leven.
'There is one more thing.' Een kleine glimlach verschijnt op zijn gezicht. Ik weet niet wat ik moet verwachten.
'You could work immediately.' Ik voel mijn ogen even groot worden. Heeft hij nu al een baan voor me geregeld?
'What do you mean?' Vraag ik. Mijn ogen kijken hem vragend aan en ik ben benieuwd naar zijn uitleg.
'I know a photographer who is looking for an assistant. It's a friend of my mother. She works for herself, but can use extra help.'
'I have to go to school,' zeg ik. 'I don't have a degree.' Jake schudt snel zijn hoofd.
'You go to school for one day,' zegt hij. 'You work the other days. It paid good.'
'Stop,' zeg ik. Ik sta op en ijsbeer wat door de kamer. Op dit moment voel ik me echt in een hoekje geduwd.
'I don't know what to do,' zeg ik. Jake staat op en loopt naar me toe.
'I want you,' zegt hij. Ik knik even.
'I want you too, but tomorrow you go back. Without me. I need time for this.' Jake slaat zijn ogen even neer. Hij baalt, maar hij moet begrijpen dat ik dit niet zomaar kan beslissen.
'How long?' Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. 'One week,' zeg ik. 'Maybe two.' Ik strijk even met mijn duim over zijn hand. Jake knikt even.
'I give you the time,' zegt hij. Ik glimlach even en druk een kus op zijn hand.
JE LEEST
After I met you
Romance'Ik wil je,' zegt meneer Howard hijgend in m'n oor. Met trillende benen sta ik daar en voel ik zijn lippen dichter bij die van mij komen. Stap in het leven van de zeventienjarige Lucy. Een slim en bescheiden meisje. Alles veranderd voor Lucy wannee...