2.35

3.1K 119 23
                                    

Lucy

De volgende ochtend worden Britt en ik wakker van mijn wekker. Ik kijk even op mijn telefoon en zie dat het kwart voor acht is. Britt en ik waren gister nog tot elf uur aan het kletsen dus besloten we dat het net zo handig is als ze bleef slapen. Ik sta op en kleed me aan. In de badkamer was ik mijn gezicht, borstel ik mijn haren en poets ik mijn tanden. Eenmaal terug in mijn kamer is Britt ook weer aangekleed. In mijn kamer stop de ik de nodige spullen voor school in mijn tas en dan lopen we samen naar de woonkamer.

'Goedemorgen.' Elina en Caitlyn zitten aan tafel en samen met Britt schuif ik aan.

'Ik wist niet dat je al thuis was,' zegt Elina.

'Jullie zaten op je kamer,' zeg ik terwijl ik mijn broodje smeer. 'Ik wilde niet storen.' Ondertussen gooi ik wat hagelslag op mijn broodje en genietend neem ik een hap.

'Hoe was het?' Vraagt Caitlyn.

'Interessant,' is mijn antwoord. 'Ik heb alles gezien. De school, zijn vrienden, zijn familie en de vrouw waar en haar winkel waar ik kan werken.'

'Dus je hebt een goed beeld gekregen?' Vraagt Elina. Ik knik en prop het laatste stuk van mijn boterham in mijn mond.

'Weet je al wat je wilt?' Ik kijk even naar Britt en knik dan wat onzeker.

'Ik denk dat ik weet wat ik wil,' zeg ik. 'Maar ik wacht met het zeggen omdat ik het zeker wil weten.' Caitlyn kijkt even naar Britt.

'Weet jij het?' Britt schudt haar hoofd en staat op. 'Helaas niet. We moeten nu echt gaan.' Ik kijk even naar de klok en sta dan op. In de gang trek ik mijn jas aan en gooi ik mijn tas over mijn schouder.

'Tot straks!' Roepen Britt en ik nog naar de meiden. Beneden stappen we op haar scooter en rijden we richting school.

'Bah,' zeg ik zuchend als ik van de scooter stap. Vragend kijkt Britt me aan en ik knik even richting Aiden en Eva die elkaar half staan af te lebberen op de parkeerplaats.

'Het gaat toch goed tussen jullie?' Vraagt Britt. Ik knik even. 'Maar dat betekent niet dat ik Eva ook mag.' Gearmd lopen Britt en ik naar binnen richting het comuterlokaal waar we les hebben van Nienke.

'Goeiemorgen,' zegt ze. We groeten haar terug en kruipen naast elkaar achter de computer.

'Hey, Lucy!' Hoor ik dan achter me. Aiden staat ondertusse naast me. 'Hoe was het in Engeland?'

'Ik hoorde al dat je een relatie hebt met de jongen uit je gastgezin,' zegt Nienke die ondertussen ook naast me is komen staan. 'Wat leuk voor je!' Ik knik even en log in op de computer.

'Het is zeker leuk, maar de afstand is echt een dingetje.' Nienke bijt op haar lip en knikt begrijpelijk.

'Maar het was prima,' zeg ik tegen Aiden om zijn vraag te beantwoorden. Ook hij wilt weten of ik naar Engeland ga verhuizen en weer leg ik uit waarom ik het nog niet wil zeggen. Hij knikt en kruipt naast me achter de computer. Finn komt ondertussen ook binnen en groet Britt met een uitgebreide kus. Het is leuk om te zien hoe gek die twee op elkaar zijn. Ik baal dat Jake en ik elkaar niet elke dag een kus kunnen geven, maar ik ben wel weer blij om thuis bij mijn vrienden te zijn. Het dubbele gevoel heb ik nog steeds, maar de keuze is bijna gemaakt. Nienke legt de opdracht uit en dan gaan we aan de slag. Aan het eind van de dag sluit ik tevreden mijn computer af en loop ik samen met Britt, Finn en Aiden naar beneden.

'Kun je me naar huis brengen?' Vraag ik aan Aiden. Hij knikt even.

'Natuurlijk,' zeg ik. Ik geef Britt even snel een knuffel en stap dan bij Aiden in de auto.

After I met youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu