2008..
"Mamaa!!"jerit budak perempuan yang berumur 8 tahun itu.
"Abang Niel jahat!!"makin kuat dia menjerit apabila abang sepupunya menarik toncangnya.
Datin Ros keluar untuk melihat apa yang berlaku di luar rumah.
"Ya Allah, Daniel! Jangan tarik rambut Eby."
Terkedek-kedek budak perempuan itu berjalan ke arah ibu saudaranya.
"Mama..sakit,"adu budak perempuan yang dipanggil Eby sambil memegang toncangnya.
"Mana ada. Niel tak tarik pun rambut dia."
"Mama nampak tadi Daniel Shah,"Datin Ros berkata dengan tegas.
"Mama nak Niel mintak maaf dengan Eby. Niel dah besar, dah nak UPSR dah pun"
Daniel hanya menurut kata-kata mamanya. Dia mendekati Eby lalu memegang tangan Eby sebagai tanda minta maaf.
"Aku mintak maaf. Kalau tak nak kena tarik toncang, jangan la nakal-nakal."
"Eby pun mintak maaf jugak.."
Datin Ros tersenyum melihat keletah anak dan anak saudaranya itu.
'Comel je diorang ni' desis hati Datin Ros
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
2017..
"Baiklah, hari ini saya ingin memperkenalkan guru-guru baharu yang akan mengajar di sekolah kita," kata pengetua Encik Abraham setelah 'sepatah dua kata'nya.
"Guru yang dipanggil sila naik ke pentas ye. Guru yang pertama Rayyan Adha"
Semua pelajar perempuan termasuklah Eby menjerit apabila melihat guru itu.
"Yang kedua Adrar Rafiqie"
Makin kuat jeritan pontianak-pontianak yang memenuhi ruang dewan itu.😂
"Mikael Danish"
"Hairul Nazrin"
"Dan akhir sekali , Daniel Shah"
Terbantut Eby untuk bersorak apabila melihat guru yang berada di pentas itu.
'Daniel Shah?'
Ok I repeat..
DANIEL SHAH??
Kenapa mesti ada dia? Omaiigaddd....
Memang nasib aku tak baik la ada beruk sekor ni..
Eh..eh ter'beruk'kan anak orang pulak.
Alah sepupu kau jugak Eby, kutuk dirinya sendiri.
Dari jauh Daniel memandang Eby yang sedang gelisah. Dia tersenyum sinis melihat Eby.
Siaplah kau budak.
YOU ARE READING
Daniel's Girl
Teen FictionPenulisan untuk story ni agak kebudak-kebudakan pada awalnya, but chap 30+ dah ada perubahan. Thanks for reading,vote and comment this story💜 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Eby a.k.a Yuya Irdina, seorang gadis yang brutal. Dalam kasar ad...