2.19

4.2K 150 33
                                    

Lucy

'Goeiemorgen!' Hoor ik vrolijk naast me. Moeizaam open ik mijn ogen en zie ik Britt naast me zitten.

'Hoe laat is het?' Weet ik uit te brengen. Britt kijkt even op haar horloge.

'Half negen,' zegt ze. Ik zucht en druk mijn hand tegen mijn hoofd. De hoofdpijn die ik heb is niet te beschrijven. Ik heb nog nooit zo'n erge kater gehad.

'Waar zijn de jongens?' Vraag ik terwijl ik uit bed stap en naar de badkamer loop.

'Beneden,' is haar antwoord. Ik plens wat water in mijn gezicht en doe mijn haren in een staart. Eenmaal terug in de slaapkamer trek ik mijn kleren aan en doe ik mijn gebruikelijke make-up op.

'Ziet er goed uit,' zegt Britt. Ik lach wat en zeg niets. Samen lopen we naar beneden waar de jongens met Jake aan tafel zitten.

'Hey,' zegt Aiden. Ik glimlach even, maar zeg niets. Britt en ik schuiven aan aan tafel.

Het is ongemakkelijk om tegenover Jake te zitten. Telkens zie ik hem even kijken, maar zodra hij ziet dat ik kijk kijkt hij gelijk weg.

'Wat gaan we doen vandaag?' Vraagt Finn. Ik kijk even op het programma dat voor ons ligt.

'We hebben een wandeltocht door Hyde Park en daarna hebben we vrije tijd in Oxford street.' Ik neem een hap van mijn pancake dat op mijn bord ligt.

'Goodmorning,' hoor ik. Ik kijk even naar de deuropening waar Jeanet, Josh en Kate en Scarlet staan.

'Goodmorning,' groet ik ze terug. Jake zegt nog steeds niet en prikt wat met zijn vork door zijn pancake.

'Do you have a nice day today?' Vraagt Jeanet. We knikken allemaal wat en Aiden legt ons programma voor vandaag uit.

'Sounds good,' zegt Josh. De vier Engelse mensen gaan op de bank zitten.

'I have to go,' zegt Jake. Zonder mij nog aan te kijken loopt hij de woonkamer uit.

'Ik ga even naar de wc,' zeg ik snel tegen de rest. Snel loop ik naar de hal. Jake is druk bezig met zijn veters strikken.

'Jake,' zeg ik. Hij kijkt niet op.

'What have I done?' Vragend kijk ik hem aan. Zodra zijn veters zijn gestrikt staat hij op en kijkt hij me eindelijk aan.

'Nothing,' zegt hij. Ik haal mijn schouders op als teken dat ik niet begrijp waarom hij zo raar doet.

'I have to keep away from you.' Ik voel even een korte steek door mijn buik gaan. Waarom moet hij nou weer afstand van me houden? Er is toch niets gebeurd? Hij zegt net zelf dat ik niets heb gedaan.

'Why, Jake?' Vraag ik. Hij zucht even en kijkt naar de grond.

'I don't want to fall in love with you,' zegt hij snel. Dan trekt hij zijn jas van de kapstok en loopt hij het huis uit.

'Wat was dat?' Ik schrik van Aiden's stem. Zuchtend draai ik me om.

'Wat heb je gehoord?' Vraag ik. Ik ga even op de trap zitten.

'Genoeg om te weten dat er iets tussen jullie speelt,' zegt hij. Hij gaat naast me zitten en kijkt me even aan.

'Wil je erover praten?' Vraagt hij. Ik haal mijn schouders even op.

'Ik weet niet wat er te zeggen valt,' zeg ik. 'Je hebt alles gehoord.' Aiden schudt zijn hoofd even.

'Vinden jullie elkaar leuk?' Weer haal ik mijn schouders op.

'Hij mij wel volgens mij,' zeg ik. Ik wrijf even over mijn gezicht. 'Waarom is alles bij mij altijd zo moeilijk?' Ik voel Aiden's hand even op mijn schouder.

'Vind jij hem leuk, Lucy?' Ik weet niets te zeggen. Ik weet gewoon niet wat ik wil.

'Het is een leuke jongen, Lucy. Hij zal goed voor je zijn. Dat weet ik zeker. Wat houdt je tegen?' Ik haal mijn handen van mijn gezicht en kijk Aiden even aan.

'Ik weet niet wat ik wil,' zeg ik. 'Mijn relatie van twee jaar is uit. Ik heb een huisgenoot die achter me aan zit. Jij spookt nog steeds door mijn hoofd en nu zit ik in een huis met een Engelse jongen waar ik niet bij weet of ik iets voor hem voel.' Ik zucht even nadat ik het eruit gegooid heb.

'Ik voel me soms gewoon een slet,' zeg ik. Met traanogen kijk ik even naar Aiden.

'Een slet?' Hij pakt mijn handen en kijkt me aan. 'Hoe kom je daar nou bij, gekkerd. Jij bent echt geen slet! Dat is iets heel anders.' Ik veeg mijn tranen weg met mijn mouw.

'Voel je iets voor je huisgenoot?' Vragend kijkt Aiden me aan en ik schud mijn hoofd. Sinds ik hier ben heb ik amper aan Liam gedacht.

'Wil je Mason terug?' Vraagt hij nu. Weer schud ik mijn hoofd.

'Mason en ik hebben een leuke tijd gehad, maar tussen ons was het gewoon op.' Hij wrijft even over mijn handen.

'Dan is het niet zo moeilijk toch?' Vragend kijkt Aiden me aan.

'Onderzoek je gevoel voor Jake,' zegt hij.

'En jij dan?' Vraag ik. Aiden zegt even niets en kijkt naar beneden.

'Ik denk dat wij onze tijd gehad hebben,' zegt hij uiteindelijk. Een kleine steek gaat door mijn buik als hij dat zegt.

'Kijk hoe leuk we het nu hebben samen. We hebben geen ruzie. Het is gezellig en we kunnen bij elkaar terecht.' Ik knik even.

'Wil jij riskeren dat dit weer verdwijnt?' Vraagt hij uiteindelijk. Ik kijk hem even aan en weet niets te zeggen.

'Je zal altijd belangrijk voor me zijn,' zegt hij. 'Maar op dit moment denk ik als vrienden. Ik weet niet of dat veranderd, maar jij moet gelukkig worden, Lucy.' Hij laat mijn handen los en staat op.

'Ik denk dat jij en Jake een hele mooie toekomst kunnen krijgen samen,' zegt hij nog even. Hij wrijft nog even over mijn haar en loopt dan terug naar de rest.

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu